تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401 - 6:41
کد خبر : 90047

چالش کشف قاره آمریکا در «کمدی اکتشافات»

چالش کشف قاره آمریکا در «کمدی اکتشافات»

حامد وکیلی کارگردان نمایش «کمدی اشتباهات» با اشاره به ویژگی های این اثر نمایشی گفت: در این چند شبی که نمایش به صحنه رفته، از تعداد تماشاگران راضی هستیم و بازخوردهای خیلی خوبی دریافت کردیم.

به گزارش تیتر داغ؛ حامد وکیلی بازیگر و کارگردان نمایش «کمدی اکتشافات» که این روزها در پردیس تئاتر تهران روی صحنه است درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی گفت: حدود ۴-۵ در حال تمرین‌های فشرده برای آماده سازی این اثر نمایشی بودیم و نزدیک به ۸ تا ۱۰ ساعت در طول روز تمرین‌های فشرده داشتیم. عوامل و بازیگران این اثر نمایشی همگی جزو بهترین‌های حرفه خودشان هستند و برای آماده سازی نمایش زحمت زیادی کشیدند.

وی درباره دلایل انتخاب این نمایشنامه برای اجرا بیان کرد: نمایشنامه «کمدی اکتشافات» توسط امید طاهری به نگارش درآمده است. از آنجا که متن را دوست داشتم و چون نمایشنامه قابلیت تغییر و بداهه سازی زیادی دارد و به کارگردان امکان می‌دهد تا دیدگاه خود را بدون تغییر محتوایی به اثر وارد کند، علاقه مند شدم که آن را به صحنه ببرم.

وکیلی با اشاره به اجرای نمایش در شرایط این روزهای جامعه یادآور شد: بعد از مراحل فشرده تمرین و آماده سازی نمایش زمانی که از ۶ مهر ماه قصد اجرای کار را داشتیم با شرایط این روزهای جامعه و قطعی اینترنت و مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی روبرو شدیم و همین مساله کاملاً ما را بی سلاح کرد از این رو از مسئولان پردیس شهرزاد خواهش کردیم که مدتی به ما زمان بدهند تا شرایط نرمال شود و چون کار هم کمدی است مخاطبان بتوانند در وضعیت بهتری به دیدن نمایش بنشینند. مدیریت تئاتر شهرزاد چند روزی هم به ما فرصت داد اما از آنجا که تماشاخانه خصوصی است و با گروه‌های مختلف قرارداد دارد، بالاخره مجبور به اجرا شدیم. در این شرایط اطلاع رسانی و تبلیغات وضعیت نامناسبی دارد اما با این وجود در این چند شبی که نمایش به صحنه رفته است، از تعداد تماشاگران راضی هستیم و بازخوردهای خیلی خوبی دریافت کرده‌ایم.

چالش کشف قاره آمریکا در «کمدی اکتشافات»/ علی صبوری کریستف کلمب شد

این بازیگر و کارگردان درباره مضمون نمایش توضیح داد: همانطور که می‌دانید کشف قاره آمریکا توسط کریستف کلمب صورت گرفته است که البته در آن زمان نمی‌دانست که قاره آمریکا را کشف کرده و تصورش این بود که شبه قاره هند است و ۲۰۰ سال بعد اِمریگو وسپوچی دوباره آنجا را کشف کرد و اسم خودش را روی آن قاره گذاشت که آمریکای امروزی نام گرفته است حالا در نمایش «کمدی اکتشافات» کریستف کلومب و امریگو هر ۲ در کشتی سانتا ماریا کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که یک کمدی فانتزی را شکل داده است.

وکیلی در پایان درباره حضور علی صبوری به عنوان بازیگر و دراماتورژ نمایش عنوان کرد: انتخاب علی صبوری برای حضور در این نمایش هیچ ارتباطی به بلاگر و اینفلوئنسر بودن او ندارد. من علی صبوری را سال هاست که می‌شناسم و همشهری من است. علی فرد بسیار بااستعدادی است و همیشه جنس بازی اش را دوست داشتم و می‌دانستم در تئاتر هم آدم موفقی می‌شود. یکی از ویژگی‌های علی صبوری، ایده پرداز بودنش است و ایده‌های نو و جذاب زیادی برای ارائه دارد. حتی زمانی هم که پیشنهاد بازی در نقش کریستف کلمب را به او دادم اصلاً بحث مالی برایش اهمیت نداشت و چون کار را دوست داشت قرارداد را سفید امضا کردم. البته محبت وی به من باعث نشد که او را به عنوان دراماتورژ کار نیز معرفی کنم بلکه این انتخاب به این دلیل بود که صبوری به شدت پرایده است و نویسنده خوبی هم است. از نظر بازیگری هم خیلی مسلط و راحت نقشش را ایفا می‌کند و انگار سال‌ها روی صحنه بوده است.

نمایش «کمدی اکتشافات» به نویسندگی امید طاهری و کارگردانی حامد وکیلی روایتی از داستان کریستف کلمب و کشف قاره آمریکا توسط اوست که در قالب طنز در تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. این کار پنج بازیگر اصلی و ۲۳ بازی ساز و گروه حرکت دارد و هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در سالن ۲ تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

علی اسدیان، تکتم اخجوانی، پرویز زیدی، با حضور آرش نوذری، علی صبوری و حامد وکیلی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.