تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 اردیبهشت 1400 - 14:24
کد خبر : 20161

کاربرد موتور‌های دیزلی و گازسوز به عنوان نیروی محرک در صنایع مختلف

کاربرد موتور‌های دیزلی و گازسوز به عنوان نیروی محرک در صنایع مختلف

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از کاربرد موتور‌های دیزلی و گازسوز به عنوان نیروی محرک در صنایع مختلف خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ میر علی اصغر مفید مدیرتحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان ، با اشاره به موتور‌های دیزلی و گازسوز گفت: محصولات این شرکت دانش بنیان به دو بخش موتور‌های دیزلی و گازسوز طبقه بندی شده اند. موتور‌های نسل جدید دیزلی که مجهز به سیستم کنترل الکترونیکی به همراه سیستم پاشش سوخت چند مرحله‌ای فشار بالا هستند، در مقایسه با موتور‌های دیزلی قدیمی دارای توان و گشتاور بالاترمتناسب با کاربرد مدنظر، مصرف سوخت پایین تر، آلایندگی پایین، مصرف روغن پایین ، صدا و ارتعاش کم، امکان بازیافت محصول در پایان عمر، بهبود قدرت نسبت به وزن و عملکرد بهینه محصول در کلیه شرایط محیطی و جغرافیایی هستند.

مفید افزود: موتور‌های گازسوز با توجه به منابع طبیعی دارای دسترسی بالا به سوخت ارزان در تمام نقاط کشور باتوجه به گسترش شبکه گازرسانی در کشور، فاقد دود، دارای آلایندگی CO۲ کمتر در مقایسه با سوخت‌های فسیلی دیگر و مناسب برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و صدا و ارتعاش کم مزایایی است که نسبت به موتور‌های دیزلی و بنزینی خصوصا در کاربرد‌های صنعتی موثر هستند.

او ادامه داد: از موتور‌های دیزلی و گازسوز به عنوان نیروی محرک در کاربرد‌های متنوعی مانند تراکتور، کمباین، ژنراتور‌های تولید برق برای منازل مسکونی و صنایع، پمپ‌های آب، لیفتراک، کمپرسور، هواساز، جاروبرقی خیابانی، غلتک، کامیون و کامیونت، شناور‌های دریایی استفاده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: کشور‌های صنعتی مانند: آلمان، ژاپن، ایالات متحده و چین که دارای تکنولوژی تولید موتور‌های دیزلی و گازسوز است پیشرو این صنعت هستند. موتور‌های دیزلی و گازسوز از نظر کیفیت، قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی را داشته و سهم بازار داخلی و میزان صادرات را نیز دارد.

مفید افزود: بالای ۸۵ درصد محصولات این شرکت دانش بنیان دارای تغییرات مهندسی و کاربردی بوده و در حال حاضر بیش از ۵۰ نوع موتور ۳، ۴ و ۶ سیلندر دیزلی و گازسوز در بازه توان ۳۰ تا ۱۶۰ اسب بخار در کاربرد‌های متنوع و با توجه به نیاز بازار و مشتریان با تیراژ ۲۵۰۰۰ دستگاه در سال تولید و وارد بازار می‌شود.

او درباره قابلیت صادرات این محصول به کشور‌های دیگر گفت: علی رغم تحریم‌ها صادرات موتور‌های دیزلی و گازسوز این شرکت دانش بنیان به کشور‌های آسیایی و اروپایی و آفریقایی ادامه داشته و هر ساله این شرکت جزو صادرکنندگان نمونه استانی و کشوری انتخاب شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: قوای محرک، رکن اصلی در کارکرد محصولات مختلف صنعتی و کشاورزی است و با تحقیق و توسعه مبتنی بر نیرو‌های متخصص صنعتی و دانشگاهی امکان بروز رسانی و ارتقای مداوم محصولات همگام با استاندارد‌های جهانی و رقبای بین المللی میسر شده است.

او بیان کرد: با صادرات محصولات، ارزآوری به کشور محقق شده و با توجه به قابلیت محصولات از خروج ارز برای واردات محصولات مشابه جلوگیری شده است که مقدار آن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. حدود ۸۵ درصد قطعات موتور‌های دیزلی و گازسوزدر داخل کشور تولید می‌شود. برای تولید ۱۵ درصد باقی مانده نیز پروژه‌های داخلی سازی برنامه ریزی شده و در حال اجرا است.

او تصریح کرد: این شرکت دانش بنیان با کشور‌هایی مانند: ترکیه، عراق، آذربایجان، افغانستان و برخی کشور‌های اروپایی و آفریقایی همکاری داشته است. با تولید داخلی انواع موتور‌های دیزلی و گازسوز، تکنولوژی تولید موتور و قوای محرک بومی سازی شده و کشور از نظر تولید قوای محرکه صنعتی و کشاورزی در توان ۳۰ تا ۲۰۰ اسب بخار خودکفا شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.