تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 19:14
کد خبر : 117513

آداب مسافرت با همسفرهای مذهبی در کاروان‌های زیارتی

آداب مسافرت با همسفرهای مذهبی در کاروان‌های زیارتی

بسیاری از افراد، تمایل دارند در تعطیلات به قصد تفریحات سالم و زیارت به شهرهایی همچون قم، مشهد و کربلا سفر کنند. سفر به مقاصد زیارتی و مذهبی، امری خوب و پسندیده است و همچنین دین مبین اسلام، انسان را به جهانگردی و گشت‌وگذار در زمین توصیه‌های فراوان می‌کند. این سفرهای زیارتی، علم، آگاهی و

بسیاری از افراد، تمایل دارند در تعطیلات به قصد تفریحات سالم و زیارت به شهرهایی همچون قم، مشهد و کربلا سفر کنند. سفر به مقاصد زیارتی و مذهبی، امری خوب و پسندیده است و همچنین دین مبین اسلام، انسان را به جهانگردی و گشت‌وگذار در زمین توصیه‌های فراوان می‌کند. این سفرهای زیارتی، علم، آگاهی و بینش انسان‌ها را افزایش می‌دهند. بنابراین، افراد باید برای خرید تور و سفر با کاروان زیارتی آداب مسافرت با همسفرهای مذهبی را بدانند تا لحظاتی به‌یادماندنی را تجربه کنند.

مهم‌ترین آداب سفرهای زیارتی

آگاهی از آداب مسافرت با همسفرهای مذهبی در کاروان‌های زیارتی اهمیت زیادی دارد. انسان مسلمان، می‌تواند با شرکت در سفرهای زیارتی معنویت خود را با هدف تجدید نشاط و ایجاد آمادگی بیشتر برای عبادت افزایش دهد. برخی از مهم‌ترین آداب مسافرت با کاروان‌ زیارتی شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. نیت و قصد زیارت، اولین آدابی است که مسافران باید در اولین قدم سفرهای زیارتی به‌جای بیاورند.
  2. دومین آداب مسافرت‌های زیارتی، مهیا کردن ره‌توشه کافی است. به مسافران توصیه می‌شود توشه سفر فراوان و کافی به‌همراه خود داشته باشند و از بخشش آن به همسفران خود اجتناب نکنند.
  3. یکی دیگر از آداب سفرهای زیارتی این است که مسافران در حلال‌بودن هزینه سفر خود دقت کافی داشته باشند.
  4. همچنین افرادی که قصد سفر با کاروان‌های زیارتی به مقاصدی همچون قم، مشهد، کربلا و حج را دارند، باید قبل از سفر از دوستان و بستگان خود حلالیت بطلبند و با آن‌ها خداحافظی کنند.
  5. یکی دیگر از مهم‌ترین آداب پیش از سفرهای زیارتی، دادن مقداری صدقه خواهد بود.
  6. داشتن طهارت و انجام غسل، به‌تن داشتن لباس پاک و معطر، یکی دیگر از آداب مسافرت با همسفرهای مذهبی در کاروان‌ زیارتی به‌حساب می‌آید.

آداب سفر به حج

هر ساله، تعداد زیادی از مسافران ایرانی از شهرهای مختلف کشور برای انجام فرایض حج به سرزمین حجاز سفر می‌کنند. مسافران، علاوه‌بر اطلاع پیدا‌کردن از آداب مسافرت با همسفرهای مذهبی در کاروان‌های زیارتی حج باید نکات مهم درمورد مراقبت‌های بهداشت عمومی و فردی را نیز مورد توجه قرار دهند. نکته مهمی که مسافران باید در سفر به حج به آن توجه کنند، این است که شرایط کشور عربستان از لحاظ امکانات تا حدود زیادی با ایران اختلاف دارد. بنابراین، می‌توانند قبل از سفر خود با برنامه‌ریزی دقیق به بهترین نحو در این سفر معنوی شرکت کنند.

آداب سفر با کاروان‌های زیارتی به کربلا

مسافرانی که برای خرید تور کربلا هوایی اقدام می‌کنند، باید آگاهی کامل از آداب قبل از سفر با کاروان زیارتی به کربلا، احکام و عبادت زیارت حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) را داشته باشند. علاوه‌بر این، آن‌ها باید اطلاعات جامعی در رابطه با این سفر زیارتی و مذهبی کسب کنند. به‌طور کلی در تورهای هوایی به کربلا، پرواز مستقیمی به مقصد این شهر انجام نمی‌شود و مسافران پس از تقریبا یک ساعت پرواز به فرودگاه شهر نجف خواهند رسید. همچنین، تورهای زیارتی کربلا در مدت زمان متنوع ازجمله ۸ روز، ۷ روز یا ۶ روز عرضه می‌شوند.

به‌طور معمول، تورهای زیارتی کربلا از شهرهای مختلف ایران همچون کرج، مشهد، تبریز، اصفهان کرمانشاه، گلستان، شیراز، قم و کاشان برگزار می‌شوند. در این سفر زیارتی، مسافران می‌توانند از بارگاه مطهر ۶ تن از امامان معصوم در ۴ شهر عراق زیارت کنند. مسافران، برای خرید تور کربلا نیاز به ویزا ندارند؛ اما باید یک پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار همراه خود داشته باشند.

آداب مسافرت با همسفرهای مذهبی در کاروان‌های زیارتی

آداب سفر با کاروان‌های زیارتی به مشهد

خرید تور مشهد هوایی، یکی از محبوب‌ترین سفرهای زیارتی در میان سایر سفرها با کاروان زیارتی به‌شمار می‌رود و مسافران از تمام نقاط کشور در تعطیلات و مناسبت‌های مختلف به مشهد سفر می‌کنند. مسافران، باید قبل از شروع سفر خود به مشهد تمام آداب مسافرت با همسفرهای مذهبی در کاروان‌های زیارتی را به‌جای بیاورند. همچنین لازم است قبل از سفر اطلاعاتی در رابطه با خدمات پرواز، بلیط هواپیما، هتل محل اقامت و مکان‌های دیدنی مشهد کسب کنند.

نکته جالب‌توجه در خرید تور هوایی مشهد، تاثیر ساعت پرواز در قیمت تور درنظر گرفته می‌شود. به‌طور معمول، مسافران ساعت پرواز رفتن به مشهد را بین ۹ تا ۱۲ صبح و ساعت پرواز برای برگشت از این شهر را بین ساعت ۱۴ تا ۱۸ انتخاب می‌کنند. بهترین زمان‌ها برای خرید تور هوایی مشهد ارزان، مهرماه و فصل شروع مدارس، دی‌ماه و زمان شروع امتحانات، اواخر اسفندماه به‌دلیل شلوغی قبل از آغاز سال جدید، نیمه دوم فروردین‌ماه به‌دلیل شروع به کار مدارس و ادارات بعد از تعطیلات و اواخر اردیبهشت و خردادماه زمان شروع امتحانات خواهد بود.

آداب سفر با کاروان‌های زیارتی به قم

یکی دیگر از مقاصد زیارتی در کشور، شهر قم است و مسافران می‌توانند با کاروان زیارتی در زمان‌های مختلف سال به این شهر سفر کنند. مسافران، باید برای سفر به این شهر و زیارت از حرم مطهر حضرت معصومه (س) آداب مسافرت با همسفرهای مذهبی در کاروان‌های زیارتی را به‌جای بیاورند. اگرچه آن‌ها در هر زمانی از سال می‌توانند به‌راحتی به قم سفر کنند؛ اما بهترین زمان سفر به این شهر اوایل فصل بهار و اوایل فصل پاییز درنظر گرفته می‌شود. زیرا قم در این فصول، آب‌وهوای خنک و مطبوعی دارد.

علاوه‌بر زیارت از حرم حضرت معصومه، مسافران می‌توانند در سفر به قم از سایر مکان‌های دیدنی این شهر نیز بازدید کنند. به‌طور کلی، جاذبه‌های قم عبارت‌اند از: بازار دیدنی قم، خانه ملاصدرا، خانه یزدان‌پناه، مسجد جامع قم، مقبره‌های گنبد سبز، حمام حاج عسگرخان، کاروانسرای دیرگچین، کاروانسرای دلاک، روستا وشنوه قم، دره قاهان و مسجد جمکران. همچنین، مسافران می‌توانند از نقاط مختلف کشور، سفر خود به قم را از طریق هواپیما، قطار، اتوبوس و خودرو شخصی برنامه‌ریزی کنند.

زیارت با کاروان بهتر از زیارت انفرادی است

کاروان‌های مشهد و کربلای نهال گشت برای سفرتان به مقاصد مذهبی مانند کربلا و مشهد آماده هستند. برای رزرو می‌توانید از طریق شماره ۱۸۳۰-۰۲۶ با کارشناسان تماس بگیرید. همچنین می‌توانید قیمت‌ها را در سایت نهال گشت به آدرس nahalgasht.com بررسی کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.