تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 شهریور 1401 - 5:27
کد خبر : 36054

مردم سفرهای غیرضروری خود را به بعد اربعین موکول کنند

مردم سفرهای غیرضروری خود را به بعد اربعین موکول کنند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: مردم سعی کنند از امروز تا دو روز بعد از اربعین سفرهای خود را به تعویق بیندازند یا با خودروهای شخصی به سفر بروند.

به گزارش تیتر داغ؛ سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در جلسه ستاد مرکزی اربعین گفت: خوشبختانه با وجود کثرت زائران روند امور به خوبی در حال انجام بوده و عبور و مرور حال انجام است.

میر احمدی افزود: مشکلی که امروز در مرزها با آن مواجه هستیم؛ عدم موافقت طرف عراقی برای عبور زوار پاکستانی و افغانستانی از مرزهای جمهوری اسلامی است که این مسئله مشکلات زیادی را ایجاد کرده است و تا زمانی که دولت عراق مسئله را به صورت دقیق مشخص نکند به هیچ عنوان زوار این دو کشور نباید برای خروج از کشور مراجعه کنند و منتظر ورود در کشور عراق بمانند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: زائران در نظر داشته باشند که این سفر در عین حال که بسیار لذت بخش است اما سفر دشواری است؛ مخصوصاً در حالی که ما با تراکم جمعیت و گرمای زیاد مواجه هستیم؛ به همین دلیل اعلام شد کسانی که برایشان این سفر و این شرایط مشکل است از این سفر پرهیز کنند تراکم جمعیت و گرمی هوا در دو سوی مرز سخت و طاقت فرساست.

وی به استقبال اهل سنت در استان‌های مرزی دو کشور ایران و عراق اشاره کرد و گفت: این پیوند و همدلی بین شیعه و سنی هم به برکت خون سیدالشهدا است.

میراحمدی در خصوص شکایات مردمی از وضعیت مرزها گفت: مردم می‌توانند از طریق شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۷۷۰ شکایات خود را به ستاد اربعین پیامک کنند؛ همچنین اپلیکیشن ایران من برای این موضوع، اعلام شکایات و آموزش ملزومات اربعین طراحی و راه اندازی شده است.

میراحمدی با بیان اینکه دغدغه رئیس جمهور مسئله حمل و نقل زوار اربعین است؛ گفت: هیئت دولت استانداران را مکلف کرده است که تمام ظرفیت خود را برای وزارت راه اختصاص دهند تا هیچ زائری در رفت و برگشت دچار مشکل نشود.

رئیس ستاد اربعین افزود: مشوق‌هایی را هم برای رانندگان نظر گرفته ایم تا این عزیزان با انگیزه بالاتری مسئولیت مهم خود را دنبال کنند؛ البته همه رانندگان در درجه اول دارای انگیزه شخصی برای کمک به سفر اربعین هستند.

وی با بیان اینکه کمیته حمل و نقل را برای حل مشکل انتقال زایر برگزار خواهیم کرد گفت: ما باید مطمئن شویم که زائران هیچ مشکلی در رفت و آمد و حرکت به سمت حمل و نقل ندارند.

وی با بیان اینکه سه مرز باشماق، تمرچین و خسروی از ساعت ۷ صبح تا ۶ بعد از ظهر فعال است گفت: اگر زائران بعد از این زمان به این مرزها برسند؛ موکب هایی از قبل پیش بینی شده است که می‌توانند در آن‌ها استراحت کنند؛ البته بهتر است که زائران طوری برنامه ریزی کنند که در زمان‌های تعیین شده به مرز برسند.

وی با اشاره به کمبود اتوبوس برای جابه‌جایی زوار اربعین گفت: مردم سعی کنند از امروز تا دو روز بعد از اربعین سفرهای خود را به تعویق بیندازند و نذر کنند که برای امام حسین سفرهای خود را نداشته باشند یا با خودروهای شخصی به سفر بروند تا بتوانیم اتوبوس‌های بیشتری را به جابه‌جایی زوار اربعین اختصاص دهیم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.