تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 آذر 1398 - 6:10
کد خبر : 4749

قطعنامه حقوق بشری علیه ایران تصویب شد

قطعنامه حقوق بشری علیه ایران تصویب شد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد شامگاه چهارشنبه قطعنامه پیشنهادی کانادا با موضوع «حقوق بشر ایران» را به تصویب رساند.

به گزارش تیتر داغ؛ مجمع عمومی سازمان ملل متحد چهارشنبه با ۸۱ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۷۰ رأی ممتنع قطعنامه‌ «حقوق بشری» علیه ایران را به تصویب رساند.

افغانستان، ارمنستان، بلاروس، کامبوج، چین، بروندی، برونئی، کوبا، کره شمالی، اریتره، هند، اندونزی، ایران، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، لبنان، نیکاراگوئه، عمان، پاکستان، فیلیپین، روسیه، صربستان، سوریه، تاجیکستان، ترکمستان، ازبکستان، ونزوئلا، ویتنام و زیمبابوه کشورهایی بودند که با این قطعنامه مخالفت کردند.

این قطعنامه به پیشنهاد کانادا ارائه شده بود و تصویب آن زمینه ادامه فعالیت گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره ایران را فراهم کرد.

دولت آمریکا که در سال‌های گذشته به تروریسم اقتصادی علیه ایران روی آورده جزو کشورهایی بود که به قطعنامه مذکور رأی موافق داد. انگلیس، فرانسه، آلمان کانادا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و بحرین برخی از دیگر حامیان این قطعنامه بودند.

مصر، اکوادور، برزیل، اردن، کویت، لیبی، مالزی، مکزیک، مغرب، قطر، سنگاپور، سودان، تونس و اروگوئه جزو کشورهایی بودند که به این قطعنامه رأی ممتنع دادند.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این در واکنش به تصویب قطعنامه‌های مشابه تأکید کرده که رعایت حقوق بشر را از الزامات شرعی، قانونی و موضوعی در راستای منافع و امنیت ملی می‌داند و همواره به آن اهتمام ورزیده است.

تهران با وجود این، استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر توسط کشورهای غربی علیه خود را محکوم کرده است.

منبع: فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.