تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 دی 1401 - 6:04
کد خبر : 93091

مدت زمان یادگیری یادگیری ویولن سل چقدر است؟

مدت زمان یادگیری یادگیری ویولن سل چقدر است؟

ممکن است تصمیم به یادگیری ویولن سل را داشته باشید  اما  به دلیل  مشغله کاری  نگران این  هستید که  آموزش  این  ساز چقدر زمان میبرد  برای پی بردن  به  این موضوع  این  مطلب را تا انتها   دنبال کنید. بهتر است با این ساز بیشتر آشنا شوید. این ساز از ساز های بزرگ و کهن است

ممکن است تصمیم به یادگیری ویولن سل را داشته باشید  اما  به دلیل  مشغله کاری  نگران این  هستید که  آموزش  این  ساز چقدر زمان میبرد  برای پی بردن  به  این موضوع  این  مطلب را تا انتها   دنبال کنید. بهتر است با این ساز بیشتر آشنا شوید. این ساز از ساز های بزرگ و کهن است و یکی از اعضای خانواده ویولن می باشد. قدمت این ساز به سال ۱۵۲۰ باز می گردد.

برای آموختن این ساز چیز خاصی لازم نیست تنها پشتکار با همتی بلند می خواهد. با مراجعه به بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج می توان طی گذرانده دوره های آموزشی به تنهایی شروع به نواختن کنید. اما برای کودکان چون اندازه ساز کمی بزرگ است و احتمال مسلط شدن کودکان برای نواختن برای او مشکل باشد. بهتر است ابتدا شروع موسیقی خود را با ارف آغاز نماید. سپس دوره های نواختن و یادگیری این ساز را شروع نماید. هرچند می تواند بدون مقدمه نیز این ساز را فرا بگیرد.

چه متدهایی برای آموزش ویولنسل لازم هستند؟

برای یادگیری ویولن سل یا هر ساز دیگری نیاز است با تمام پیچ و خم های آن آشنا شوید. تسلط بر یک موسیقی تمرین زیادی می خواهد. در واقع به این تمرین های ویژه متد گفته می شود. اما آموزش ساز ویولن سل از چه متد هایی برخوردار است؟

در واقع متد های زیادی برای یادگیری ویولن سل وجود دارند. اما خود این متد ها مهم نیست مهم آن است که هنر جو با طی کردن هر متد چه میزان دلگرم می شود که موسیقی را فرا بگیرد. گاهی متد هایی بکار برده می شود که علاوه بر پیشرفت نکردن هنرجو سبب دلسردی آن از فراگیری آموزش می شود.

در بیشتر آموزشگاه ها، آموزش ویولن سل با یک متد برگزار می شود. یک مدرس باید میزان علاقه و خصوصیات ذاتی هنرجوی خود را بشناسد. همچنین وجود تفاوت در یادگیری بین هنرجویان سبب شده است یک متد واحد در بین آموزشگاه های موسیقی به چندین متد تغییر یابند. اما تفاوت آین متد ها در میزان تأثیرگذاری و کارآمدی هر متد در سطح یادگیری هنرجویان می باشند.

چند نکته در سریعتر یادگیری ساز ویولنسل

برای یادگیری ویولن سل در یک بازه زمانی کوتاه توسط یک هنر جو لازم است نکات مهم را به دو بخش تقسیم کنیم.

  1. متدی که یک آموزشگاه برای هنرجویان خود قرار می دهد شروع آن باید با شنیدن این ساز آغاز شود.
  2. اساتید هرگز از لحنی تند برای آموزش استفاده نکنند. باید محیطی گرم و صمیمی را فراهم نمایند که اگر هنرجو علاقه ای هم به این ساز نداشته باشد مشتاق نواختن شود.
  3. اگر مدرس، هنرجوی سن پایین دارد سعی نماید از تکنیک بازی برای یادگیری واژه های جدید استفاده نماید. همچنین آنها را تشویق نماید که توانایی های خود را گسترش دهند.
  4. گاهی برخی از مدرسین آموزش های خود را در سه سطح طبقه بندی می کنند که شامل مقدماتی، متوسط و پیشرفته می باشد. حال با توجه به میزان دانش و آگاهی هنرجو و شناخت مدرس از او یک سطح را برای شروع آموختن هنرجو انتخاب می کند.

چند نکته در سریعتر آموختن ویولن سل توسط هنرجو

  1. اگر علاقه ای به یادگیری ویولن سل ندارید هرگز به اجبار در دوره های آموزشی آن شرکت نکنید.
  2. با میل و رغبت مطالب جدید را فرا بگیرید.
  3. تکرار و تمرین فراوان را فراموش نکنید.
  4. همانند یادگیری زبان مادری ابتدا سعی نمایید به خوبی تمام نت های آن را گوش دهید. شنیدن زیاد موسیقی می تواند شما را در آموختن یک قدم جلو ببرد.
  5. والدینی که تصمیم دارند فرزندان آنها این موسیقی را فرا بگیرند سعی نمایند آموزش آنها را از سن کم شروع کنند.

میزان تمرین هنرجویان ویولنسل

نوازندگان برای  آموزش ویولن سل نیاز است تمرین نمایند. اما میزان تمرین هر هنرجو یا نوازنده به سطح آموزش او بستگی دارد. یک نوازنده نوپا لازم است ساعت های طولانی مشغول گوش دادن به نت های این ساز باشد. تا گوش های او با نوای این ساز کاملا آشنا شوند. اما اگر شخص شناخت اولیه و دوره آموزشی را فرا گرفته باشد برای تسلط کامل بر ساز و نواختن آن حداقل روزی ۳ ساعت را باید برای تمرین در نظر داشته باشد.

اما مهم است بدانید با آموزش ویولن سل و تمرین زیاد نمی توان یک نوازنده خبره شد. بلکه باید مباحث تئوری این ساز، سلفژ، ریتم و نحوه صحیح نت خوانی را نیز فرا گرفته باشید. باید ساعت ها به تماشای تصاویر ویدئویی و صوتی این ساز پرداخت باشید تا شناخت شما کامل شود.

آسان ترین شیوه آموزش ویولنسل در آموزشگاه موسیقی سازنو

آموزشگاه موسیقی سازنو با بهره گیری از مجرب ترین اساتید خود و تجربه آموزش چند ساله، یادگیری ویولن سل را به شیوه ای کاملا ساده آموزش می دهد. ساز نو به کمک تست ها و مصاحبه هنرجویان را در سه گروه دسته بندی می کند.

  • افراد نوپا یا آنهایی که برای اولین بار است تصمیم دارند این ساز را فرا گیرند را در سطح مقدماتی قرار می دهند. این گروه در این آموزش آکادمیک این ساز را کامل می شناسند و نت های ساده را می نوازند.
  • گروه دوم از هنر جویانی که شناخت کاملی از ساز دارند و می توانند نت های ساده را بنوازند در گروه دوم یا سطح متوسط قرار می گیرند. در این سطح هنرجو خود را بیشتر می شناسد و می تواند حتی یک نت برای خود نیز بنوازد.
  • اما هنرجویی که در یادگیری ویولن سل تمرین مداوم داشته است و سخت کوشانه نت ها و آموزش سطح متوسط را طی کرده است در آموزش های پیشرفته قرار داده می شود. این افراد با تلاش خود می توانند هر نتی از این ساز را بنوازند. آنها دیگر خود یک ویولونیست هستند.

شاید فکر کنید یادگیری ویولن سل بسیار مشکل است اما اینگونه نیست. اگر شما به این ساز علاقمند باشید بی شک می توانید با تمرین و تکرار بر نواختن آن مسلط شوید. هر کاری در ابتدا سختی خود را دارد اما یک هنرجوی با انگیزه هرگز ناامید نمی شود. آموزشگاه موسیقی سازنو ایجاد انگیزه و تشویق هنرآموزان را راس تدریس خود می داند. چرا که تجربه ثابت کرده است یک هنرجوی با انگیزه سریعتر می تواند پله های ترقی و پیشرفت را طی می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.