تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401 - 12:23
کد خبر : 91380

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال

به طور کلی نمای کرتین وال دارای شاخه های زیادی است که از جمله آنها می توان به نمای کرتین وال کاور چهره، نمای کرتین وال نیم رخ، نمای فریم لس – نمای کرتین وال تک و بدون فریم – یونیت پله ای اشاره کرد که هر کدام از این شاخه ها دارای مزایای فراوانی

به طور کلی نمای کرتین وال دارای شاخه های زیادی است که از جمله آنها می توان به نمای کرتین وال کاور چهره، نمای کرتین وال نیم رخ، نمای فریم لس – نمای کرتین وال تک و بدون فریم – یونیت پله ای اشاره کرد که هر کدام از این شاخه ها دارای مزایای فراوانی هستند. البته معایب متعددی دارد و بسته به نوع پروژه استفاده و سلیقه طراحان پروژه ساختمانی پاسخگوی نیاز آنها خواهد بود.

مزایایی که برای نماهای کرتین وال مشخص می شود عبارتند از استحکام سازه ای مناسب، زیبایی و مدرن بودن، جزئیات مختلف اتصال به سازه اصلی و استفاده از الگوهای متنوع در نمای ساختمان. همچنین ترکیب کرتین وال با سایر متریال های مدرن می تواند نقش های خاص و زیبایی را ایجاد کند.

طراحی استاندارد سطح کرتین وال به دلیل ساختار ساختاری خاص و لاستیک عایق مورد استفاده – مقاوم در برابر نفوذ آب و هوا، انتقال گرما و سرما – به دلیل فشار جوی – و زلزله و فشار متفاوت است، به جز وزن خود بار دیگری ندارد.

کرتین وال چیست؟

کرتین وال در لغت به معنی نوعی سیستم پوششی غیر سازه ای برای نمای ساختمان است که علاوه بر عملکرد جداسازی، بار دائمی ساختمان را نیز کاهش می دهد. سیستم های شیشه دو جداره بیشتر در ساختمان ها و سازه های مرتفعی که به شفاف ترین دید نیاز دارند استفاده می شود.

یکی از سیستم های نما مدرن کرتین وال است که ساختاری مجزا و مستحکم است. در واقع این طاق به صورت سبک ساخته و نصب شده است. وزن شیشه جلو، وزن ساختار دیوار پرده است.

در نتیجه هیچ بار مرده ای از وزن شیشه و باد، طوفان یا زلزله نما را سنگین نمی کند و تاثیری بر سازه ساختمان نخواهد داشت. در واقع می توان گفت که سیستم نمای لاملا یا کرتین وال سازه ای کاملا مجزا از ساختمان است.

روش‌های نصب و اجرای نمای کرتین وال

سیستم استیک در اجرای نمای کرتین وال 

متداول ترین روش نصب کرتین وال روش میله ای است که در آن قسمت های مختلف سازه اصلی اعم از پروفیل های عمودی و افقی در محل برش داده می شود و به طور جداگانه بر روی قاب سازه ای نصب می شود و به دنبال آن شیشه یا پرکننده های دیگر قرار می گیرند. مواد داخل قاب ها قرار می گیرند. آلومینیوم قرار داده شده است.

می توان گفت امروزه حدود ۹۵ درصد از پروژه های خط لوله در کشور به دلیل صرفه جویی به این صورت انجام می شود.

نمای کرتین وال

سیستم یونیتایزد در اجرای نمای کرتین وال

در این روش تقریباً تمام عملیات ماشین و مونتاژ سازه اصلی کرتین وال و حتی مونتاژ کانکتورها، واشرها و آینه ها در داخل کارخانه انجام می شود و قطعات کوچک را می توان به وزن نصب کرد. و اندازه، آنها آماده هستند.

کارگاه ها به محل نصب منتقل می شوند. مزیت این روش کنترل کیفیت اجرای مداوم و گرفتن نتایج بهتر در هنگام انجام کار است. یکی از نقاط ضعف پیاده سازی این سیستم هزینه بالای آن است.

ویژگی های اجرای نمای کرتین وال 

  • استفاده از انواع برندهای معتبر تولیذد پروفیل  داخل
  • پروفیل ساخت کشور ترکیه
  • استفاده از تیم های اجرایی مجرب – کاردان و متعهد
  • ارایه راه حل های مفید با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت ممکن جهت اجرای پروژه های خاص
  • استفاده از لاستیکهای آب بندی و هوابندی با جنس” ای پی دی ام ” با طول عمر  و دوام  بالا
  • استفاده از نبشی و براکت با سوراخ های لوبیایی جهت ایجاد زیرسازی مفصلی جهت کاهش مخاطرات مربوط به زلزله و تکانه های ساختمان
  • تعهد و انگیزه بسیار بالا جهت تولید و  اجرا و تحویل به موقع پروژه
  • کیفیت و قیمت بسیار مناسب و کاملا رقابتی

قیمت نمای کرتین وال

طراحی و نصب سطح کرتین وال با هزینه زیرسازی، لعاب، یراق آلات، مشخصات و همچنین جویدن، آب بندی، تغییر استاندارد و قیمت کرتین وال را از کارشناسان ماهر بخواهید.

قیمت کرتین وال با کیفیت خارجی و ایرانی با توجه به نوع و شرایط هر ساختمان متفاوت است. نقشه جای شاسی و نوع شیشه، رنگ و غیره برای محاسبه مقدار دقیق نوع اسلت استفاده شده. مهم است. برای اطلاع از قیمت کرتین وال با کارشناسان الیت تماس بگیرید.

قیمت طراحی و اجرای کرتین وال

هزینه های طراحی نمای کرتین وال به نمونه بستگی دارد. سطح نمای خارجی، ارتفاع ساختمان و غیره و همچنین هزینه های نصب و هزینه اجرای کرتین وال بسته به نوع سیستم کاربردی. ، مواد مصرفی، ارتفاع، جزئیات کاربرد و بسیاری عوامل دیگر.

نمای کرتین وال

درب و پنجره ترمال بریک

درب و پنجره ترمال بریک به دلیل مزایای بی شماری که نسبت به سایر انواع درب و پنجره ها دارد ،  به عنوان پر طرفدارترین نوع درب و پنجره های آلومینیومی در ساختمان های مدرن امروزی مورد استفاده قرار میگیرد  . درب و پنجره ترمال بریک به دلیل وجود لایه پلی امید در میانه پروفیلهای اصلی تشکیل دهنده ( فریم و لنگه ) و شیشه های دوجداره استفاده شده ، باعث جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان ها میگردد . میتوان گفت درب و پنجره ترمال بریک به عنوان به روز ترین نوع پنجره ، تمامی محاسن مورد انتظار از یک پنجره را در اختیار کاربران قرار میدهد .

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.