تاریخ انتشار : یکشنبه 12 مرداد 1399 - 9:02
کد خبر : 11497

شمار جانباختگان از مرز ۱۷ هزار نفر گذشت

شمار جانباختگان از مرز ۱۷ هزار نفر گذشت

تعداد جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ١٧ هزار و ١٩٠ نفر رسید.

به گزارش تیتر داغ؛ سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز (یکشنبه، ١٢ مرداد) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶٨۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴٢٣ نفر از آن‌ها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ٣٠٩ هزار و ۴٣٧ نفر رسید.  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ٢٠٨ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ١٧ هزار و ١٩٠ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تاکنون ٢۶٨ هزار و ١٠٢ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.  ۴٠٨٩ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

او گفت:  تاکنون دو میلیون و ۵٠٨ هزار و ۴١٨ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

۱۵ استان در وضعیت قرمز قرار دارند

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری افزود: همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: روند فراگیری در مازندران از تیرماه شدت گرفته است. متاسفانه در ۶ هفته اخیر موارد بستری در استان مازندران ۴ برابر شده است.

منبع: جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.