تاریخ انتشار : شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:52
کد خبر : 117220

آخرین وضعیت کشتی آزاد برای المپیک/ دو وزن در هاله‌ای از ابهام

آخرین وضعیت کشتی آزاد برای المپیک/ دو وزن در هاله‌ای از ابهام

تاکنون تیم ملی کشتی ۵ سهمیه المپیک پاریس کسب کرده و تنها یک سهمیه در وزن ۵۷ کیلوگرم باقی مانده که در اواسط اردیبهشت باید به دست بیاید.

به گزارش تیتر داغ؛ کمتر از ۱۰۰ روز دیگر به مسابقات کشتی المپیک ۲۰۲۴ باقی مانده است؛ کشتی‌گیران در مهم‌ترین آوردگاه ورزش جهان روزهای ۱۵ تا ۲۱ مردادماه روی تشک می‌روند و برای رسیدن به مدال المپیک تلاش می‌کنند. تیم ملی کشتی آزاد ایران با رحمان عموزاد در ۶۵ کیلوگرم، حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم، امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم در اولین گزینشی المپیک که مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد بود صاحب سهمیه المپیک شد.

در دومین مسابقه گزینشی المپیک یونس امامی در ۷۴ کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک شدند و حالا فقط کشتی آزاد در وزن ۵۷ کیلوگرم باید به دنبال سهمیه المپیک باشد. سومین مسابقات کسب سهمیه گزینشی المپیک هم در اردیبهشت ماه به میزبانی ترکیه برگزار خواهد شد.

گره ۵۷ کیلوگرم در ترکیه باز می‌شود؟

در مسابقات گزینشی المپیک به میزبانی قرقیزستان، در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر آیال بلولیوبسکی کشتی گیر روسی الاصل تاجیکستان را از پیش رو برداشت اما در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مونخ باتخویاگ از مغلوستان با نتیجه ۱۴ بر ۳ شکست خورد و کسب سهمیه المپیک را از دست داد.

حالا سرمربی تیم ملی و اعضای کادر فنی باید تلاش کنند تا آخرین سهمیه ایران در اردیبهشت ماه در ترکیه به دست بیاید. به احتمال زیاد در این مسابقات علیرضا سرلک اعزام خواهد شد. بدون شک سرلک باید تمام توان خود را به کار گیرد تا آخرین سهمیه کشتی آزاد ایران در این مسابقات به دست بیاید و تیم ملی با ترکیب ۶ نفره راهی پاریس شود.

تکلیف یزدانی و قاسمپور به کجا می‌رسد؟

حسن یزدانی در مسابقات بلگراد ۲۰۲۳ در وزن ۸۶ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک شد. البته یزدانی به خاطر مصدومیتی که دارد مدت‌هاست از تمرینات به دور است. او بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو کتف مصدومش را به جراحان سپرد، اما حضور قدرتمند او در المپیک این روزها نقل محافل شده است. طبق آنچه که پزشکان معالج حسن یزدانی اعلام کردند او تا نیمه اول اردیبهشت ماه به تشک کشتی برمی‌گردد اما انتخاب او برای حضور در المپیک منوط به شرایط او دارد. از آن طرف میدان کامران قاسم پور که سال‌ها پشت خط حسن یزدانی بود و تن به تغییر وزن داده بود، در سودای بازگشت به وزن ۸۶ کیلوگرم است تا از بین یزدانی و قاسمپور یک نفر به المپیک اعزام شود.

قاسمپور پس از تغییر وزن به وزن ۹۲ کیلوگرم رفت و توانست چندین مدال جهانی کسب کند اما این وزن المپیکی نبود و به ناچار قاسمپور به وزن ۹۷ کیلوگرم رفت. او در این وزن به گفته اهالی کشتی کار سختی دارد چرا که قواره بدنی او به کشتی‌گیران این وزن نمی‌خورد.

حالا پس از مصدومیت یزدانی، قاسم پور دوباره قصد بازگشت به وزن اصلی‌اش ۸۶ کیلوگرم را کرده و باید دید جدال این دو کشتی‌گیر در نهایت به کجا ختم می‌شود و کدام یک می‌توانند صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک پاریس شوند، به احتمال فراوان یزدانی به همراه قاسمپور و وفایی‌پور عازم تورنمنت مجارستان خواهند شد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.