تاریخ انتشار : دوشنبه 9 تیر 1399 - 7:55
کد خبر : 10381

«ویزر» قصد انتقام از ورزش ایران دارد

«ویزر» قصد انتقام از ورزش ایران دارد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: نگاه امیدوار کننده‌ای به جودو دارم و آینده این رشته ورزشی روشن است.

به گزارش تیتر داغ؛ رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه بازدید از فدراسیون جودو اظهار کرد: به نظرم آینده جودو روشن است. آینده از آن افرادی است که مقابل رفتار فدراسیون جهانی مقاومت کردند. این دوره زودگذر است و جودو به اوج باز می‌گردد. من به شخصه نگاه امیدوار کننده‌ای دارم و روز‌های خوب جودو در پیش است.

صالحی امیری درباره اینکه راهکاری برای حل مشکل جودو در نظر گرفته شده است، گفت: جودو یکی از رشته‌های رزمی پرنشاط است و قریب به ۸۰ هزار جوان کشور دلبسته به جودو هستند و ما و وزارت ورزش مصمم هستیم که این رشته ورزشی روز به روز تقویت شود و انشالله این امر محقق می‌شود.

او ادامه داد: از آرش میر اسماعیلی رئیس فدراسیون جودو تشکر ویژه‌ای می‌کنم که از همه توان خود برای توسعه این رشته ورزشی پرمخاطب استفاده کرده است و روسای قبلی فدراسیون هم هر کدام به نحوی در رشد این ورزش نقشی داشتند. ما ۳ طرح را به طور همزمان برای رفع تعلیق جودو آغاز کردیم. به هر حال مجموعه ظرفیت حقوقی که درفدراسیون جودو، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود داشت به کار گرفته شد که دفاع حقوقی جدی در دادگاه CAS برای رفع تعلیق داشته باشیم. اگر دادگاه عالی ورزش تصمیم عادلانه بگیرد به طور حتم به رفع تعلیق جودو رای می‌دهد، چون هیچ مستندی و شاکی برای این پرونده وجود ندارد. علاوه بر این ما دلایل و مستندات کافی برای اثبات حقانیت خود داریم که در روز ۲۳ شهریور ماه به دادگاه ارائه می‌کنیم.

صالحی امیری بیان کرد: انسجام در داخل مدیریت ورزش کشورمان هم مهم است و کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون جودو به این اجماع رسیدند که برای حفظ ظرفیت این رشته ورزشی باید حمایت‌های مالی، معنوی و زیر ساختی داشته باشیم تا جودو در عرصه آسیایی و جهانی بدرخشد. جودو می‌تواند یکی از امید‌های ما برای کسب مدال در آسیا و المپیک باشد و امیدوارم این ۳ مسیر را با شتاب بیشتر پشت سر بگذاریم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره حقوق ورزشکاران المپیکی گفت: من به نمایندگی از کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش اعلام می‌کنم که قهرمانان کشورمان دغدغه‌ای درباره حقوق‌ها نداشته باشند. ما تعهد کردیم که یک سال به میزان ۶۰ میلیون تومان و هر ماه ۵ میلیون تومان به ورزشکاران المپیکی بدهیم. به هر حال وزارت ورزش پرداخت حقوق ۶ ماه اول سال ۹۸ المپین‌ها را تقبل کرد و حقوق‌های ۶ ماه دوم هم کمیته ملی المپیک می‌دهد. ما برای تامین حقوق ۶ ماه دوم سال ۹۹ دغدغه‌ای نداریم و به طور حتم این مبلغ را به موقع پرداخت می‌کنیم. همچنین تعدادی از قهرمانان ما از سوی کمیته بین المللی المپیک بورسیه شدند که مبلغ ۵۰۰ دلار به آن‌ها تخصیص می‌یابد که این مبلغ را معادل نرخ روز بانک مرکزی به حساب فدراسیون‌ها واریز می‌کنیم تا به ورزشکاران بدهند.

صالحی امیری بیان کرد: وظیفه ما و وزارت ورزش حمایت از قهرمانان است و مطمئن باشید که قهرمانان را در سختی‌ها تنها نمی‌گذاریم. ما در دوران سخت کرونایی هم با خرید تجهیزات برای تمرینات انفرادی به ورزشکاران کمک می‌کنیم. همچنین تعهد کردیم بودجه فدراسیون‌های ورزشی را همانند سال قبل به صورت کامل و حتی با ضریب تقریبی ۱۰ درصد بیشتر پرداخت کنیم. به هر حال در مرحله اول یک چهارم بودجه فدراسیون‌ها را اهدا کردیم و در فصل تابستان هم یک چهارم دیگر بودجه را می‌دهیم. همه باید بدانند که مسئولان ورزش کشورمان شان خدمت به ورزش کشورمان را حفظ می‌کنند.

او ادامه داد: مجموعه مدیریت جودو به خصوص میراسماعیلی با انگیزه و سخت کوشی خود توانسته اند این خانواده بزرگ را با وجود چالش‌ها حفظ و رویداد‌ها را برگزار کنند و این انسجام قابل تقدیر است.

صالحی امیری بیان کرد: موضوع  دیپلماسی هم مهم است و باید بگویم ما از همه ظرفیت لازم برای اثبات حقانیت جودو استفاده کردیم. تاکنون بیش از ۲۰ ملاقات با مقامات ارشد بین المللی  برای دفاع از حقوق این رشته ورزشی  و رفتار مغرضانه و سیاسی «ویزر» داشتم. همچنین ۴ بار با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک ملاقات کردم.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: نتیجه دادگاه CAS در صورت رسیدگی عادلانه به نفع ایران خواهد بود. وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، کادر مدیریتی ورزش کشور باید از جودو حمایت کنند تا این رشته در وضعیت تعلیق دغدغه ای نداشته باشد. البته ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم. هفته گذشته با وزیر  ورزش و علی نژاد معاون وزیر جلسه داشتیم. امیدوارم نتیجه دادگاه به سود ایران باشد تا کسانی که با انگیزه سیاسی و غیر اخلاقی به دنبال انتقام از جودو هستند رسوا شوند. در مجموع  حرف آخر اینکه ویزر می‌رود و جودو می‌ماند.

منبع: جوان

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.