تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 20:52
کد خبر : 20361

پوتین: باید در زیرمجموعه قطعنامه‌های سازمان ملل راهکاری برای موضوع فلسطین یافت

پوتین: باید در زیرمجموعه قطعنامه‌های سازمان ملل راهکاری برای موضوع فلسطین یافت

رئیس جمهور روسیه با اشاره به تنش‌های موجود در فلسطین گفت: باید در زیرمجموعه قطعنامه‌های سازمان ملل راهکاری برای موضوع فلسطین یافت.

به گزارش تیتر داغ؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در دیدار با تعدادی از سفرای خارجی در این کشور، اظهار کرد: بروز و تداوم درگیری‌ها و تنش‌ها در سرزمین‌های فلسطینی، عملا به کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله کودکان منجر شده است.

وی با تاکید بر لزوم یافتن راهکاری برای مسئله فلسطین، ادامه داد: باید راهکاری در زیر مجموعه قطعنامه‌های ذیربط صادر شده از سوی سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان برای حل این تنش‌ها یافت.

پوتین ادامه داد: ما این موضوع را لازم و ضروری می‌دانیم که به این خشونت‌های موجود پایان دهیم و فعالانه در این زمینه تلاش می‌کنیم.

رئیس جمهور روسیه در ادامه به منازعات طولانی مدت منطقه‌ای در افغانستان و لیبی اشاره کردو گفت: این درگیری‌ها طی روز‌های گذشته در حال شدت گرفتن بوده است و روسیه نیز تحولات خاورمیانه را با نگرانی دنبال می‌کند.

پوتین با اشاره به جلوی تکرار فاجعه جنگ جهانی دوم گفت: باید از تجارب گذشته تاریخی عبرت گرفته شود تا چنین رویدادی تکرار نشود.

وی با اشاره به نمایان شدن مجدد تروریسم گفت:وخیم شدن نظام ثبات راهبردی جلوگیری از مسلح شدن، مایه نگرانی است و از سوی دیگر تروریسم بار دیگر سر برآورده و مشکلات مرتبط با امنیت اطلاعات بین الملل در حال وخیم شدن است.

پیش از این نیز، رئیس جمهور روسیه و اعضای شورای فدرال این کشور درباره آخرین تحولات درگیری‌های صیهونیست‌ها و فلسطینی‌ها با یکدیگر گفتگو کردند.

پوتین در این زمینه گفت: این درگیری‌ها به طور مستقیم مصالح امنیتی روسیه را به خطر می‌اندازد. مسکو پرونده منازعه اسرائیل و فلسطینی‌ها را در شورای فدارل روسیه باز کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.