تاریخ انتشار : یکشنبه 29 تیر 1399 - 6:17
کد خبر : 11037

نمایشگاه کتاب ۹۹ برگزار نمی شود

نمایشگاه کتاب ۹۹ برگزار نمی شود

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از لغو نمایشگاه کتاب در سال جاری خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛  ایوب دهقانکار سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: طبق مصوبه  شورای سیاست گذاری، سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال جاری برگزار نخواهد شد.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به جلسۀ غیر حضوری این شورا (روز شنبه مورخ ۲۸ تیرماه) گفت: بنابر اعلام صریح دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تکلیف همگانی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع در سطح کشور و همچنین نبود چشم‌انداز روشن در امکان برگزاری نمایشگاه در ماه‌های آتی، شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران برگزاری این دوره از نمایشگاه را در سال جاری منتفی دانست.

دهقانکار با اشاره به اهمیت و ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نمایشگاه کتاب تهران به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور گفت: شورای سیاست‌گذاری علاقمند بود حتی‌الامکان این نمایشگاه در سال جاری برگزار شود. دلیل اصلی طمأنیه و تامل شورا در اعلام لغو نمایشگاه نیز امید به برگزاری آن در ماه‌های اخیر بود.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران افزود: اعضای شورا در این جلسه ابراز امیدواری کردند دولت و مجلس محترم در حمایت مادی و معنوی از صنعت نشر کشور به عنوان یکی از صنایع مادر و اثرگذار عرصه فرهنگ از هیچ کوششی دریغ نورزند. بعلاوه، اعضای شورا تصریح کردند از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می‌رود نسبت به امکان‎سنجی برای حمایت بهینه از صنعت نشر کشور از طریق برنامه‌های حمایتی جایگزین اقدام کنند.

دهقانکار در پایان گفت: اعضای شورای سیاست‌گذاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن قدردانی و سپاس از زحمات مدافعان سلامت ابراز امیدواری کردند با تلاش تیم پزشکی کشور و همدلی و همراهی ملت بزرگ ایران شاهد ریشه‌کنی این ویروس منحوس و برگزاری باشکوه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال آتی باشیم.

در این جلسه که ریاست آن را محسن جوادی بر عهده داشت، محسن چینی‌فروشان، ایرج ضرغام، مهدی فیروزان، علیرضا سبحانی‌نسب، هومان حسن‌پور، ابراهیم حیدری، مهدی اسماعیلی‌راد، فریدون عموزاده خلیلی، محمدجواد مرادی‌نیا، میثم نیلی و ایوب دهقانکار حضور داشتند.

منبع: جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.