تاریخ انتشار : شنبه 19 شهریور 1401 - 7:48
کد خبر : 36186

۱۰۴ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح در حال ساخت است

۱۰۴ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح در حال ساخت است

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ۱۰۴ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح در حال ساخت است و امیدواریم با سرعت گرفتن ساخت مسکن، بتوانیم به ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد برسیم.

به گزارش تیتر داغ؛ مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۳۵۷ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد تعاون ارتش و وزارت راه و شهرسازی با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در محل بنیاد تعاون ارتش به صورت ویدئو کنفرانسی در ۵ شهر کشور برگزار شد.

رستم قاسمی در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی کسانی که پروژه یادشده را به مرحله شروع عملیات اجرایی رسانده‌اند گفت: در حال حاضر ۱۰۴ هزار واحد در کل نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و نیروی انتظامی در حال ساخت است و امیدواریم با سرعت گرفتن ساخت مسکن، بتوانیم به ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشورمان برسیم.

ساخت ۲۰ شهر و شهرک جدید در کشور

وی در ادامه عنوان کرد: ما ۲۰ شهر جدید در کشور داریم و ساخت ۲۰ شهر و شهرک جدید هم مصوب شده است که ساخت آنها می‌تواند بخش زیادی از مشکلات حوزه مسکن ما را حل کند. در شهرهایی که زمین داریم و اتفاقاً تعدادشان هم کم نیست، ما تسهیلات به متقاضیان می‌دهیم و آنها می‌توانند برای خودشان خانه‌های ۲۰۰ متری و به صورت ویلایی (یک طبقه یا دو طبقه) بسازند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما یقین داریم که می‌توانیم ظرف ۴ سال ۴ میلیون واحد مسکونی بسازیم اضافه کرد: با پتانسیل و توان خوبی که در معاون جدید مسکن و ساختمان وزارت راه وجود دارد، این امر شدنی است و محقق می‌شود.

قاسمی که در حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش صحبت می‌کرد گفت: بعضی از زمین‌های ارتش زمین‌های گران‌قیمتی است و می‌توانید با استفاده از مولدسازی، از پول آن برای استفاده کارکنان ارتش استفاده کنید. ما هم در جاهایی که زمین داریم، آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم و هیچ‌گونه محدودیتی هم در این رابطه نداریم؛ زمین‌های ما مجانی است. بعضی جاها هم که زمین نداریم، از ارتش انتظار داریم که واحدهای مسکونی را در زمین‌های خودش بسازد.

وی با بیان اینکه موارد خوبی در شورای عالی مسکن از تصویب گذشته و دست این وزارتخانه برای کمک به خانه‌دار شدن کادر نیروهای مسلح کشور باز است ابراز امیدواری کرد تا ۴ سال آینده کسی نباشد در نیروهای مسلح که مسکن نداشته باشد و گفت: تنها انتظار ما از شما این است که به ساخت واحدها، سرعت بدهید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: اقدامات رستم قاسمی در بخش مسکن، جهادی و الهی است

همچنین در این مراسم امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به عنوان یک فرد ناظر که از بیرون به وظایف و فعالیت‌ها و اقدامات وزارت راه و شهرسازی نگاه می‌کنم باید اعتراف کنم اقداماتی که وزیر راه و شهرسازی سرلوحه کار خودش قرار داده، اقداماتی جهادی و الهی است و البته از وزیری جهادی و ولایی و ایثارگر، جز این هم انتظاری نیست.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب برای رسیدگی به وضعیت معیشت کارکنان نیروهای مسلح و نزاجا افزود: ما تلاش کرده‌ایم گام‌هایی برای خانه‌دار کردن کارکنان نیروهای مسلح برداریم. در حال حاضر برای تأمین منابع مالی ساخت ۲۳ هزار خانه سازمانی برای کارکنان، از تهاتر استفاده می‌کنیم و با همتی که شکل گرفته است، در همین مدت بتوانیم کارکنان نیروی زمینی ارتش را صاحب خانه کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرهای جدید: برای نظامی‌ها در پرند خانه می‌سازیم

همچنین علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هم در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت این ۲۳۵۷ واحد مسکونی، با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: به حول و قوه الهی امروز عملیات اجرایی ۱۶۰۷ واحد مسکونی در شهرهای جدید بهارستان (در اصفهان)، صدرا (در فارس) و مهاجران (در استان مرکزی) آغاز خواهد شد.

وی همچنین از حصول توافق با ارتش برای واگذاری ۴۴۵ هکتار اراضی در پرند برای ساخت بالغ بر ۲۱۰۰ واحد مسکونی در فاز نخست این اراضی در پرند خبر داد و ابراز امیدواری کرد به‌زودی کلنگ شروع عملیات اجرایی این پروژه‌ها نیز به زمین زده شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین با تاکید بر اهمیت استفاده از فناوری‌های جدید در ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، از فرمانده نیروی زمینی ارتش خواست تا در ساخت واحدهای یادشده برای کارکنان ارتش از صنعتی‌سازی استفاده شود که مورد استقبال سرتیپ حیدری قرار گرفت.

معاون مسکن وزارت راه: بانک سپه به ساخت مسکن نیروهای مسلح وام بدهد

هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه تمامی امکانات لازم در این وزارتخانه برای حل معضل مسکن در کشور بسیج شده است، از مسئولان عالی‌رتبه در نیروهای مسلح خواست تا نسبت به استفاده از ظرفیت بانک سپه (بانک عامل نیروهای مسلح) برای استفاده از تسهیلات جهت ساخت واحدهای مسکونی کارکنان ارتش استفاده شود.

در این مراسم همچنین رئیس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به‌جز ۶۴ هزار واحد مسکونی در حال ساخت برای کارکنان نیروهای مسلح، ۱۰۰ هزار واحد دیگر هم آماده توافق است، گفت: تاکنون ساخت نیمی از سهم واحدهای طرح نهضت ملی مسکن برای نیروهای مسلح را ارتش تقبل کرده و در حال ساخت آنهاست.

در پایان این مراسم، ضمن امضای تفاهم‌نامه میان رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، عملیات اجرایی ساخت ۲۳۵۷ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد تعاون ارتش و وزارت راه و شهرسازی به صورت ویدئو کنفرانسی در شهرهای یادشده برگزار شد.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.