تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1400 - 5:25
کد خبر : 25417

نقاشی را با کشیدن پرتره شهدا آغاز کردم/ خلق بیش از ۱۰ هزار پرتره

نقاشی را با کشیدن پرتره شهدا آغاز کردم/ خلق بیش از ۱۰ هزار پرتره

عباس برزگر گنجی که نمایشگاه نقاشی‌های او امروز ۲۷ مهر در گالری عالی حوزه هنری افتتاح شد، بیان کرد نقاشی را سال ۱۳۶۰ با کشیدن پرتره شهدا آغاز کردم و به نوعی وامدار آنها هستم.

به گزارش تیتر داغ: نمایشگاه نقاشی‌های عباس برزگر گنجی با عنوان «نور، نگاه، رنگ» سه شنبه ۲۷ مهر در گالری ابوالفضل عالی افتتاح شد.

عباس برزگر گنجی هنرمند نقاش با بیان اینکه حدود ۶۰ تابلوی نقاشی از کارهایش در این نمایشگاه به نمایش درآمده است، به خبرنگار مهر گفت: این آثار با موضوع طبیعت و خاصه «طبیعت ایران» است. طبیعت ایران، اقلیم‌های بسیار متنوعی دارد و به همین دلیل دست هنرمندان برای تولید محتوا در این زمینه بسیار باز است. برای مثال، فقط کافی است به سمت کویر بروید و تعدادی عکس تهیه کنید که بعد از آن می‌توانید آثاری متنوع از کویر خلق کنید که هیچکدام به دیگری شباهت ندارد.

وی همچنین به معماری اسلامی ایرانی اشاره کرد و افزود: در چند کار من نیز تأثیر از معماری اسلامی و ایرانی دیده می‌شود. در واقع معماری نیز علاوه بر طبیعت ایران، توان بالقوه‌ای است برای جذب توریست خارجی است.

نقاشی را با کشیدن پرتره شهدا آغاز کردم/ خلق بیش از ۱۰ هزار پرتره

برزگر گنجی در پاسخ به اینکه آیا برای خلق نقاشی‌هایش از عکس استفاده کرده، گفت: معمولاً عکس می‌گیرم و بعد نقاشی می‌کنم البته اسکیس هم دارم که در طبیعت کار کردم ولی عمدتاً وقتی شما از یک منظره، کادر یا قابی می‌سازید با توجه به زوایا و کاستی‌هایش نقاشی از آن خلق می‌کنید. این نگاه هنرمند نقاش است که بخواهد روی نقطه‌ای از کادر تمرکز کند و آنجا را بپردازد.

وی با بیان اینکه سبک نقاشی‌اش رئال با گرایش امپرسیونیسم است، اظهار کرد: عمده مردم کارهای هایپر رئال که شباهت به عکس داشته باشد، دوست دارند اما آثار من رئال صرف نیست و به دلیل وجود نور خورشید در آنها، گرایشی از امپرسیونیسم در آثارم وجود دارد.

برزگر گنجی در پایان درباره پیشینه کاری خود توضیح داد: نقاشی، دل مشغولی سال‌های زیادی از عمر من بود اما از سال ۱۳۶۰ نقاشی را جدی‌تر پیگیری کردم چراکه در آن سال‌ها به هنر ما برای خلق آثاری از تصاویر شهدا نیاز داشتند. من نقاشی را با کشیدن پرتره شهدا آغاز کردم و به نوعی وامدار آنها هستم. به جرأت می‌توانم بگویم تاکنون بیش از ۱۰ هزار پرتره از شهدا خلق کرده‌ام. در واقع من هنرمند نقاش تجربی هستم و این نمایشگاه، چهارمین نمایشگاه انفرادی من به حساب می‌آید.

نمایشگاه «نور، نگاه، رنگ» شامل نقاشی‌های عباس برزگر گنجی تا ۱۰ آبان روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ در گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برقرار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.