تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 - 8:57
کد خبر : 90940

شهرداری برای پروژه هزار و یک شهر پولی پرداخت نخواهد کرد

شهرداری برای پروژه هزار و یک شهر پولی پرداخت نخواهد کرد

رئیس شورای شهر تهران گفت: قرار بر این نیست که شهرداری در حوزه مالی کمکی به برای پروژه هزار و یک شهر داشته باشد بلکه تنها قرار است همکاری‌های لازم را برای پیش برد پروژه انجام دهد.

به گزارش تیتر داغ؛ تهران به عنوان پایتخت ایران از جمله شهرهایی است که سرانه سرانه‌های فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی در آن بسیار کم است و به تعداد انگشت شماری می‌توان در آن مجموعه‌های کاملی که دارای تمامی فعالیت‌های فرهنگی هنری و اجتماعی هستند را یافت.

به دلیل همین سرانه پایین و چالش بزرگی که در تهران وجود داشت از سال ۱۳۹۰ ایجاد پروژه هزار و یک شهر در تهران کلید خورد؛ این پروژه در زمینی به مساحت ۱۳۹ هکتار معادل با یک میلیون و سیصد و نود هزار مترمربع در منطقه ۲۲ تهران در دست احداث است و در آن مجتمع تجاری، برج‌های اداری، هتل، پارک آبی، مجموعه‌های ورزشی، شهربازی و سایر مجموعه‌های تفریحی وجود دارد.

پروژه هزار و یک شهر در سال ۱۳۸۹ میان شرکت ساختمانی سازنده و شهرداری تهران مورد توافق واقع شد و مقرر شد تا سال ۹۹ پروژه پیشرفت فیزیکی داشته باشد اما پس از گذشت چندین سال به دلیل آنکه زمین پروژه هزار و یک شهر دارای معارضانی بود پیشرفت فیزیکی آن به مشکل برخورد و آنچنان که باید پیشرفت چندانی نداشت.

بر همین اساس جلسه بررسی مشکلات و موانع پروژه هزار و یک شهر هفته گذشته در شهرداری تهران برگزار شد تا دو طرف بتوانند راه حل‌هایی برای رفع مشکلات و موانع برای پیشرفت این پروژه را ارائه دهند.

سند هزار و یک شهر معارض دارد

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حل مشکل پروژه هزار و یک شهر گفت: همه سعی بر این است که این پروژه راه بیفتد زیرا سرمایه گذار بخش خصوصی پای کار آمده و سرمایه گذاری کرده است.

وی با اشاره به مشکلات پروژه بیان کرد: در ارتباط با سند زمین این پروژه مشکلاتی وجود دارد زیرا بخشی از آن با ارتش و بخشی دیگر با وزارت مسکن مورد بحث است و برای بخش دیگری نیز فردی ادعای مالکیت کرده است.

چمران تصریح کرد: این پروژه حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم مشکلات دیگر آن حل شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه شهرداری چه کمکی برای پیشبرد این پروژه خواهد داشت اظهار کرد: قرار بر این نیست که شهرداری در حوزه مالی کمکی به این پروژه داشته باشد بلکه تنها قرار است همکاری‌های لازم را برای پیش برد پروژه انجام دهد و امیدوار هستیم تا این پروژه مشکلش حل شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.