تاریخ انتشار : یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 - 7:18
کد خبر : 9281

واریز علی‌الحساب شهریه برای پیش ثبت‌نام مدارس غیردولتی/نحوه عودت شهریه فعالیت‌های غیردرسی

واریز علی‌الحساب شهریه برای پیش ثبت‌نام مدارس غیردولتی/نحوه عودت شهریه فعالیت‌های غیردرسی

مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه پیش ثبت نام مدارس غیردولتی توضیح داد و گفت: این امر باید با رعایت پروتکل‌ها و حتی الامکان به صورت الکترونیکی انجام و شهریه به صورت علی‌الحساب برای مدرسه واریز شود.

به گزارش تیتر داغ ؛درباره انجام پیش ثبت نام مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: شماری از مدارس غیردولتی دارای ظرفیت محدود هستند، بنابراین جهت آغاز فرایند ثبت نام از خانواده‌های متقاضی، امکان پیش ثبت نام وجود دارد و در حال حاضر انجام پیش ثبت نام هیچ اشکالی ندارد و بلامانع است.

وی افزود: این امر باید با رعایت پروتکل‌ها و حتی‌الامکان به صورت الکترونیکی انجام و شهریه به صورت علی‌الحساب برای مدرسه واریز شود. تا قبل از پایان خرداد شهریه ابلاغی را به مدارس اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه والدین دانش آموزان می‌توانند از پایان خرداد برای پرداخت شهریه اقدام کنند گفت: تغییر نرخ شهریه مطابق الگوی شهریه خواهد بود.

صالح درباره تعیین تکلیف شهریه سال تحصیلی جاری نیز گفت: در ایام تعطیلات ناشی از کرونا آموزش تعطیل نشد و در قالب آموزش‌های مجازی ادامه یافت. طی تصمیمات شورای سیاست گذاری مرکزی مدارس غیردولتی، تمام مدارس ارائه خدمت مجازی را در دستورکار قرار دادند و به همین خاطر شهریه ثابت آموزشی عودت داده نمی‌شود.

وی افزود: اما شهریه فعالیت‌های غیردرسی قابل بازگشت است.

به گزارش ایسنا، در همین راستا، روز گذشته سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بخشنامه‌ای صادر کرد که در آن آمده بود این سازمان براساس مصوبه قطعی و لازم الاجرای هفتاد و دومین جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی به تاریخ اول اردیبهشت ماه سال ۹۹، شهریه مدارس غیر دولتی، در شرایط فعلی تعیین تکلیف و به استان‌ها ابلاغ شد لذا این مصوبه که به تایید وزیر آموزش و پرورش نیز رسیده است لازم الاجراست.

براین اساس با توجه به آثار منفی شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا همچنین با نظر به ضرورت حمایت از حقوق موسسان مدارس مذکور و تضمین حقوق مردم و جامعه مقرر شد مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و با توجه به خدمات آموزشی و پرورشی ارائه شده مجاز به دریافت کامل شهریه باشند و بر اساس آن عمل کنند.

براساس این گزارش مدارس مذکور به لحاظ عدم ارائه خدمات و فعالیت‌های فوق برنامه‌های غیرآموزشی از قبیل سرویس ایاب و ذهاب، غذا، اردوهای دانش آموزی، سالن ورزشی، استخر، المپیادها و … پس از تعطیلات کرونایی مکلف هستند نسبت به استرداد هزینه‌های دریافتی از اولیا  اقدام و رسید بانکی را در اسناد مالی مدرسه درج کنند و یا با رضایت اولیا مبالغ مذکور را بابت شهریه سال جدید تحصیلی دانش آموز به حساب مدرسه واریز کنند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.