تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401 - 6:41
کد خبر : 34643

نظارت مجلس بر فرایند اجرای طرح دارویار

نظارت مجلس بر فرایند اجرای طرح دارویار

رئیس فراکسیون سلامت سالمندی مجلس از نظارت مجلس بر فرایند اجرای طرح دارویار خبرداد.

به گزارش تیتر داغ؛ محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در حاشیه آئین تجلیل از بازنشستگان برگزیده ملی همزمان با هفدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که در سالن مرکز همایش‌های پژوهشگاه صنعت نفت صبح امروز برگزار شد، در واکنش به صحبت‌های برخی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری مبنی بر قطع یارانه نقدی آنها به دلیل شاغل شدن فرزندشان، گفت: رئیس جمهور تاکید داشت که آنهایی که یارانه شأن قطع شده است و معتقدند باید یارانه شأن وصل شود، بایستی مراجعه و مجدداً یارانه آنها وصل شود که بنده نیز این موضوع را از طریق سرپرست وزارت رفاه پیگیری خواهم کرد.

وی گفت: البته ما می‌توانیم از اختیارات مجلس شورای اسلامی نیز استفاده کنیم و نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده که قطعاً این مسیر را دنبال خواهیم کرد.

محسنی بندپی همچنین به اجرای پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مجلس و دولت نیز به دنبال اجرای آن هستند و قطعاً اجرای کامل آن به نفع نظام سلامت و بازنشستگان خواهد بود به طوری که در برنامه‌های پنج ساله چهارم پنجم و ششم نیز به این موضوع اشاره شده است.

وی همچنین به طرح دارویار اشاره کرد و گفت: روز گذشته نیز جلسه‌ای با معاون وزیر بهداشت در ارتباط با این طرح داشتیم به طوری که طرح دارویار نیز همانند سایر طرح‌ها فراز و نشیب دارد واگر نظارت مستمر مجلس و دولت باشد قطعاً پیشرفت خوبی را خواهد داشت.

وی با تاکید بر اجرای طرح دارویار ونظارت مجلس بر فرایند اجرای این طرح، تاکید کرد: قطعاً ما بر اجرای این طرح نظارت خواهیم داشت.

محسنی بندپی همچنین به تدوین برنامه ۵ ساله هفتم اشاره کرد وگفت: ما در قوانین مختلف وبرنامه های مختلف قوانین خوبی برای سالمندان وافراد دارای معلولیت داشته ایم ودر تدوین برنامه هفتم به دنبال الزامات اجرایی شدن این قوانین هستیم تا بتوانیم آنها را اجرا کنیم.

رئیس فراکسیون سلامت سالمندان مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود در این همایش نیز گفت: نظام سلامت چندان به فکر درمان و ارتقای سلامت سالمندان نیست و داروهای مورد نیاز آنها تماماً تحت پوشش قرار ندارد به همین دلیل به طور جدی پیگیر هستیم دارو و بیماری‌های مختص دوران سالمندی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا اگر سالمندی بیمار شد نگران هزینه‌هایش نباشد.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۳۰ بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند گفت: نباید اجازه دهیم سالمندان به دلیل پوکی استخوان و شکستگی‌ها، زمین‌گیر شوند. باید برنامه‌های پیشگیرانه برایشان داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه در فراکسیون سالمندان بازنشستگان مجلس به جد پیگیر هستیم که پوشش خدمات درمانی، دارویی و توانبخشی را برای سالمندان ارتقا دهیم افزود: پیگیر مطالبات آن دسته از بازنشستگان کشوری گروه علوم پزشکی و احکامی که تیرماه گذشته برایشان زده اند هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: با معاون وزیر بهداشت و سرپرست وزارت رفاه صحبت کرده ام و آنها هم پیگیر مطالبات بازنشستگان خواهند شد. در کمیسیون اجتماعی پیگیر اجرایی کردن احکامی هستیم که در تیرماه برای شما صادر شده است. وقتی حکمی صادر می‌شود باید منابع مالی آن دیده شود، اگر منابع مالی دیده نشده باید دید کجا صرف شده است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.