تاریخ انتشار : دوشنبه 14 شهریور 1401 - 6:01
کد خبر : 35958

ناوگان حمل و نقل عمومی تمامی شهرهای کشور نوسازی می‌شود

ناوگان حمل و نقل عمومی تمامی شهرهای کشور نوسازی می‌شود

معاون وزیر کشور گفت: قرار بر این است تا تمامی شهرداری ها بتوانند ناوگان حمل و نقل عمومی خود را با مشارکت وزارت کشور نوسازی کنند.

به گزارش تیتر داغ؛ مهدی جمالی نژاد، در آئین رونمایی نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، ماشین آلات و تجهیزات عمرانی و خدمات شهری که صبح دوشنبه برگزار شد با بیان اینکه وزارت کشور تکلیفی مهم در حوزه‌های شهری و روستایی دارد، افزود: ۱۴۰۰ شهر، ۶۰ هزار روستا، ۱۲۶ هزار عضو شورای شهر، بیش از ۳۵۰ هزار همکار در خانواده شهرداری‌ها و ۷۰۰ سازمان در سراسر کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: هدایت این خانواده بزرگ با ذائقه‌های متعدد با برنامه‌ای که در راستای تحول دولت باشد نیازمند عزمی جدی است.

معاون وزیر کشور گفت: ۱۱ لایحه، ۳۱ آئین نامه، ۵۹۵ بخش نامه و شیوه نامه، ۲۷۳ برنامه راهبردی، ۸ سند آسیب شناسی تدوین شده است.

جمالی نژاد با اشاره به حمایت‌های سخت افزاری و نرم افزاری گفت: تهیه ضوابط ساختاری دهیاری‌ها بعد از ۲۰ سال از جمله این برنامه‌ها است و در بستر برنامه جدید به بیش از ۲۰ خانوار لقب دهیاری داده می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که قانون درآمدهای پایدار بعد از ۳۹ سال تصویب شده است، اظهار کرد: این قانون می‌تواند منجر به تحول در شهرداری‌ها شود و درآمد شهرداری‌ها ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد داشت.

معاون وزیر کشور درباره لایحه اداری استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بیان کرد: بخش دهیاری‌های این قانون تصویب شده است و بخش شهرداری‌ها نیز تا مدتی دیگر انجام می‌شود.

جمالی نژاد با اشاره به تحویل ماشین آلات به شهرداری‌ها، گفت: قرارداد ۹ هزار دستگاه خودرو حمل و نقل عمومی تدوین شده است و این قراردادها منجر به تحرک ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین قرارداد بیش از هزار دستگاه خدمات عمرانی تدوین شده است و تسهیلاتی برای نوسازی ناوگان تاکسی رانی ارائه شده و تاکنون حدود ۲ هزار دستگاه نوسازی شدند و هزار دستگاه خودرو نیز تا پایان سال نوسازی می‌شوند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه سال گذشته ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکتی در حوزه حمل و نقل عمومی داشته‌ایم، گفت: امسال نیز در همین حوزه ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت وجود دارد و قرار بر این است تا تمامی شهرداری‌ها بتوانند ناوگان حمل و نقل عمومی خود را با مشارکت وزارت کشور نوسازی کنند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.