تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 اردیبهشت 1400 - 8:38
کد خبر : 20187

صادرات ۳ هزار و ۳۰۰ تن تخم مرغ به بازارهای هدف/مرغداران تخم گذار در ورطه نابودی قرار دارند

صادرات ۳ هزار و ۳۰۰ تن تخم مرغ به بازارهای هدف/مرغداران تخم گذار در ورطه نابودی قرار دارند

نبی پور گفت: بنابر آمار طی یک‌ماه اخیر بالای ۳ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار و ۳۰۰ تن تخم مرغ صادر شده است.

به گزارش تیتر داغ؛ ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌ گذار استان تهران، با اشاره به اینکه مرغداران تخم گذار در ورطه نابودی قرار گرفتند، اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۰ هزار و ۲۰۰ تا ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان معادل شانه ای ۲۰ هزار تومان است که با قیمت تمام شده تولید حداقل ۷ هزار تومان و نرخ مصوب ۴ هزار تومان فاصله دارد.

وی افزود: مرغداران تخم‌گذار همانند مرغدار گوشتی نیست و بالاجبار باید تا ۲ سال مرغ خود را در واحدهای مرغداری نگه داری کند.

نبی پور با اشاره به اینکه اجازه حذف گله را به مرغدار نمی دهند، بیان کرد: تولید مرغ خطی است و امکان کاهش وجود ندارد و همواره مرغدار مجبور است برای مدت ۲۴ ماه مرغ خود را در سالن نگه داری کند، چنانچه تولید صرفه اقتصادی نداشت دیگر شروع به ریختن مرغ در سالن نکند.

این مقام مسئول با انتقاد از تاخیر در توزیع نهاده دامی با نرخ مصوب بیان کرد: در شرایط فعلی دولت از طریق سامانه بازارگاه نهاده را با تاخیر ۵۰ روزه در اختیار مرغدار قرار می دهد که با این وجود چاره ای جز خرید از بازار آزاد نیست.

وی با بیان اینکه صد درصد ذرت و ۷۵ درصد کنجاله سویا از طریق سامانه بازارگاه تامین می شود، گفت: تاخیر در توزیع نهاده موجب شده مرغدار هر کیلو ذرت را با نرخ بالای ۵ هزار و ۶۰۰ تا ۵ هزار و ۷۰۰ تومان و کنجاله ۸ تا ۱۰ هزار تومان از بازار آزاد تامین کند‌.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ تصریح کرد: بنابر آمار طی یک‌ماه اخیر بالای ۳ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار و ۳۰۰ تن تخم مرغ صادر شده، اما با وجود افزایش ۱۵ درصدی نرخ مصوب ذرت و کنجاله و ۳۱ درصدی حمل و نقل تاثیری در بازار نداشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.