تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آذر 1401 - 5:48
کد خبر : 91042

نفت ونزوئلا با سرعت وارد بازارهای آمریکا نخواهد شد

نفت ونزوئلا با سرعت وارد بازارهای آمریکا نخواهد شد

رسانه آمریکایی نوشته به علت مشکلات فنی در میادین نفتی ونزوئلا و همچنین تحریم‌های آمریکا نمی‌توان انتظار داشت با صدور مجوز و معافیت جدید، نفت ونزوئلا به سرعت وارد بازارهای آمریکا و جهان شود.

به گزارش تیتر داغ؛ نشریه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشته دولت بایدن اخیراً در چرخشی قابل‌توجه در سیاست و رویکرد آمریکا نسبت به ونزوئلا، به شرکت نفتی «شورون» اجازه داده تا بار دیگر استخراج نفت از این کشور آمریکای لاتین را از سر بگیرد، اما این تصمیم در کوتاه‌مدت موجب افزایش تولید نفت جهانی نخواهد شد.

این نشریه در ادامه استدلال می‌کند که شرکت آمریکایی «شورون Chevron» برای استخراج و تولید نفت از ونزوئلا باید با مسائل فنی پیچیده در میادین نفتی قدیمی و فرسوده ونزوئلا روبرو شود و هم چنین شبکه پیچیده‌ای از تحریم‌های باقی‌مانده آمریکا همچنان پابرجاست که باید به نحوی تغییر کنند تا انتقال نفت ونزوئلا به بازارهای جهانی و آمریکا تسهیل و تضمین شود.

آمریکا به علت جنگ اوکراین و تحریم نفت روسیه و همچنین ناکامی واشنگتن در اعمال فشار به عربستان برای افزایش تولید نفت، هم‌اکنون با افزایش قیمت انرژی روبروست. به همین دلیل از ماه‌ها پیش مقامات آمریکا در چرخشی آشکار در سیاست‌های خود مذاکره و گفت‌وگو با دولت نیکلاس مادورو در ونزوئلا را آغاز کردند. دولت آمریکا سال ۲۰۱۹ با حمایت از مخالفان غرب‌گرای مادورو به دنبال سرنگونی دولت او بود.

پس از ماه‌ها مذاکره، وزارت خزانه داری آمریکا سرانجام روز شنبه مدعی شد که اجازه عرضه نفت از ونزوئلا به بازار آمریکا داده شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در این‌باره مدعی شد: دولت آمریکا به شرکت شورون اجازه استخراج نفت و تولید فرآورده‌های نفتی در ونزوئلا و ارسال آنها به آمریکا را داده است و این امر باعث کاهش تحریم‌ها علیه این کشور آمریکای لاتین شده است. آمریکا عرضه نفت ونزوئلا را در واکنش به توافقات بین مقامات این کشور و مخالفان لغو کرده است.

تحریم‌های آمریکا تمام فعالیت‌های حفاری در ۳ سال گذشته در ونزوئلا را متوقف کرده بود. شرکت شِورون، مجوزی ۶ ماهه از اداره کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا دریافت کرده که بر اساس آن می‌تواند نفت و محصولات نفتی را در طرح‌های خود در ونزوئلا تولید کند. این شرکت مجوز حفاری‌های جدید ندارد، تنها می‌تواند میادین نفتی فعلی ونزوئلا را تعمیر کرده و بهره‌برداری کند. شورون تا قبل از اعمال تحریم‌آمریکا در سال ۲۰۲۰، روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت در ونزوئلا تولید می‌کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.