تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401 - 16:56
کد خبر : 95438

اتوماسیون هوشمند گلخانه همراه با انواع تجهیزات گلخانه‌ ای برای راه اندازی

اتوماسیون هوشمند گلخانه همراه با انواع تجهیزات گلخانه‌ ای برای راه اندازی

به دلیل استقبال بی‌سابقه از تجهیزات هوشمند گلخانه‌ای، تولید این محصولات روزبه‌روز گسترش بیشتری پیدا می‌کند. این وسایل مدرن و پیشرفته تأثیر قابل‌توجهی در بهبود عملکرد گلخانه دارند. از سویی دیگر سرعت انجام کارها را افزایش داده و راندمان را بالا می‌برند. به همین علت روش‌های قدیمی تقریباً منسوخ شده‌اند و تجهیزات پیشرفته‌ی امروزی، جایگزینی

به دلیل استقبال بی‌سابقه از تجهیزات هوشمند گلخانه‌ای، تولید این محصولات روزبه‌روز گسترش بیشتری پیدا می‌کند. این وسایل مدرن و پیشرفته تأثیر قابل‌توجهی در بهبود عملکرد گلخانه دارند. از سویی دیگر سرعت انجام کارها را افزایش داده و راندمان را بالا می‌برند. به همین علت روش‌های قدیمی تقریباً منسوخ شده‌اند و تجهیزات پیشرفته‌ی امروزی، جایگزینی مناسب برای روش‌ها و ابزارهای قدیمی هستند.

مجموعه‌ی نیکاسان در سال ۱۳۸۱، فعالیت خود را در زمینه‌‌ی تولید و فروش وسایل گرمایشی و سرمایشی آغاز کرد و بعد از نوزده سال تلاش بی‌وقفه و کسب تجربه‌هایی ارزنده، امروز بهترین خدمات را در زمینه‌ی ارائه‌ی تجهیزات هوشمند گلخانه‌ای ارائه می‌دهد. نیکاسان https://nikasaan.com  با کمک کارشناسان مجرب و کارآزموده به شما کمک می‌کند تا در فرایند راه‌اندازی گلخانه، بهترین نتیجه را کسب کنید.

اگر قصد راه‌اندازی گلخانه دارید، اما با وسایل مورد نیاز آن آشنا نیستید، این مقاله را مطالعه کنید. این‌جا شما را با انواع تجهیزات گلخانه‌ای آشنا می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این وسایل ضروری، حتماً تا پایان مقاله با ما همراه باشید‌.

تجهیزات گلخانه‌ ای

برای راه‌اندازی گلخانه می‌توانید از وسایل مدرن و پیشرفته استفاده کنید. این تجهیزات به کار شما کمک قابل‌توجهی خواهند کرد. در ادامه به بررسی مزایای بی‌شمار تجهیزات پیشرفته‌ی گلخانه‌ای می‌پردازیم. با استفاده از ابزارهای مدرن، می‌توانید به اهداف زیر دست پیدا کنید:

  • کنترل آسان اقلیم گلخانه
  •  نظارت بر آبیاری
  • تنظیم زمان کوددهی
  •  جلوگیری و دفع زودهنگام آفت‌های گیاهی
  •   تولید محصولات سالم
  • کنترل گلخانه از راه دور
  •   صرفه‌جویی در زمان و انرژی
  •  دریافت اطلاعات دقیق درباره‌ پارامترهای اساسی گلخانه

اتوماسیون هوشمند گلخانه همراه با انواع تجهیزات گلخانه‌ ای برای راه اندازی

تجهیزات گلخانه‌ای انواع مختلفی دارند؛ هر یک از آن‌ها وظیفه‌ی ‌خاصی را بر عهده دارند و وجودشان برای داشتن گلخانه‌ای هوشمند ضروری است. مثلاً برای سنجش خاک از کیت‌های مخصوصی استفاده می‌شود؛ این تجهیزات ساده و در عین حال کاربردی، کیفیت خاک را بررسی می‌کنند. دماسنج‌های گلخانه‌ای انواع دیگری از محصولات مورد نیاز اتوماسیون هستند؛ این ابزارها پارامترهای مهم و حیاتی را مورد بررسی قرار می‌دهند. سنجش میزان رطوبت و درجه‌حرارت محیط از وظایف دماسنج‌ها است. در ادامه، به‌صورت دقیق‌تر، به بررسی انواع تجهیزات گلخانه می‌پردازیم.

اتوماسیون هوشمند گلخانه

قبل از معرفی انواع تجهیزات گلخانه‌ای، بهتر است با ضرورت هوشمندسازی آشنا شوید. اتوماسیون هوشمند برای راه‌اندازی گلخانه امری ضروری است. به دلیل بالا رفتن سرعت زندگی امروزی، استفاده از روش‌های قدیمی برای کنترل گلخانه، کاری سخت و طاقت‌فرسا است. هوشمندسازی باعث بهبود کیفیت کار می‌شود. با استفاده از این امکانات هوشمند می‌توانید مدیریت گلخانه را با خیالی آسوده انجام دهید. بنابراین اگر کنترل وضعیت گلخانه شما را خسته کرده است، حتماً اقدام به هوشمندسازی کنید.

اتوماسیون هوشمند گلخانه به کنترل آسان اقلیم گلخانه کمک شایانی می‌کند. با روش‌های مختلف اتوماسیون می‌توانید استفاده از سموم شیمیایی را به حداقل برسانید و محصولی باکیفیت تولید کنید. سنسورهای حسی از مهم‌ترین تجهیزات برای رسیدن به این هدف هستند. سنسورهای اتوماسیون گلخانه‌ای زیر اهمیت بسیار بالایی دارند:

  •   سنسور دما
  •  سنسور رطوبت
  •  سنسور ph آب
  •  سنسور دی اکسید کربن

اتوماسیون به دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم می‌شود. نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای دیجیتال کمک شایانی به مدیریت می‌کنند؛ به عنوان مثال بسته شدن اتوماتیک دریچه‌ها در فصل زمستان می‌تواند راه‌حلی آسان و درعین‌حال کاربردی برای کاهش مصرف انرژی باشد. این کار توسط بخش نرم‌افزاری اتوماسیون گلخانه‌ای انجام می‌شود.

سیستم فوگر مثالی دیگر در زمینه‌ی هوشمندسازی گلخانه به شمار می‌رود؛ این سیستم مسئولیت تأمین رطوبت را بر عهده دارد؛ نه‌تنها تولید رطوبت بلکه کنترل آن را انجام می‌دهد. با تنظیم میزان رطوبت می‌توان از حضور قارچ‌های مخرب جلوگیری کرد. پس همان‌طور که می‌بینید اتوماسیون گلخانه خطا را کاهش و سرعت را بهبود می‌بخشد.

انواع تجهیزات گلخانه‌ ای برای راه اندازی گلخانه

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، تجهیزات هوشمند برای تأسیس گلخانه بسیار حیاتی هستند. برای تهیه این محصولات ضروری باید با آن‌ها آشنا شوید. پس از کسب اطلاعات لازم می‌توانید برای تهیه‌ هر یک از آن‌ها اقدام کنید. در ادامه شما را با انواع تجهیزات گلخانه‌ای آشنا می‌کنیم.

پد سلولزی گلخانه ای

اتوماسیون هوشمند گلخانه همراه با انواع تجهیزات گلخانه‌ ای برای راه اندازی

پدهای سلولزی با کاغذ مخصوصی به نام کرافت تولید شده‌اند؛ این تجهیزات در دسته‌ی وسایل سرمایشی قرار می‌گیرند. پدهای سلولزی به خوبی می‌توانند محیط مورد نظر شما را خنک نگه دارند. از آن‌جایی که این تجهیزات سرمایشی را در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌کنند، قیمت‌های متنوعی دارند. تهیه‌ی پدهای گلخانه‌ای برای داشتن محیطی هوشمند، لازم و ضروری است.

پرتابل های گلخانه ای

در بررسی انواع تجهیزات گلخانه‌ای، معرفی پرتابل‌ها اهمیت زیادی دارد. چون این دستگاه‌ها بسیار کاربردی و مفید هستند. این ابزارها برای اندازه‌گیری و کنترل پارامترهای ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرند. پرتابل‌ها با داشتن سنسورهای پیشرفته، به تغییرات محیط گلخانه حساسیت نشان می‌دهند. آن‌ها اندازه‌ی کوچکی دارند و قابل‌حمل هستند. پرتابل‌ها نه‌تنها در گلخانه بلکه در مرغ‌داری‌ها و دامداری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. با تهیه‌ پرتابل گلخانه‌ای، می‌توان این موارد را زیر ذره‌بین قرار داد:

  • میزان کربن‌دی‌اکسید محیط
  • نور فضای گلخانه
  • افزایش یا کاهش دما
  • میزان رطوبت محیط

فن گلخانه ای

فن یکی از مهم‌ترین انواع تجهیزات گلخانه‌ای است. این دستگاه هم در دسته‌ی محصولات سرمایشی قرار می‌گیرد. فن به جابه‌جایی هوا کمک زیادی می‌کند. وظیفه‌ی این وسیله‌ی ضروری تهویه‌ هوای محیط گلخانه است. فن‌ها هوا را به‌طور یکسان به تمام محیط می‌رسانند. بنابراین در تنظیم دما و هوای گلخانه، تهیه‌ی فن امری لازم و ضروری است.

کلام آخر

اتوماسیون هوشمند گلخانه همراه با انواع تجهیزات گلخانه‌ ای برای راه اندازی

در این مقاله شما را با انواع تجهیزات گلخانه‌ای آشنا کردیم. در دهه‌های اخیر، هوشمندسازی گلخانه بسیار مورد استقبال واقع شده است. شرکت‌های زیادی افراد متقاضی را در رسیدن به این امر یاری می‌کنند. با این حال بعضی از آن‌ها در انجام این کار ضعیف هستند. گاهی با صرف هزینه‌های گزاف، نتیجه‌ کار نامطلوب است، اما نگران نباشید. با اعتماد به شرکت نیکاسان می‌توانید قدمی مثبت در جهت داشتن گلخانه ای هوشمند بردارید. شما این امکان را دارید که تمامی تجهیزات مورد نیاز خود را از طریق این مجموعه‌ تهیه کنید.

برای اطلاع از لیست قیمت تجهیزات گلخانه‌ هوشمند، همین امروز، با نیکاسان تماس بگیرید و از راهنمایی متخصصان این مجموعه استفاده کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.