تاریخ انتشار : جمعه 17 تیر 1401 - 5:22
کد خبر : 34050

وجود ۱۴۳ گیت فعال در مرزهای مهران و شلمچه

وجود ۱۴۳ گیت فعال در مرزهای مهران و شلمچه

سخنگوی فراجا وضعیت تردد زوار از مرزهای زمینی مهران و شلمچه را تشریح کرد.

به گزارش تیتر داغ؛  سردار مهدی حاجیان سخنگوی فراجا درباره روند و وضعیت تردد زوار حسینی (ع) از مرزهای زمینی مهران و شلمچه اظهار کرد: برابر توافق به عمل آمده با دولت عراق، مقرر گردید عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و زوار عزیز ایرانی برای شرکت در مراسم پرفیض و معنوی عرفه، به صورت انفرادی و گروهی به کشور عراق عزیمت کنند.

وی افزود: اعزام انفرادی تا ساعت ۲۴ روز جمعه هفدهم تیرماه معتبر است و پس از آن زوار عزیز باید به صورت کاروانی برای عزیمت به کشور عراق اقدام کنند.

سخنگوی فراجا ادامه داد: از تاریخ هشتم تیرماه تاکنون، بیش از ۱۸۰ هزار تردد از دو مرز مهران و شلمچه ثبت شده و ۱۴۳ گیت گذرنامه پلیس در مرزهای مهران و شلمچه فعال است.

وی در ادامه به تشریح وضعیت گیت های آماده به کار و فعال در مرزهای زمینی ایلام و خوزستان پرداخت و افزود: در حال حاضر، مرز مهران دارای ۹۵ گیت فعال شامل؛ ۲۹ گیت ثابت، ۶۴ گیت موقت، ۱ گیت داخل ترانزیت و ۱ گیت بازارچه است.

سخنگوی فراجا درباره گیت های مرز شلمچه نیز بیان کرد: این مرز نیز دارای ۴۸ گیت شامل؛ ۲۴ گیت ثابت و ۲۴ گیت موقت است.

سردار حاجیان در بخش دیگری از سخنانش درباره روند صدور گذرنامه خاطرنشان کرد: در هفته گذشته تعداد ۲۷۰ هزار فقره درخواست صدور گذرنامه ثبت که توسط همکاران انتظامی، مراحل چاپ آن انجام شده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: مدت زمان آماده شدن گذرنامه بین ۳ الی ۴ روز است که توسط پست به آدرس اعلامی توسط متقاضی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به تمهیدات پلیس برای خدمات دهی به زوار حسینی (ع) گفت: پلیس با آمادگی کامل به زوار عزیز خدمات انتظامی، مرزی و گذرنامه را ارائه می‌کند و انتظار است زوار عزیز چون همیشه با خادمان خود در انتظامی همکاری داشته باشند و در این ایام معنوی، ما را از دعای خیر خود محروم نکنند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.