تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آبان 1401 - 7:14
کد خبر : 90589

ضربه سنگین در انتظار باندهای قاچاق پوشاک

ضربه سنگین در انتظار باندهای قاچاق پوشاک

مدیر کل دفتر هماهنگی مقابله و رصد جریان مالی ستادمبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: به زودی ضربه مهلکی به سرشبکه باندهای قاچاق پوشاک در کشور خواهیم زد.

به گزارش تیتر داغ؛ «یاسر سوادکوهی» مدیر کل دفتر هماهنگی مقابله و رصد جریان مالی ستادمبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد گفت: کالاهای که از طریق مسافری اعم از مرز هوایی و زمینی وارد کشور می‌شوند بدون شک سرشبکه های این کالاها مورد رصد قرار می‌گیرند.وی اظهار داشت: سر شبکه باندهای قاچاق پوشاک به کشور از طریق قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال شناسایی است و به زودی ضربه مهلکی به این باندهای مسافری و روزانه خواهد خورد.

مدیر کل دفتر هماهنگی مقابله و رصد جریان مالی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: موضوع اعلام آمار قاچاق در کشور طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تنها از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت می‌گیرد.

روش‌های مختلف قاچاق کالا
وی در ادامه افزود: برآورد حجم آمار قاچاق روش‌های مختلفی دارد که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از روش عرضه و تقاضا استفاده می‌کند.سوادکوهی بیان داشت: رقم برآورد حجم قاچاق پوشاک در کشور طی سال ۹۶ به میزان ۲.۵ میلیارد دلار، سال ۹۷ به میزان ۱.۸ میلیارد دلار، سال ۹۸ به میزان ۶۷۲ میلیون دلار و سال ۹۹ به میزان ۱.۱ میلیارد دلار بود. وی با بیان اینکه آخرین بر آورد حجم قاچاق پوشاک در کشور طی سال ۹۹ صورت گرفته است، اذعان کرد: متأسفانه حجم قاچاق پوشاک در کشور طی سال ۹۹ نسبت به ۹۸ بر مدار افزایشی بوده است. مدیر کل دفتر هماهنگی مقابله و رصد جریان مالی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در سال ۹۸ حجم قاچاق پوشاک در کشور کاهش یافت، گفت: عمده قاچاق پوشاک به کشور از طریق مسافری و پروازهای هوایی صورت می‌گرفت و مهمترین مبدا ورود کالای پوشاک قاچاق به ایران کشور ترکیه بود. وی با بیان اینکه خیلی از پروازها در کشور به دلیل وقوع بیماری کرونا لغو شد، افزود: کاهش تعداد پروازها و همینطور انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوشبختانه دستاوردهای خوبی در حوزه مبارزه با قاچاق پوشاک در مملکت حاصل شد.

سوادکوهی اضافه کرد: مبارزه با قاچاق پوشاک فقط در سطح عرضه نیست چراکه به طور کلی در حوزه پوشاک پنج مرحله یعنی در مبادی ورودی، مسیر حمل و نقل، محل دپو و انبارش، فضای مجازی و سطح عرضه نیز طرح اجرا می‌شود.وی در ادامه یادآور شد: اجرای طرح‌های مختلف در حوزه پوشاک همچنان به قوت خود باقیست و با قاچاقچیان و متخلفان در این عرصه به شدت برخورد خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.