تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 خرداد 1401 - 5:50
کد خبر : 32908

ابراز خرسندی شدید اوکراین از بسته جدید کمک نظامی آمریکا

ابراز خرسندی شدید اوکراین از بسته جدید کمک نظامی آمریکا

رئیس جمهوری اوکراین به بسته جدید کمک نظامی یک میلیارد دلاری به اوکراین واکنش نشان داد و به شدت نسبت به آن ابراز خرسندی کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین بسته جدید کمک نظامی یک میلیارد دلاری به اوکراین واکنش نشان داد.

وی افزود: حمایت جدید آمریکا برای ما به ویژه در دونباس بسیار مهم است. ما همچنین از مقامات آمریکا در بسیج کمک همه شرکا ممنون هستیم.

زلنسکی تاکید کرد: ما همه روزه برای به دست آوردن سلاح و تجهیزات نظامی لازم در تکاپو هستیم.

این درحالی است که کاخ سفید وز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بسته جدید کمک نظامی به ارزش یک میلیارد دلار به اوکراین را اعلام کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این خصوص به ولودیمیر زلنسکی (رییس جمهور اوکراین) گفت که ایالات متحده یک میلیارد دلار دیگر به عنوان کمک امنیتی به اوکراین ارائه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بایدن ادامه داد که این بسته شامل ارسال توپخانه‌های بیشتر و تسلیحات دفاع ساحلی و نیز مهمات برای توپخانه و سامانه‌های موشکی پیشرفته خواهد بود. اوکراین در بسته جدید کمک‌های مذکور ۲۲۵ میلیون دلار نیز کمک بشردوستانه اضافی دریافت خواهد کرد!

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از اعلام ارائه این بسته ادعا کرد: طی تماسی که با رئیس جمهور زلنسکی داشتم، بر تعهد واشنگتن برای ایستادن در کنار اوکراین تاکید کردم!

بایدن در این خصوص گفت: به رئیس جمهور زلنسکی گفتم که ایالات متحده یک میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه خواهد کرد. تصمیم گرفته‌ایم کمک‌های بشردوستانه به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار به اوکراین ارائه کنیم. بخشی از کمک‌های نظامی جدید ما به اوکراین حمایت از عملیات دفاعی این کشور در دونباس است!

منبع: الجزیره

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.