تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 11:39
کد خبر : 103083

وزیر صمت:

احیای صنایع راکد و توسعه شهرک‌های صنعتی در دستور کار است

احیای صنایع راکد و توسعه شهرک‌های صنعتی در دستور کار است

وزیر صمت گفت: حمایت از صنایع کوچک در دستور کار وزارت صمت است و ما به دنبال احیای واحدهای راکد، مقاوم کردن صنایع و کاهش هزینه‌ها هستیم.

به گزارش تیتر داغ؛ عباس علی‌آبادی امروز در مراسم افتتاح همزمان ۲۰ پروژه زیرساختی، طرح و واحد راکد احیا شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به مناسبت حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: امروز روز مبارکی برای صنایع کوچک است؛ کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی مزایای زیادی دارد و از برخی جنبه‌ها هم مزیت‌های مثلاً کشاورزی نداریم. این موقعیت راهبردی باعث می‌شود در برخی از مناطق از ظرفیت توسعه صنعتی استفاده کنیم که پتانسیل‌های خوبی در این بخش داریم.

وزیر صمت افزود: سیاست ما در وزارت صمت حمایت از صنایع کوچک است زیرا این صنایع با سرمایه اندک اشتغالزایی و ارزش افزوده بالایی داشته باشد همچنین صنایع کوچک، چابک هستند و با سرعت خود را با شرایط تطبیق می‌دهند. از سویی دیگر می‌توانند دانش محور باشند. انسان محور هم هستند در حالیکه صنایع بزرگ این ظرفیت را ندارند.

وی ادامه داد: ۹ پروژه زیربنایی با هزینه ۱۸.۸۸ میلیارد ریال، ۷ طرح صنعتی با ۱۸.۳۵۶ میلیارد ریال و ۴ واحد با ۹.۲۴۵ میلیاردریال تومان افتتاح می‌شود که زمینه اشتغال ۷۲۳ کفر را فراهم می‌کند.

وزیر صمت گفت: امیدواریم بتوانیم در راهبرد وزارت صمت ضمن حمایت از این واحدها و شناسایی نقاط ضعف آنها، خوشه‌های صنعتی ایجاد کرده و زمینه را برای مقاوم کردن صنایع کوچک فراهم کنیم و از سویی دیگر هزینه صنایع کاهش یابد.

وی با بیان اینکه مجموع حمایت وزارت صمت گسترده است، اضافه کرد: این سیاست به عنوان نهضت با رویکرد صنعتی در وزارت صمت در دستور کار است تا هم شهرک‌های صنعتی را توسعه دهیم و هم واحدهای صنعتی راکد را احیا کنیم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.