تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 - 13:01
کد خبر : 90444

نکات مهم در خرید طلا

نکات مهم در خرید طلا

هنگامی که می­خواهید روی جواهرات سرمایه‌گذاری کنید، طلا، به عنوان یکی از محبوب­ترین و گرانبهاترین فلزات، در اولویت انتخاب شما خواهد بود. این فلز در بسیاری از فرهنگ­ها، در مراسم عروسی و جشن­ها مورد توجه قرار می­گیرد که با ظرافت خاصی، طراحی و ساخته شده است. ضمن آنکه اکنون، با جدیدترین طرح‌ها، جواهرات آن نیز

هنگامی که می­خواهید روی جواهرات سرمایه‌گذاری کنید، طلا، به عنوان یکی از محبوب­ترین و گرانبهاترین فلزات، در اولویت انتخاب شما خواهد بود. این فلز در بسیاری از فرهنگ­ها، در مراسم عروسی و جشن­ها مورد توجه قرار می­گیرد که با ظرافت خاصی، طراحی و ساخته شده است. ضمن آنکه اکنون، با جدیدترین طرح‌ها، جواهرات آن نیز جذاب‌تر شده‌اند. وقتی نوبت به خرید طلا می­رسد، بیشتر ما ترجیح می­دهیم قیمت­ها را مقایسه کرده و سپس آن را خریداری کنیم.

ارزیابی ارزش طلا و جواهر هنگام خرید

طلا یک کالای فریبنده است و قرن­هاست که مردم به سمت آن کشیده شده­اند. زیبایی و ارزش طلا، آن را به یک فرصت عالی برای سرمایه­گذاری تبدیل کرده است. از همین روست که هنگام خریداری کردن طلا، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید.

از سویی دیگر، این را باید در نظر داشته باشید که به دلیل محبوبیت آن، حتی طلای تقلبی نیز در بازار به فروش می­رسد. بنابراین، با در نظر گرفتن چند نکته برای خرید طلا، می­توانید نوع خالص و مرغوب آن را بخرید. این امکان وجود دارد که برای اطمینان از خرید خود، آن را از فروشگاه طلا و جواهر اورو، تهیه کنید.

خلوص و مرغوبیت طلا

یکی از مهم­ترین نکات، تشخیص خلوص طلا و جواهر مورد نظر شماست که خریداری می­کنید. زیورآلات طلایی که تهیه می­نمایید با آلیاژی از طلا و سایر فلزات ساخته می­شوند. درصد طلا در آلیاژ، خلوص آن را تعیین می­کند. اگر برای خرید آنلاین طلا، جواهرات و سکه­های طلا اقدام می­کنید، به این نکته توجه داشته باشید که اغلب با خلوص ۱۴ تا ۱۸ هزار ارائه می­شوند.

علامت گذاری بر روی جواهرات

علامت­گذاری به­عنوان بهترین روش صنعتی و یکی از نکات مهم در خرید طلا است. این علامت، اعتبار سازنده را تضمین می­کند. در حقیقت، این نشان­دهنده خلوص طلای مورد استفاده برای ساخت زیورآلاتی است که قصد خرید آن را دارید.

آلیاژ طلا باید دارای فلز گرانبها بالاتر از آستانه تعیین­شده مطابق با استانداردهای این صنعت باشد. علامت­گذاری تمام زیورآلات الزامی است و با مهرزنی یا اچ لیزری انجام می­شود. این شامل خلوص، هویت جواهرساز و تاریخ علامت­گذاری می­شود. قبل از خریداری کردن طلا، باید علامت مشخصه روی زیور را بررسی کنید.

نکات مهم در خرید طلا

اجرت ساخت طلا

در حالت کلی، جواهرفروشان، زیورآلات خود را با هزینه­ای بیش از قیمت طلا به فروش می­رسانند که هنگام خرید طلا با آن مواجه خواهید شد. روش ساخت انواع زیورآلات طلا ، همراه با کار و طراحی خاصی است و پیچیدگی­های آن، بر این هزینه ها تأثیر می­گذارد.

هزینه­های طلاسازی نسبت به خلاقیت طراح و تلاش صنعتگرانی است که در ساخت هر قطعه از جواهرات به­کار می­برند. بنابراین، ممکن است مبلغی ۸ تا ۱۰ درصد بیشتر از ارزش واقعی طلا را پرداخت کنید. اگر طلا را برای اهداف سرمایه­گذاری می­خرید، توصیه می­شود سکه یا طلای دست­دوم خریداری نمایید.

طرح های سفارشی در ساخت طلا

از سویی دیگر، شکل­دادن آن به طرح­های سفارشی، منجر به هدر رفتن طلا می­شود. جواهرفروشان این مبلغ را به عنوان هزینه هدر رفت در کل هزینه و هنگام خرید طلا لحاظ می­کنند. اگرچه با استفاده از فناوری برای تولید جواهرات طلا، به میزان قابل توجهی به حداقل رسیده است. اما شما باید بررسی کنید که آیا سفارش طلای شما دست­ساز است یا ماشینی. همچنین، به یاد داشته باشید که طرح­های ساده و ترکیبی در مقایسه با طرح­های پیچیده، دارای اجرت ساخت و هدر رفت کمتری هستند.

نکات مهم در خرید طلا

محاسبه مبلغ نهایی برای خرید طلا

عوامل متعددی بر محاسبه مبلغ نهایی طلای شما تأثیر می­گذارد. باید عواملی مانند نرخ طلا در روز خرید را در نظر بگیرید. اگر طرحی با نگین انتخاب می­کنید، هزینه­های هدر رفت و ارزش تزئینات نیز باید در نظر گرفته شود. ضمن آنکه، قیمت طلا بر اساس وزن آن، یعنی بر اساس هر گرم است. هنگام خرید طلا وزن آن را به طور کامل بررسی کرده و هزینه آن را بر اساس مبلغ آن در روز خرید محاسبه نمایید.

خرید اقساطی طلا با اورو گالری

قیمت این فلز ارزشمند به صورت روزانه، در نقاط مختلف در نوسان خواهد بود. شما باید نرخ آن را در تاریخ خرید آنلاین طلا، از طریق منابع مختلف از جمله وب­سایت های معتبر مانند فروشگاه طلا و جواهر اورو بررسی کنید. در این فروشگاه معتبر، امکان خرید اقساطی طلا نیز وجود دارد. برای خرید انواع جواهرات مورد نظر خود، می­توانید به آدرس https://www.orogoldgallery.com/ مراجعه کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.