تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آذر 1398 - 14:47
کد خبر : 2490

شهرداری تهران در روز برف غافلگیر شده است

شهرداری تهران در روز برف غافلگیر شده است

برف بارید. مناطق شمالی تهران قفل شدند. اعضای شورا گفتند که شهرداری غافلگیر شده و خواستار برخورد با مقصران شدند. ۲ شهردار ناحیه و معاون منطقه ۱ عزل شدند اما شورای شهری‌ها راضی نشده و امروز دوباره آقای رئیس به شهرداری تذکر داد.

به گزارش تیتر داغ؛  ۸ روز پیش در تهران برف بارید و بسیاری از معابر شمالی شهر تهران مسدود شد. برخی از خیابان‌ها قفل و مردم ساعت‌ها در ترافیک گرفتار شدند. چند روز از برف گذشت و همچنان تردد بسیاری از شهروندان با مشکل روبه‌رو شد. شورای شهر تهران به موضوع ورود کرد و یک روز بعد از برف خواستار عزل خاطیان شد.

شهرداری غافلگیر شد/آمادگی لازم را نداشتند

علی اعطاء سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: شهرداری تهران در روز برف غافلگیر شده است.

به اعتقاد سخنگوی شورای شهر شهرداری آمادگی لازم را نداشته است و همچنین برخی نقاط ترافیک سنگین بوده است.

هفته پیش در اولین جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر که بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود پیروز حناچی شهردار تهران در جلسه حضور یافت و در خصوص اقدامات شهرداری در برف توضیحاتی ارائه کرد .

اعطا سخنگوی شورای شهر تأکید کرد که به ما به شهردار پیشنهاد دادیم تا با افراد خاطی در حد عزل برخورد کنند اما هیچ اسمی نداده‌ایم.

برف حجیم پاییزی

برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران  اعلام کردند که شهرداری تصور نمی‌کرد که در دومین ماه پاییز برفی با چنین حجمی ببارد و مدیران شهری غافلگیر شدند و نتوانستند اقدامی انجام دهند.

عذرخواهی آقای رئیس از مردم

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران بابت اتفاقات رخ داده از مردم عذرخواهی کرد و گفت: برف تهران در پیک ترافیکی رخ داد اما نکته حائز اهمیت این است که تمهیدات لازم اندیشیده نشده بود و باید با مقصران برخورد شود.

تعلل شهرداری منطقه ۱/شکستن درختان

همچین زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تعلل شهرداری منطقه یک را در بارش برف علت آسیب‌ دیدن درختان عنوان کرد و تأکید کرد این منطقه نتوانست اقدامات به هنگامی انجام دهد.

وی با تأکید بر این موضوع که برف سنگین باعث شکسته شدن شاخه‌ درختان شده است،‌گفت:‌ در این زمینه به شهرداری منطقه یک تذکر می‌دهم و درخواست دارم در موارد مشابه اقدام بهنگام انجام دهند.

۲ شهردار ناحیه عزل و معاون منطقه تغییر کرد

چند روز بعد از وقوع برف خبر رسید که شهردار ناحیه ۴ منطقه یک به دلیل عدم انجام وظایف در زمان بارش عزل شده است. محمود کجوری شهردار این ناحیه با حکم سیدحمید موسوی شهردار منطقه یک عزل شد و ابوالفضل پاشازاده به عنوان شهردار ناحیه ۴ منصوب شد.

یکی دو روز بعد حمید موسوی شهردار منطقه یک در حکمی شهردار ناحیه ۵ را به دلیل تأخیر در انجام وظایف مربوط به برف‌روبی عزل کرد و معاونت خدمات شهرداری منطقه ۵ به عنوان سرپرست جایگزین شد.

شهرداری مقصران را به شورا اعلام کند/منتظر گزارش کتبی شهردار هستیم 

امروز دوباره محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه شورای شهر به شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: قرار بود شهردار اسامی مقصران برف‌روبی  هفته گذشته را به شورا ارائه کند ولی تاکنون این موضوع محقق نشده است.

وی خواستار برخورد شهرداری با خاطیان برف‌روبی شد و گفت: منتظر گزارش کتبی شهردار هستیم و هنوز شهردار گزارشی ارائه نکرده و قرار است مقصرین معرفی شوند.

رئیس شورای شهر تهران از خبرنگاران خواست که این موضوع را از شهرداری پیگیری کنند که چرا گزارش خاطیان برف‌روبی تا کنون به شورای شهر ارائه نشده است.

لاری: مقصر به آن معنا نداشتیم/نیروهای ضعیف را برکنار کردیم

مصطفی موسوی‌لاری مدیرکل هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس،‌گفت: در حادثه برف اخیر مقصر به آن معنی نداشتیم اما نیروهایی که ضعیف عمل کردند برکنار شدند.

معاون خدمات شهری منطقه ۱ تغییر کرد

لاری به عزل دو شهردار ناحیه در منطقه یک اشاره کرد و گفت: همچنین شنیده‌ام که معاون خدمات شهری منطقه هم تغییر کرده است.

مدیرکل هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که بر اساس چه آیتم‌هایی می‌گویید مقصر به آن معنی نداشته‌ایم؟ گفت:‌آیتم‌های زیادی در برف‌روبی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار دهد.

وی در پاسخ به این سوال که وظیفه شما نظارت بر عملکرد مناطق است، گفت:‌یکی از نکات در حوزه امور مناطق نظارت بر تمام حوزه‌هاست و در موضوعات تخصصی نمی‌توان ورود کرد.

مدیرکل هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه با مقصرین برف منطقه یک برخورد شده است،‌گفت: ما گزارشی در این باره جمع‌بندی و به مدیران ارائه کرده‌ایم.

به گفته لاری‌، یکی از شهردارانی که در منطقه یک عزل شده است از نیروهای قدیمی منطقه بوده و شهردار دیگری که عزل شد در سابقه خود معاون منطقه‌ای را داشته است.

بیشترین مشکلات برف در منطقه یک شهرداری تهران رخ داده است. مناطق ۲ و ۳ که جزو مناطق شمالی  تهران بودند اما کمترین مشکلات را داشتند و معابر آنها در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد.

صالحی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک به خبرنگار فارس گفت:‌در پی برف اخیر دو شهردار منطقه عزل و معاون خدمات شهری منطقه که دوره سرپرستی‌اش به اتمام رسیده بود و به دلیل عدم تمایل به ادامه فعالیت از این سمت کناره‌گیری کرد و فرد جدیدی جایگزین شد.

بر اساس این گزارش، برف در تهران بارید و مدیران شهرداری به گفته اعضای شورای شهر و همچنین رسانه‌های همسو با شهرداری غافلگیر شدند و مشکلات زیادی برای شهروندان به خصوص در منطقه ۱  رخ داد سه مدیر تا کنون عزل شده‌اند اما امروز رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که هنوز به صورت کتبی شهردار مقصران را اعلام نکرده است.

منبع: فارس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.