تاریخ انتشار : جمعه 9 اردیبهشت 1401 - 6:20
کد خبر : 30948

گزارش اوکراین در صورت صحت، بسیار جدی خواهد بود

گزارش اوکراین در صورت صحت، بسیار جدی خواهد بود

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که این سازمان در حال بررسی گزارش اوکراین مبنی بر پرواز یک فروند موشک بر فراز یک تاسیسات هسته ای در اوکراین است.

به گزارش تیتر داغ؛ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که در حال بررسی گزارش اوکراین مبنی بر پرواز مستقیم یک موشک بر فراز یک نیروگاه هسته‌ای است.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در همین رابطه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کی یف روز پنجشنبه به طور رسمی اطلاع داده است که موشک در ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) بر فراز تاسیساتی در جنوب اوکراین پرواز کرده است. تأسیسات مذکور در ۳۵۰ کیلومتری جنوب کی یف پایتخت اوکراین قرار دارد.

گروسی در بیانیه خود افزوده است: اگر چنین موشکی به بیراهه رفته بود، می‌توانست تأثیر شدیدی بر تمامیت فیزیکی نیروگاه بگذارد و به طور بالقوه منجر به یک حادثه هسته‌ای شود.

وی البته اشاره‌ای ه اینکه چه کسی این موشک را شلیک کرده است، نکرد، اما کی یف پیشتر مسکو را متهم کرده بود که مستقیماً بر فراز نیروگاه‌های هسته‌ای موشک فرستاده است.

پیشتر نیز گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار بازگشت بازرسان آژانس به نیروگاه «زاپروژیا» اوکراین شده و وضعیت این نیروگاه را ناپایدار عنوان کرده بود.

وی پیش از این نیز در سخنانی درباره نیروگاه چرنوبیل گفته بود که سطح تشعشعات در چرنوبیل غیرعادی است. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره مدعی شد که تصرف کوتاه این نیروگاه از سوی روسیه، «بسیار بسیار خطرناک» بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.