تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آبان 1398 - 10:47
کد خبر : 1765

مهم‌ترین بازار مالی ایران و جهان ۲۰ آبان ۹۸

مهم‌ترین بازار مالی ایران و جهان  ۲۰ آبان ۹۸

امروز دوشنبه رئیس جمهور ۳ طرح بزرگ توسعه ای شامل کارخانه ذوب و فولاد سازی شماره ۱ و واحد تولید اکسیژن شرکت جهان فولاد، خط ۲ کارخانه احیا مستقیم مگامدول (کوثر) در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر و واحد بخار نیروگاه گل‌گهر شرکت گهر انرژی سیرجان افتتاح می کند.

به گزارش تیتر داغ؛  در این گزارش مهمترین رویدادهای تاثیرگذار اقتصادی ایران و جهان که بر بازار مالی متاثر هستند را می‌خوانید. برای کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر با ما همراه باشید.

فشار قوه قضائیه تنها برعده‌ای معدود نیست

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جریان سفر خود به شهر یزد گفته است وقتی قوه قضائیه ایران “با فسادهای میلیونی و میلیاردی برخورد می‌کند” در خصوص “فسادهای میلیارد دلاری هم توضیح دهد. جناح سیاسی نزدیک به حسن روحانی تصور می کند که فشار قوه قضائیه تنها بر عده معدود بوده و تسویه حساب شخصی است. عده ای پس از این صحبت ها شعار “روحانی روحانی اقتصاد اقتصاد” سردادند.

لزوم ایجاد زمینه کاهش تنش در منطقه

یکی از مقام‌های عالی‌رتبه اماراتی روز یکشنبه از ایران خواست که از طریق مذاکره با قدرت‌های جهان و کشورهای منطقه، زمینه کاهش تنش در منطقه را فراهم کند. وی همچنین افزود که مذاکره با ایران نباید به برنامه هسته‌ای محدود شود و برنامه توسعه موشک‌های بالستیک ایران و “مداخله تهران در منطقه” نیز باید در مذاکرات گنجانده شود.

افتتاح ۳ طرح بزرگ توسعه ای توسط رییس جمهور

امروز دوشنبه رئیس جمهور  ۳ طرح بزرگ توسعه ای شامل کارخانه ذوب و فولاد سازی شماره ۱ و واحد تولید اکسیژن شرکت جهان فولاد، خط ۲ کارخانه احیا مستقیم مگامدول (کوثر) در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر و واحد بخار نیروگاه گل‌گهر شرکت گهر انرژی سیرجان افتتاح می کند.

تحریم‌های جدید جدی نیست

عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان می گوید تحریم‌های جدید جدی نیست و فولاد مبارکه راه دور زدن این تحریم‌ها را یاد گرفته است. همچنین  برای اولین بار در کشور ورق گرید ویژۀ ساخت کلاچ مورداستفاده در صنایع خودروسازی کشور در فولاد مبارکه اصفهان طراحی و تولید شد

افزایش سرمایه در زیر مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

مرتضی علی‌اکبری، معاون مالی و اقتصادی هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات می گوید شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات همچون؛ چادرملو، گل‌گهر و … افزایش سرمایه دارند.

میزان فروش نفت در بودجه ۹۹ چه قدر است؟

ایسنا در خبری در بودجه سال بعد دلار ۸۰۰۰ تومان است و  احتمالاً میزان فروش نفت در بودجه ۹۹ بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز لحاظ شود. تحلیلگران این مساله را به نفع شرکت های مصرف کننده دلار ۴۲۰۰ تومانی می دانند.

حل مشکلات هپکو

رئیس سازمان راهداری می گوید در راستای آنکه مشکل مجموعه هپکو را رفع کنیم، برای ساخت و تحویل ٣٠٠ دستگاه انواع گریدر، لودر و بیل مکانیکی اقدام کرده‌ایم.

قرارداد جدید تأمین سرمایه نوین

تامین سرمایه نوین قراردادی منعقد کرده که  کارمزد تعهد پذیره‌نویسی معادل مبلغ ۲۰۰میلیارد ریال است.

 

اعلام هزینه پروژه های شرکت سیمان دورود

مدیرعامل سیمان دورود اعلام کرد تاکنون بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده که تماما توسط شرکت سیمان فارس و خوزستان و با تایید و تصویب شرکت‌های سیمان تامین و شستا پرداخت شده است. هم اکنون نیز پروژه خط ۴ مطابق برنامه زمان بندی در حال پیشرفت است.

امکانات جدید در «سوئیچ سبا ۲» در حال انجام است

مدیر تولید مرقام خبر داده که فرآیند بهینه‌سازی، ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات جدید در «سوئیچ سبا ۲» در حال انجام است و قطعا روزهای بهتری برای این محصول استراتژیک «مرقام» در پیش خواهد بود. همچنین این شرکت ، قراردادی ۳ ساله با شرکت King Teller چین امضا کرده است.

امیدواری به بهبود نرخ های فروش بورس کالا

جلسه کارگروه تخصصی تنظیم‌ بازار با هدف بررسی امکان آزادسازی خرید از بورس کالا و لغو محدودیت های سرب و روی و مس روز گذشته برگزار شد. با تحقق این امر می توان به بهبود نرخ های فروش بورس کالا امیدوار شد.

 

گرداورنده خبرنگار تیتر داغ 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.