تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آبان 1401 - 4:50
کد خبر : 90258

۵۰ درصد زکات توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری می‌شود

۵۰ درصد زکات توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری می‌شود

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: ۵۰ درصد از مجموع زکات پرداخت شده مردمی توسط مراکز نیکوکوکاری جمع‌آوری شده است.

به گزارش تیتر داغ؛ حبیب‌اله آسوده در سومین همایش علمی، فرهنگی و ترویجی زکات در آذربایجان شرقی افزود: تمامی وجوهات مردمی که جمع‌آوری می‌شود، در همان منطقه هزینه شده می‌شود.

وی ادامه داد: از مودیان و مبلغان فریضه زکات در استان‌های مختلف درخواست می‌کنیم تا نسبت به ترویج چهره به چهره این اصل دینی در شهرها و روستاها اقدام کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از استانداری‌ها نیز درخواست کرد با فعال‌سازی بیش از پیش شوراهای زکات، زمینه لازم برای بهره‌مندی نیازمندان از وجوهات را فراهم کنند.

آسوده با بیان اینکه کمک‌های مردمی در چهار قالب زکات، صدقات، اکرام ایتام و شبکه‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود، افزود: در ۶ ماهه اول امسال ۱۳۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال ۳۷۰ میلیارد تومان صدقات جمع‌آوری شده است که برای درمان، تحصیل، اشتغال و مسکن و جهیزیه افراد تحت پوشش و نیازمند هزینه می‌شود.

وی طرح اکرام ایتام و محسنین را یکی دیگر از طرح‌های کمیته امداد عنوان کرد و گفت: طی ۶ ماهه اول سال جاری از این محل یک ۱,۲۰۰ میلیارد تومان توسط حامیان به طور مستقیم به حساب ایتام واریز شده است.

آسوده با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ هزار مرکز نیکوکاری مسجد محور و محله مبنا با کمیته امداد همکاری دارند، افزود: وجوهات جمع‌آوری شده از این محل طی ۶ ماهه اول امسال هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است که در اختیار نیازمندان در همان محل قرار گرفته است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.