تاریخ انتشار : دوشنبه 2 دی 1398 - 8:36
کد خبر : 4906

وجهه اسرائیل در جهان غیر موجه است

وجهه اسرائیل در جهان غیر موجه است

رئیس پیشین موساد با اشاره به تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی در خصوص آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی گفت وجهه اسرائیل در جهان خدشه‌دار است.

به گزارش تیتر داغ؛ دیوان کیفری بین‌المللی روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره جرایم جنگی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و غزه آغاز خواهد کرد و این تصمیم موجی از حیرت را در میان مقامات صهیونیستی و کارکنان نظامی این رژیم به راه انداخت.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، «دنی یاتوم» رئیس پیشین «موساد» با اشاره به این اقدام دیوان کفیری بین‌المللی تصریح کرد که وجهه رژیم صهیونیستی خدشه‌دار شده است.

وی سپس ضمن انتقاد از اقدام دولت‌های خارجی علیه رژیم صهیونیستی علیرغم آنکه سازمانهای جاسوسی این رژیم اخیراً به این کشورها در شناسایی برخی حملات تروریستی کمک کرده‌اند و با اشاره به حکم دادگاه عالی اروپا بر وادار کردن شرکت‌های صهیونیستی بر استفاده از برچسب بر روی محصولات تولیدی در اراضی اشغالی فلسطینی، گفت: «ما بعنوان مثال، کشوری را به واسطه این حقیقت که محدودیت‌هایی را بر محصولات اسرائیلی تحمیل کرده، تنبیه نمی‌کنیم و وقتی بحث امنیت یا نجات جان بشریت مطرح می‌شود، موساد صرفنظر از نگرش سیاسی کشورهای دیگر در قبال اسرائیل، با دولت‌های خارجی وارد همکاری می‌شود.».

وی سپس توضیح داد که اطلاعاتی که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در اختیار دولت‌های خارجی قرار داده است، به خنثی کردن دستکم ۵۰ حمله در سه سال گذشته در ۲۰ کشور از جمله ایتالیا، آلمان، دانمارک و حتی ترکیه که روابط آن با اسرائیل همچنان تیره است، منجر شده است.

رئیس‌ سابق موساد تصریح کرد علیرغم آنکه رژیم صهیونیستی به دولت‌های خارجی در شناسایی حملات تروریستی کمک کرده است اما ظاهراً این اقدامات چندان تأثیری در نگرش آنها نسبت به اسرائیل نداشته است و اعتبار اسرائیل در طول سالها خدشه‌دار شده است.

وی سپس توضیح داد، بعنوان مثال در سال ۲۰۰۳، مطالعات بر روی هفت هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۵ کشور اتحادیه اروپا نشان داد که اروپایی‌ها، رژیم صهیونیستی را در مقایسه با ایران، کره شمالی و ایالات متحده آمریکا، تهدید بزرگتری برای ثبات جهان می‌دانند.

تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۴ نیز نشان داد که اکثر مردم آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی، به طور عمده نگرش منفی نسبت به رژیم صهیونیستی دارند.

وی سپس توضیح داد که احتمالاً وجهه رژیم صهیونیستی به واسطه سیاست شهرک‌سازی و پیشروی در کرانه باختری آسیب دیده است.

طبق این گزارش، در بین سالهای ۱۹۶۷ تا ۲۰۱۷، رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ شهرک در کرانه باختری تأسیس کرد و امروز این منطقه، محل اسکان بیش از دو میلیون نفر است.

رئیس سابق موساد در این خصوص گفت: «اسرائیل بعنوان غاصبی دیده می‌شود که دیگران را سرکوب می‌کند و همین امر، روابط سیاسی این کشور را با کشورهای دیگر، دشوار کرده است زیرا آنها آزادانه (با استفاده از قدرتی که در اختیار دارند)، می‌توانند در عرصه بین‌الملل، ما را آزدانه مورد حمله قرار دهند».

در ماه ژانویه سال آینده میلادی، اتحادیه اروپا در صدد است در سطح وزرای خارجه خود درباره درگیری‌های صهیونیست‌ها و فلسطینیان بحث و گفت‌وگو کند و در خصوص به رسمیت‌ شناختن دولت فلسطین رأی‌گیری انجام دهد.

طبق این گزارشف در اقدامی مشابه نیز در اواخر ژانویه سال آینده میلادی (اواسط بهمن ماه)، شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار است لیست سیاه خود از ۲۰۶ سازمان و شرکتی که در کرانه باختری فعال هستند، منتشر کند که این اقدام به وجهه و متعاقب آن فروش این شرکت‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

منبع: فارس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.