تاریخ انتشار : یکشنبه 1 تیر 1399 - 13:47
کد خبر : 10135

ساعت اداری در تابستان کم نمی‌شود

ساعت اداری در تابستان کم نمی‌شود

محسنی بندپی گفت: تاکنون دستگاه‌های اجرایی در زمینه مصرف برق رعایت کرده‌اند و در صورت تداوم این شرایط در تابستان امسال ساعت کاری ادارات کاهش نمی‌یابد.

به گزارش تیتر داغ؛ انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه جلسه شورای اداری استان تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۵۰ اکیپ برای آموزش صرفه جویی در دستگاه‌های اجرایی استان فعال شده است افزود: دستگاه‌های اجرایی باید وسایل سرمایشی خود را روی ۲۵ درجه سانتیگراد قرار دهند که البته با ارزیابی‌های انجام شده دستگاه‌های اجرایی این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود که در صورت تداوم این صرفه جویی امسال با مشکل کمبود برق مواجه نخواهیم شد و ساعت ادارات در تابستان تغییر نمی‌کند.

استاندار تهران در ادامه با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا نیز گفت: کمتر از ۱۰ درصد از مردم استان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۴۴ درصد مردم تهران برای رفت و آمد خود از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند افزود: به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد دادیم که استفاده از ماسک را در حمل و نقل عمومی اجباری کند و تا آن زمان نیز وزارت بهداشت مکلف شده آموزش‌های لازم را در زمینه اینکه چگونه می‌توان از یک ماسک دوبار استفاده کرد و چطور از پارچه‌های ارزان قیمت برای ماسک استفاده شود را در دستور کار قرار دهد.

به گفته وی، وزارت صمت نیز به دستور رییس جمهوری مکلف است ماسک ارزان قیمت تامین کند.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: برای داشتن یک زندگی اقتصادی توام با کرونا اثر بخش‌ترین راه جلوگیری از انتقال ویروس بهترین روش رعایت بهداشت فردی و محیطی و استفاده از ماسک است که صاحب نظران داخلی و خارجی نیز بر این امر تاکید دارند.

وی درخصوص بازگشت دوباره برخی محدودیت‌ها به ویژه در مترو و طرح ترافیک نیز گفت: در مترو بالای ۹۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند و شهرداری نیز زمینه در دسترس قرار دادن این امکان را برای مسافران فراهم کرده است.

استاندار تهران در خصوص دستورالعمل‌های بازگشایی تالار‌ها نیز افزود: مخالف بازگشایی تالار‌ها برای مراسم عروسی هستیم، اما برای سرو غذا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی نداریم.

به گفته وی، اگر چه توصیه می‌کنیم که شهروندان غذا را در منزل میل کنند، اما با توجه به خستگی و ایجاد تنوع اگر قصد خوردن غذا در رستوران و تالار داشته باشند مشکلی نداریم.

استاندار تهران یادآور شد: مراسمات عروسی در تالار‌ها در چند استان باعث بالارفتن ابتلا به کرونا شده است لذا به شهروندان توصیه می‌کنیم از برگزاری مراسمات عروسی در تالار‌ها و اماکن تجمعی خودداری کنند.

جلسه شورای اداری استان تهران امروز- یکشنبه با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل استانداری تهران برگزار شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۲۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۹۶۲۳ نفر رسید.

منبع: جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.