تاریخ انتشار : شنبه 10 اردیبهشت 1401 - 13:06
کد خبر : 31017

کانال هوا چیست؟

کانال هوا چیست؟

به بیانی ساده تر باید بگوییم که کانال  کولر از مهم ترین بخش های معماری یک ساختمان می باشد. در صورتی که شما به تازگی وارد یک خانه شده باشید که کانال کولر ندارد، مجبور می شوید از یک بنا برای خراب کردن سقف کمک بگیرید تا بتوانیدکانال کشی کولر را انجام دهید. نحوه کانال

به بیانی ساده تر باید بگوییم که کانال  کولر از مهم ترین بخش های معماری یک ساختمان می باشد. در صورتی که شما به تازگی وارد یک خانه شده باشید که کانال کولر ندارد، مجبور می شوید از یک بنا برای خراب کردن سقف کمک بگیرید تا بتوانیدکانال کشی کولر را انجام دهید. نحوه کانال کشی روی دکوراسیون داخلی و میزان خنک شدن ساختمان بسیار موثر می باشد.

کانال هوا چیست؟

کانال هوا کانالی می باشد که برای انتقال هوا در خیلی از سیستم های تهویه مطبوع به کار می آید. برای ساخت کانال کولر از ورق گالوانیزه یا آلومینیوم استفاده می گردد. این روزها مصالح دیگری مثل پنل های عایق شده و پلاستیک نیز برای ساخت کانال هوا به کار می روند.

کانال کشی کولر

کانال کشی در ساختمان به کمک ورق های فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم به ثمر می رسد. کانال کشی در مراحل پایان کار یا نازک کاری و پیش از اجرای سقف کاذب یا کناف انجام می گیرد و برای کاهش میزان اتلاف انرژی با پشم شیشه عایق بندی می شود. عوامل مختلفی روی هزینه کانال کشی موثرند که از جمله آن ها می توان به متراژ فضا، مواد اولیه فولادی یا آلومینیومی و محل قرارگیری کولر که امکان دارد بالکن یا بام ساختمان باشد، اشاره کرد.

کانال هوا چیست؟

راهنمای کانال کشی کولر

با توجه به مطالبی که گفته شد، قطعا به اهمیت زیاد کانال کشی کولر پی برده اید. بنابراین باید در زمانی که می خواهید یک کولر آبی در ساختمان خود راه اندازی کنید، ابتدا به اصول مربوط به کانال کشی کولر دقت کنید و از یک فرد با تجربه و ماهر برای این کار کمک بخواهید. اگر یک بار عمل کانال کشی را به درستی انجام دهید، اطمینان حاصل کنید که در آینده مشکلی نخواهید داشت.

کانال کشی کولر براساس طراحی ساختمان

یکی از نکاتی که باید در کانال کشی کولر آن را رعایت کرد، معماری ساختمان است. برای کانال کشی باید بهترین موقعیت دریچه ها را بیابید. این امکان وجود دارد که در برخی بخش های ساختمان نتوان دریچه نصب کرد، چونکه پس از راه اندازی کولر، باد وارد این بخش ها نخواهد شد یا به خاطر تنظیم نبودن زاویه، فضا به شدت سرد می شود. به همین دلیل، کسی که مسئول طراحی کانال کولر است، باید اول نقشه های ساختمان را خوب مورد بررسی قرار دهد و با توجه به آن ها وارد عمل شود. توجه داشته باشید که انتهای هر دریچه باید به یک دریچه ختم شود. با این حساب باید دقت کنید که اگر قرار است در قسمتی از ساختمان دریچه نصب کنید، باید کانال کولر را به آن بخش منشعب نمایید.

کانال هوا چیست؟

از دیگر نکات مهمی که باید در کانال کشی کولر به آن توجه کرد، رعایت استاندارد ها می باشد. اگر عایق کاری در محل نصب دریچه ها و اتصال کانال ها به هم انجام نگیرد، هوای خنک از کانال خارج شده و فضای ساختمان خنک نمی شود. در این وضعیت شما تصور می کنید موتور کولر ایرادی پیدا کرده است و با وجود تعمیراتی که روی آن انجام می دهید، باز هم مشکل رفع نمی شود. بازدید کانال کشی بسیار دشوار می باشد، زیرا نیازمند تخریب ساختمان است. به همین علت باید در نصب کانال ها دقت داشته باشید.

هزینه کانال کشی به صورت متری محاسبه می شود. این محاسبه بدین صورت است که محیط کانال یا دهانه در اندازه طول کامال و در هزینه واحد ضرب می شود تا هزینه کل به دست آید. این هزینه به طور معمول از ۱۰۰۰۰۰ تومان شروع می شود. البته فقط برآورد تخمینی هزینه کانال کشی را می توان به شکل آنلاین یا تلفنی انجام داد و تعیین قیمت، طراحی، ساخت و اجرای کانال باید به طور دقیق پس از بازدید از محل و انتخاب ورق مورد استفاده انجام شود.

برای اطلاع از قیمت و شرایط نصب کانال کولر با کارشناسان ما در الوفلاشینگ در ارتباط باشید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.