تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آبان 1398 - 15:08
کد خبر : 2310

نوسانات قیمت در اکثر قریب به اتفاق کالاها نداریم

نوسانات قیمت در اکثر قریب به اتفاق کالاها نداریم

معاون امور بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: نوسانات قیمت در اکثر قریب به اتفاق کالاها نداریم و تخلفات بازار در روزهای اخیر نیز تغییر محسوسی نداشته است.

به گزارش تیتر داغ؛ عباس قبادی  درباره نوسانات قیمت بیان کرد: امروز دو جلسه داشتیم که جلسه اول در خصوص رصد و پایش آخرین قیمتهای سطح بازار بود که در این جلسه قیمت همه اقلام کالایی به خصوص ۱۰۰ قلمی که به صورت روزانه رصد می‌شوند، مورد بررسی و پایش قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به غیر از چند قلم کالای فصلی که به دلیل مسایل آب و هوایی و حمل و نقل با افزایش قیمت مواجه بودند، تقریباً اکثر قریب به اتفاق کالاها شرایط نسبتا عادی را داشتند و نوسانات قیمت خاصی هم گزارش نشد.

نوسانات قیمت

نوسانات قیمت

نوسانات قیمت در بازار در روز های اتی نداشتیم 

معاون امور بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص بازرسی‌ها و نظارت‌های بازار نیز افزود: درصد گزارشات ارسالی به سامانه ۱۲۴ و تعزیرات حکومتی رشد داشته اما تخلفاتی که انجام گرفته تغییر محسوسی نداشته است که علت افزایش گزارشات به حساسیت‌های مردم به خصوص در روزهای اخیر برمی‌گردد.

قبادی با بیان اینکه قرار بر این است که برای سوخت وانت بارها سهمیه ای در نظر گرفته بشود، گفت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان موظف شد تا میزان درصد افزایش قیمت بعضی اقلام را به سبب افزایش کرایه حمل و نقل مورد بررسی قرار دهد و اعلام کند.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت البته در خصوص اکثر قریب به اتفاق کالاها که از طریق شرکت‌های پخش توزیع می‌شود، صدق نمی‌کند و فقط در مورد برخی از کالاهای فصلی اتفاق می افتد.

نظارت‌ها بر بازار آرام، با طمانینه و ارشادی انجام می‌شود

معاون امور بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص موضوع تشدید بازرسی‌ها نیز بیان کرد: نباید بازار را هم خیلی التهاب بدهیم، چون وقتی که اتفاق خاصی در بازار نمی‌افتد، دلیلی برای حضور آنچنانی بازرس‌ها در بازار هم نیست و سعی بر این است که اکثر قریب به اتفاق نظارت‌هایی که انجام می‌دهیم؛ خیلی آرام، با طمانینه و ارشادی باشد.

قبادی با بیان اینکه الان به صورت ویژه و فوق العاده بازار به آرامی تحت رصد هست، گفت: سامانه ۱۲۴ از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب هم فعال است و دیگر بیشتر از این مداخله هم ضرورتی ندارد، چرا که مداخله بیش از حد از جهت روحی و روانی بازار را با مشکل مواجه می کند.

وی در خصوص جلسه دوم امروزش که با مجموعه فروشگاه‌های زنجیره ای بود، اضافه کرد: این فروشگاه ها قول دادند که تخفیفات ویژه ای را از ۱۰ تا ۳۰ درصد روی اقلام داشته باشند که در بازدیدی هم که داشتم این اتفاق افتاده است.

معاون امور بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه فروش در فروشگاه‌های زنجیره ای سیستمی انجام می شود، بیان کرد: نظارت ها و بازرسی ها در این فروشگاه ها هم وجود دارد و البته فروشگاه های زنجیره ای واقعاً از ابتدای شروع طرح افزایش قیمت بنزین همکاری خوبی داشتند.

قبادی با اعلام اینکه بالغ بر ۵۰ درصد از بازرسی های سطح بازار به صورت رندمی (نه پس از دریافت گزارش و شکایت) انجام می شود، گفت: بخش شکایات مردمی هم به صورت ویژه مورد رسیدگی و پیگیری قرار می‌گیرد و بازرسین اتحادیه‌ها هم کار رسیدگی و کنترل بازار را انجام می دهند.

 

منبع: ایسنا 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.