تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فروردین 1400 - 9:07
کد خبر : 19181

موفقیت یک شرکت دانش بنیان در بومی سازی انواع رکوردهای بدون کاغذ

موفقیت یک شرکت دانش بنیان در بومی سازی انواع رکوردهای بدون کاغذ

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: یک شرکت دانش بنیان در بومی سازی انواع رکوردهای بدون کاغذ به موفقیت رسیده است.

به گزارش تیتر داغ؛ سمیه خادم الحسینی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان ،  گفت: امروزه ثبت و ذخیره‌ی اطلاعات جهت پردازش و تحلیل داده‌ها نه تنها می‌تواند به شکل قابل ملاحظه‌ای در کاهش هزینه‌ها موثر باشد، بلکه در فرایند عیب یابی و پیشگیری از بروز مشکلات آتی از این قبیل داده‌ها استفاده می شود.

او ادامه داد: ثبت و ذخیره‌ی اطلاعات جهت پردازش و تحلیل داده‌ها در صنایعی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد که جزء صنایع مادر و اصلی محسوب شده و از حساسیت قابل توجهی برخوردار بوده و این امر اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند چرا که مشکلی هر چند کوچک در یک قسمت می‌تواند ضرر‌های مالی و حتی جانی غیر قابل جبرانی به همراه داشته باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد:  این شرکت دانش بنیان  با پشتوانه‌ی سال‌ها تحقیق و مطالعه و همچنین بهره گیری از تکنولوژی روز، موفق به بومی سازی انواع رکوردر‌های بدون کاغذ با امکانات و کیفیتی بالاتر از بهترین نمونه‌های خارجی و با قیمتی کمتر شده است. رکوردر‌های تولید شده توسط این شرکت قابلیت ثبت تمامی سیگنال‌های استاندارد و همچنین پشتیبانی از تمامی سنسور‌های موجود در صنعت، برای ثبت و ذخیره‌ی اطلاعات به مدت طولانی (تا ۱۰ سال) را دارند. همچنین تمامی اطلاعات ثبت شده را می‌توان بر روی نمایشگر دستگاه در بازه‌های زمانی دلخواه به صورت نمودار، گراف و بار گراف مشاهده کرد.

او افزود: ویژگی منحصربه فردی که این دستگاه را از بسیاری از دستگاه‌های مشابه جدا می‌کند امکان انجام عملیات کنترلی مختلف همچون یک PLC است. این دستگاه در کنار ورودی‌های آنالوگ و دیجیتال که برای اندازه‌گیری و ثبت اطلاعات به کار می‌روند دارای تعدادی خروجی دیجیتال (رله، SSR، Open collector) و همچنین خروجی آنالوگ PID (۴ تا ۲۰ میلی آمپر) است. وجود تایمر، پشتیبانی از تمامی توابع ریاضی به همراه قابلیت فرمول نویسی پیشرفته، امکان برنامه نویسی را همانند یک PLC به کاربر می‌دهد تا برخی از فرآیند‌های کنترلی بدون نیاز به یک PLC انجام پذیر باشد.

خادم الحسینی بیان کرد: در کنار این امکانات، به دلیل وجود نمایشگر لمسی جهت مشاهده و انجام عملیات کنترلی نیاز به یک HMI جداگانه دارد تا به وسیله آن رفع شود. به عبارتی رکوردر‌های تولید شده توسط این شرکت، در بسیاری از فرآیند‌های صنعتی می‌توانند همزمان جایگزین رکوردر، PLC و HMI شوند که همین امر نه تنها باعث کاهش چشمگیر هزینه‌ها می‌شود بلکه امکان پیاده سازی و عیب یابی به دلیل کاهش قابل توجه سخت افزار را بسیار راحت‌تر می کند.

او با اشاره به کاربردهای رکوردرها اظهار کرد: رکوردرها در حفاظت از موتورهای الکتریکی ، ترانسفورماتور، توربین ها و نمایش ، ثبت و کنترل پروسه های صنعتی اندازه گیری فلو سیالات، اندازه گیری کنداکتیویتی مایعات، اندازه گیری اکسیژن با استفاده از سنسور زیرکنیوم اکساید، خطی سازی سنسورهای غیر خطی، امکان اندازه‌ گیری وزن با سنسور LoadCellکاربرد دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: در دستگاه های دیجیتال به خصوص دستگاه های اندازه گیری دیجیتال یکی از مهم ترین دغدغه ها این است که چگونه باید با یک کمیت آنالوگ در مقابل یک دستگاه دیجیتال رفتار کرد؟ ترانسدیوسرها یکی از مهم ترین ابزارهای این کار هستند. کار ترانسدیوسرها این است که یک نوع انرژی را به انرژی دیگر تبدیل کنند. در اینجا محدودیتی برای نوع انرژی وجود ندارد .یعنی هرکدام از صور الکتریکی، شیمیایی، مکانیکی و گرمایی و همچنین کمیت هایی مانند نور، معناطیسی را نیز تبدیل می کنند. محدودیتی برای نوع انرژی یا کمیت وجود ندارد.

او  با اشاره به کاربرد ترانسدیوسر گفت: ترانسدیوسر یکی از تجهیزات اصلی در سیستم ها اتوماسیون برق صنعتی است که به وسیله آن می توان از پارامترهای شبکه برق نمونه برداری کرد (شبکه تک فاز و شبکه سه فاز) و آن ها را تبدیل به سیگنال های استاندارد و در ورودی دستگاه های اندازه گیری از آن ها استفاده کرد . معمول ترین کمیت های اندازه گیری شده توسط ترانسدیوسر ها، موقعیت، نیرو، سرعت، شتاب، فشار، سطح، جریان مایعات و درجه حرارت هستند.

خادم الحسینی ادامه داد: اینکه خروجی ترانسدیوسر در پاسخ به یک تغییر در پارامتر فیزیکی ورودی اش با چه نزدیکی و با چه سرعتی تغییر می کند کلید اصلی موفقیت در کنترل سیستم هاست و خروجی بعضی از مبدل ها قابل انتخاب یا قابل برنامه ریزی است. بدین ترتیب کاربر می تواند توسط نرم افزار مربوطه، کلیه پارامترهای مبدل را تنظیم و کالیبره کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.