تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 3:23
کد خبر : 26552

وضعیت بستری و فوتی استان‌ها در هفته ۹۱ اپیدمی کرونا

وضعیت بستری و فوتی استان‌ها در هفته ۹۱ اپیدمی کرونا

علی‌رغم سرعت گرفتن واکسیناسیون علیه پاندمی قرن در کشور،همچنان باید مراقب کرونا بود؛ چراکه رعایت نکردن بهداشت می‌تواند پیک ششم را به دنبال داشته باشد.

به گزارش تیتر داغ: بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۸۲ هزار و ۸۶۵ نفر رسید. در شبانه روز گذشته، ۹۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۵۳ نفر رسید.

دیروز پس از گذشت ۲۳۴ روز آمار مرگ و میر روزانه بیماران کووید۱۹ دو رقمی شد. آخرین بار روز ۱۲ فروردین امسال، مرگ و میر روزانه کمتر از ۱۰۰ نفر بود.

از ابتدای پاندمی کووید ۱۹ همیشه به رابطه عکس میان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و روند بیماری کرونا تاکید شده است، بر این اساس به گفته متخصصان هرچه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه بیشتر باشد، میزان ابتلا و به دنبال آن، بستری و فوت کاهش پیدا خواهد کرد و هر چه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه کمتر باشد، میزان ابتلا و به دنبال آن، بستری و فوت افزایش پیدا خواهد کرد.

باید توجه داشت که ویروس کرونا از نظر اجتماعی هوشمند است و تابع رفتار انسان‌ها عمل می‌کند، مدام به دنبال راه فراری برای جهش، تغییر و افزایش موارد ابتلاست و این گونه به حیات خود ادامه می‌دهد.

وضعیت پوشش واکسیناسیون کرونا در کشور

در عین حال با افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور تا روز گذشته ۵۶ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۷۴۱ نفر دوز اول، ۴۵ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۳ نفر دوز دوم و ۸۰۳ هزار و ۲۹۰ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۲ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۳۴ دوز رسید.

روند واکسیناسیون

علی‌رغم سرعت گرفتن واکسیناسیون علیه پاندمی قرن در کشور، همچنان درصد رعایت نکات بهداشتی  در حد ۴۷ درصد است.

همچنین طبق آخرین نقشه‌ رنگ‌بندی کرونایی در کشور که در ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۰ از سوی اپلیکیشن ماسک منتشر شد، اکنون ۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۳۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۴۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

روند اپیدمی در کشور

در عین حال بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته اخیر مصادف با هفته ۹۱ اپیدمی در کشور، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده ۴۱۱۹۵ مورد، تعداد موارد بستری جدید مورد ۷۲۸۹ و تعداد موارد فوتی جدید ۸۳۳ مورد بوده است که روند کاهشی دارد.

مرور روند همه‌گیری در استان‌های کشور در هفته سوم آبان ماه

تهران

در استان تهران در هفته سوم آبان ماه، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، ١۵۵۵ مورد، تعداد موارد بستری جدید ٩٣۴ مورد و تعداد موارد فوتی جدید ١٠۶ نفر بوده است.

در هفته اخیر موارد بستری استان تهران کاهش مختصر و موارد فوت کاهش را نشان می‌دهد. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی تهران

ایلام

در این هفته روند بستری و موارد فوت استان، کاهش یافته است. میزان بروز موارد بستری همچنان در بالاترین میزان نسبت به متوسط کشور قرار دارد و میزان مرگ و میر استان با تنزل معادل متوسط کشور شده است.

وضعیت بستری و فوتی استآن ایلام

آذربایجان غربی

در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی استان از متوسط کشوری بیشتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان آذربایجان غربی

یزد

در هفته اخیر موارد  بستری و فوت کاهش یافته است. میزان موارد بستری  و مرگ و میر استان نیز از حد متوسط کشور بالاتر رفته است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ یزد

کرمانشاه

در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری و مورتالیتی استان هنوز از متوسط کشور بالاتر است.

وضعیت بستری و فوتی کرمانشاه

خراسان جنوبی

در هفته اخیر موارد بستری کاهش و موارد فوت استان افزایش یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور بالاتر بوده و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور پیشی گرفته است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ خراسان جنوبی

همدان

در هفته اخیر موارد بستری و فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری  از متوسط کشور بیشتر بوده و  میزان مرگ و میر به حد متوسط کشوری رسیده  است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ همدان

چهارمحال  بختیاری

روند بستری و فوت کاهش یافته است. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور بالاتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ چهارمحال و بختیاری

کرمان

در هفته اخیر هفته اخیر موارد بستری برای دومین هفته متوالی افزایش یافته است  همچنین موارد فوت که هفته پیش ایستا بود افزایش را نشان می‌دهد و  بروز موارد بستری و مرگ و میر از متوسط کشور بیشتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ کرمان

قزوین

موارد بستری استان کاهش و فوت افزایش یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور بالاتر و مورتالیتی از حد متوسط کشور بیشتر شده است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ قزوین

لرستان

موارد بستری روندی نزولی دارد و موارد فوت استان ایستایی را نشان می‌دهد. بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ لرستان

آذربایجان شرقی

در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت استان روندی نزولی داشته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور بیشتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ آذربایجان

خراسان شمالی

در هفته اخیر روند بستری و موارد فوت کاهش یافته است. میزان بروز موارد بستری معادل متوسط کشور و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور پایین‌تر رفته است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ خراسان

اردبیل

در هفته اخیر روند بستری ایستا و موارد فوت استان افزایش بارز نشان می‌دهد. میزان بروز بستری کمی بیشتر از متوسط کشور شده و میزان مرگ و میر استان با صعود هفته اخیر از متوسط کشور پیشی گرفته است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ اردبیل

مرکزی

روند بستری و موارد فوت استان در هفته اخیر کاهش نشان می‌دهد. بروز موارد بستری معادل متوسط کشور شده و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور بالاتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ مرکزی

زنجان

در هفته اخیر ایستایی روند بستری و کاهش موارد فوت استان مشاهده می‌شود. میزان بروز موارد بستری از  متوسط کشور بالاتر رفته و میزان مرگ و میر در حد متوسط کشور است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ زنجان

البرز

در هفته اخیر کاهش روند بستری و موارد فوت استان ملاحظه می‌شود. بروز موارد بستری مختصری کمتر از متوسط کشور شده و میزان مرگ و میر در حد متوسط کشور است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ البرز

قم

در هفته اخیر کاهش موارد بستری و فوت استان مشاهده می‌شود. بروز موارد بستری کمی پایین‌تر از متوسط کشور و میزان مرگ و میر استان معادل متوسط کشور است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ قم

مازندران

در هفته اخیر برای چندمین هفته متوالی ایستایی روند بستری و موارد فوت استان مشاهده می‌شود. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ مازندران

اصفهان

روند بستری در این هفته کاهش و فوت استان روندی انزولی داشته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور کمتر شده ولی میزان مرگ و میر هنوز از متوسط کشور بیشتر است.

وضعیت بستری و فوتی اصفهان

فارس

در این هفته موارد بستری روندی ایستا داشته است و در موارد فوت روندی نزولی مشاهده می‌شود. میزان بروز موارد بستری از حد متوسط کشور کمتر و میزان مورتالیتی از متوسط کشور بالاتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ فارس

خراسان رضوی

روند بستری چندین هفته ایستا بوده و موارد فوت افزایش نشان می‌دهد. بروز موارد بستری استان از حد متوسط کشور کمتر و میزان مرگ و میر با صعود به متوسط کشور رسیده  است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ خراسان رضوی

گیلان

در هفته اخیر روند بستری افزایش مختصر و موارد فوت استان کاهش یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی گیلان

بوشهر

روند موارد بستری کاهش و موارد فوت استان افزایش داشته است. میزان بروز موارد بستری و میزان بستری از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان بوشهر

گلستان

روند بستری و فوت به مدت چندین هفته ایستا بوده است. میزان بروز بستری و مورتالیتی استان از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ گلستان

سیستان و بلوچستان

در هفته اخیر موارد بستری کاهش داشته و موارد فوت ایستایی را نشان می‌دهد. میزان بروز بیماران بستری و مورتالیتی از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ سیستان و بلوچستان

هرمزگان

موارد بستری و فوت استان در هفته اخیر افزایش مختصر نشان می‌دهد. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ هرمزگان

خوزستان

موارد بستری استان در این هفته افزایش یافته و موارد فوت روندی ایستا نشان می‌دهد. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور کمتر است.

وضعیت بستری و فوتی استان‌ خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.