تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 - 6:47
کد خبر : 93333

موشک «استارشیپ» برای نخستین بار سوخت گیری کرد

موشک «استارشیپ» برای نخستین بار سوخت گیری کرد

اسپیس ایکس برای نخستین بار مخزن سوخت یک موشک استارشیپ را پر کرد و به نقطه عطفی در مسیر نخستین پرتاب مداری این موشک دست یافت.

به گزارش تیتر داغ؛ شرکت اسپیس ایکس روز دوشنبه روی موشک ۱۲۰ متری استارشیپ در مقر استاربیس واقع در تگزاس آزمایش هایی انجام داد و بسیاری از فرایندهایی که روی پرتاب انجام می شود را تست کرد.

این فهرست شامل پر کردن مخزن سوخت هیدروژن و متان مایع در قسمت اول موشک سوپر هوی و قسمت بالای استار شیپ است. اسپیس ایکس در اوایل ماه جاری میلادی این دو بخش را در مقر استاربیس واقع در ایالت تگزاس رویهم قرار دادند.

اسپیس ایکس در یک توئیت نوشت: استارشیپ نخستین تمرین مشابه پرواز کامل را انجام داد. این نخستین باری است که بیش از ۱۰ میلیون پوند سوخت در یک استارشیپ و بوستر یکپارچه تزریق می شود. تست امروز به تایید شمارش معکوس پرتاب و همچنین عملکرد استارشیپ و پد مداری برای عملیات های مشابه کمک می کند.

موفقیت این آزمایش سبب می شود وسیله پرتاب استارشیپ در مسیر تست پرتاب مداری در آینده نزدیک قرار گیرد. استارشیپ در حقیقت شامل یک نمونه اولیه سوپر هوی به نام «بوستر۷» و نسخه ای از قسمت بالایی«شیپ ۲۴» است.

قرار است طی یک ماموریت آزمایشی «شیپ ۲۴» به مدار زمین ارسال شود و در اقیانوس آرام نزدیک هاوایی فرود بیاید. به گفته ماسک استارشیپ احتمالا در ماه آینده میلادی به مدار زمین پرتاب خواهد شد.

اسپیس ایکس باید قبل از پرتاب استارشیپ به فضا چند کنترل مهم را انجام دهد.

منبع: اسپیس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.