تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 - 4:55
کد خبر : 31676

نسبت به خطر بن‌بست سیاسی کنونی در عراق هشدار می‌دهیم

نسبت به خطر بن‌بست سیاسی کنونی در عراق هشدار می‌دهیم

کمیته هماهنگی مقاومت عراق با صدور بیانیه ای نسبت به خطر بن بست سیاسی کنونی در این کشور هشدار داد و خواستار حل و فصل مشکلات احزاب با یکدیگر شد.

به گزارش تیتر داغ؛ کمیته هماهنگی مقاومت عراق بیانیه ای را در خصوص آخرین تحولات سیاسی این کشور صادر کرد. این کمیته نسبت به خطر بن بست سیاسی کنونی در این کشور هشدار داد و خواستار حل و فصل مشکلات احزاب با یکدیگر شد.

بر اساس این گزارش، کمیته هماهنگی مقاومت عراق اعلام کرد که تداوم بن بست سیاسی در این کشور آثار و پیامدهای وخیمی را به دنبال خواهد داشت. این کمیته همچنین از طرف های سیاسی خواست تا با بهره برداری از زبانِ عقل، مشکلات‌شان با یکدیگر را حل و فصل نمایند.

کمیته مذکور در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: لازم است طرف های سیاسی مختلف برای برون رفت از بن بست کنونی در عراق، طرح ها و ایده های خود را با انعطاف بیشتری ارائه دهند. ما بر این مسأله تأکید داریم که منافع ملی بر منافع شخصی و حزبی ترجیح داده شوند.

پیش از این، اعضای ائتلاف سه‌گانه موسوم به «نجات میهن» (متشکل از جریان‌های وابسته به مقتدی صدر، محمد الحلبوسی و مسعود بارزانی) نشست مشترکی را در اربیل واقع در اقلیم کردستان برگزار کرده بودند.

بر اساس این گزارش، در جریان نشست مشترک مذکور، آخرین تحولات سیاسی عراق به ویژه فرایند تشکیل دولت جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در جریان این نشست، ائتلاف نجات میهن بار دیگر بر موضع خود مبنی بر لزوم تشکیل دولت «اکثریت ملی» تأکید کرد.

پافشاری ائتلاف سه‌گانه بر تشکیل دولت اکثریت ملی به مثابه مخالفت این ائتلاف با طرح ابتکاری اخیر هیئت هماهنگی شیعی است؛ طرحی که بر لزوم تشکیل دولت توافقی تأکید دارد. هیئت هماهنگی معتقد است که دولت جدید باید با مشارکت تمامی گروه‌های سیاسی در عراق تشکیل شود. با این حال، ائتلاف سه‌گانه که خود را اغلبیت ملی می‌داند، بر این باور است که تنها احزابِ ذیل این ائتلاف همراه با نمایندگان مستقل پارلمان حق دارند که نسبت به تشکیل دولت اقدام کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.