تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 - 10:35
کد خبر : 1851

نکاتی درباره مضرات فست فود

نکاتی درباره مضرات فست فود

غذاهای آماده یا فست فودها (fast food) حالا جزء لاینفک برنامه غذایی روزانه اغلب ما شده اند.fastfood غذاهایی که دیگر احتیاج نیست چند ساعت در آشپزخانه وقت گذاشت و آنها را تهیه کرد. شاید به اندازه نصف وقتی که برای خوردن چنین غذاهایی صرف می کنیم

به گزارش تیتر داغ ؛ می دانید که مضرات فست فود بسیار هستند ، می تواند باعث افزایش وزن شود، چرا که آنها حاوی کالری، قند و چربی زیادی هستند اما فست فود می تواند تاثیرات منفی بر سلامت مغز نیز ،داشته باشد کمبود مواد مغذی در فست فودها و همچنین وجود مواد نامناسب و ناسالم، موجب کاهش سلامت مغز می شود اما این تنها عوارض مصرف فست فودها روی مغز نیست ؛ در ادامه این بخش از سلامت  تیتر داغ  به جزئیات مهم تری در این مورد خواهیم پرداخت.
مضرات فست فود

مضرات فست فود

مضرات فست فود

یک رژیم ناسالم بر روی انتقال دهنده های عصبی ای که مسئول خوشحالی و احساس رفاه هستند، تاثیر میگذارند به گفته گری اٍل ونک، استاد روانشناسی و علوم اعصاب وب سایت روانشناسی امروز ، مصرف خیلی کمی از تریپتوفان اسید آمینه، برای مثال، می تواند احساس افسردگی و خشم را افزایش دهد. یک رژیمی که حاوی مقداری کمی اسیدهای چرب امگا ۳ است، خطر اختلال بیش فعالی کمبود توجه، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی را افزایش می دهد.

توانایی شناختی از مضرات فست فود

مغز انسان حاوی سیناپس هایی است، که دارای مسئولیت بخشی از یادگیری و حافظه هستند خوردن کالری زیاد، می تواند بر توانایی مغز در تولید سیناپس های سالم و طبیعی، تأثیر منفی بگذارد که این خود میتواند موجب اثرات منفی بر شناخت شود. این نگرانی ای در مورد فست فودها است، زیرا بسیاری از گزینه ها مانند:پیتزا، برگرها، سیب زمینی سرخ شده، چیپس ذرت ها، نوشابه و میلک شیک ها، حاوی کالری زیادی هستند ؛ معمولا خوردن وعده هایی با کالری بالا ،می توانند توانایی یادگیری و حافظه را مختل کنند.

 

 بیماری چاقی است از مضرات فست فود

کودکانی که مبتلا به بیماری چاقی  یا همان اوبیز هستند گرایش بیشتری به خوردن سیب‌زمینی سرخ‌ کرده و همبرگر دارند. میزان سدیم بالای موجود در غذا و پرخوری، باعث بیماری چاقی و بروز مشکلات قلبی عروقی می‌شود.

مستعد بروز موارد و مشکلات کاری  از مضرات فست فود

یکی دیگر از معایبی که بر صنعت فست فود وارد است حقوق‌های پایین کارگرانی است که اغلب تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. علاوه‌بر این برخی از این مغازه‌ها اقدام به استخدام افراد فاقد مدرک شناسایی مانند مهاجرین غیر قانونی کرده و حقوق کمتری به آن‌ها پرداخت می‌کنند. یعنی با این کار نه تنها از کارگران خود سوء استفاده می‌کنند، بلکه فرصت‌های شغلی موجود در کشورشان را نیز از هم‌وطنان‌شان می‌گیرند. هم‌چنین گزارشاتی درباره رفتار نامناسب با حیوانات در سلاخی‌ها وجود دارد که بخشی از آن مربوط به افزایش تقاضا برای گوشت و مرغ است.

باوجود تمامی این مزایا و معایب،فست فود هم‌چنان بخشی از عادات غذایی مردم محسوب می‌شود. فقط مصرف‌کنندگان باید مراقب انتخاب غذای خود و این‌که چقدر از خوردن غذا لذت می‌بردند باشند.

نتیجه گیری از مضرات فست فود

امروزه ۲ نفر از هر ۳ بزرگ‌سال مشکل چاقی یا اضافه‌وزن دارند و نیز بیش از یک‌سوم کودکان ۶ تا ۱۹ساله چاق یا دارای اضافه‌وزن محسوب می‌شوند. به‌نظر می‌رسد افزایش مصرف فست فودها به‌نوعی با افزایش چاقی همراه شده است. ائتلاف «اقدام علیه چاقی» گزارش داده است شمار فروشگاه‌های فست فود در امریکا از سال ۱۹۷۰ دو برابر شده است. جالب اینکه تعداد امریکاییان چاق نیز در این فاصله دو برابر شده است. علی‌رغم تلاش‌های گسترده برای آگاهی عموم از مضرات کالری اضافی و چربی و سدیم موجود در فست‌ فودها، هنوز تغییری در میزان مصرف آنها ایجاد نشده است. با افزایش مشغله‌ی امریکایی‌ها و افزایش مصرف فست فود، باید شاهد اثرات منفی بیشتری بر افراد و سیستم سلامت این کشور باشیم.
منبع: گردآوری شده
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.