تاریخ انتشار : یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 - 7:16
کد خبر : 9277

گلایه هاشمی از برخورد مناسبتی با زمین لرزه تهران

گلایه هاشمی از برخورد مناسبتی با زمین لرزه تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از برخورد مناسبتی با زمین لرزه در پایتخت گفت: دولت می‌بایست در ایمن سازی و گسترش زیر ساخت‌های پایتخت کمک کنند.

به گزارش تیتر داغ ؛محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به زلزله بامداد جمعه در پایتخت با بیان این که پس از زلزله سال ۹۶ مجددا شاهد وقوع زمین لرزه در پایتخت بودیم گفت: زمین لرزه یک موضوع طبیعی است اما نباید در مورد مسائل مربوط به زلزله مناسبتی برخورد کنیم.

وی با بیان این که تهران بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و وقوع زمین لرزه بالای ۶ ریشتر قطعا به تهران آسیب وارد می‌کند، ادامه داد: به همین دلیل باید زیرساخت‌های پایتخت همچون ایجاد خطوط ویژه امداد رسانی، افزایش تاب آوری تاسیسات شهری، ایجاد مراکز آب و گاز اضطراری باید مورد توجه قرار گیرد؛ اما می‌بینیم که درهر زمین لرزه این موضوعات مطرح می‌شود اما بعد از مدتی به فراموشی سپرده می‌شود.

هاشمی با بیان این که توجه به زیر ساخت‌های شهری تهران بسیار مهم است، گفت: بیش از ۳۰۰ محله در تهران داریم که باید متناسب با شرایط هر محله امکانات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود و باید در این مهم دولت نیز به مدیریت شهری کمک کنند چرا که با توجه به موقعیت تهران اگر زمین لرزه بالای ۶ ریشتر رخ دهد قطعا آسیب پذیری تهران افزایش یافته و دولت وظیفه دارد در راستای تامین زیر ساخت‌ها کمک کنند.

هاشمی با بیان این که قرار بود سامانه هشدار صوتی زلزله نصب شود که متاسفانه این مهم رخ نداد، افزود: همچنین قرار بود تعداد دستگاه‌ای لرزه نگار افزایش یابد که متاسفانه تعداد نصب دستگاه‌های جدید بسیار کم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در پوشش جریمه ۲۴ میلیاردی تعزیرات برای سازمان ورزش گفت: این اقدام موجب رنجش شورای شهر شد چرا که بحث جریمه شورای شهر و شهرداری در مورد افزایش نرخ اماکن ورزشی مربوط به ۵ سال پیش بود که متاسفانه زمان این جریمه در اخبار منتشر نشد و به نظر می‌رسد این گونه انتشار اخبار در حد تخریب باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که در این مورد از عناوینی همچون جریمه شواری شهر نام برده شد که به نظر می‌رسد بدعت جدیدی است چرا که تا به حال این کلمات را نشنیده بودیم، تصریح کرد: مصوبات شورای شهر به تصویب هیات تطبیق می‌رسد و اگر آن زمان هیات تطبیق به مصوبه شورا ایراد نگرفته حتما منع قانونی نداشته است.

وی از صدا و سیما خواست که نسبت به اصلاح اخبار منتشره اقدام کنند و افزود: البته از آنها قبلا خواسته‌ایم که این رویه را اصلاح کنند اما نکردند و به نظر می‌رسد تخریب هدفمند شورا در رسانه ملی در پیش گرفته شده است که امیدواریم این رویه اصلاح شود. چرا که این مصوبه برای سال‌های قبل است و می‌بینید در حال حاضر قیمت اماکن ورزشی شهرداری حتی از اماکن ورزشی دولت نیز کمتر است که انتشار این گونه اخبار موجب ایجاد موج منفی علیه شورا شده که این امر خارج از وظیفه اطلاع رسانی صحیح توسط صدا و سیما است و از سخنگوی شورا می‌خواهیم که نسبت به اصلاح این رویه اقدام کنند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که به نظر می‌رسد کم کم تراکم افراد در سطح شهر و حمل و نقل عمومی افزایش یافته اظهار کرد: وضعیت اتوبوس‌ها بدتر از مترو است و استفاده اجباری از ماسک و دستکش یک تصمیم عاقلانه و به جا است، اما باید کنترل این مهم جدی گرفته شود و ماسک ارزان قیمت حداقل کمتر از هزار تومان در دسترس مردم قرار گیرد.

وی با بیان این که در اخبار مشاهده کردیم که اعلام کردند روزانه بیش از ۶  میلیون ماسک در کشور تولید می‌شود گفت: نمی دانم این اخبار چقدر صحت دارد اما ستاد کرونا می‌تواند ماسک و دستکش برای استفاده عموم در اختیار مردم قرار دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.