تاریخ انتشار : سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 - 4:39
کد خبر : 20121

ادامه عملیات «شمشیر قدس» مقاومت فلسطین/ پرتاب بیش از ۲۵۰ موشک از سوی نوار غزه به اراضی اشغالی صهیونیستی+تصاویر و فیلم

ادامه عملیات «شمشیر قدس» مقاومت فلسطین/ پرتاب بیش از ۲۵۰ موشک از سوی نوار غزه به اراضی اشغالی صهیونیستی+تصاویر و فیلم

منابع خبری از ادامه حملات موشکی گسترده مقاومت از نوار غزه به سوی اراضی اشغالی خبر می‌دهند.

به گزارش تیتر داغ؛ همزمان با ساعات ابتدایی روز سه‌شنبه، گردان‌های نظامی حماس حملا موشکی خود به نقاط مختلف اراضی اشغالی را از سر گرفتند. مقاومت فلسطین دیشب پس از اتمام ضرب الاجل اعلام شده «گردان‌های القسام»، برای پایان دادن به محاصره مسجد الاقصی حملات موشکی از غزه به اراضی اشغالی را آغاز کردند. در پی حملات موشکی دیشب گستره وسیعی از اراضی اشغالی از حیفا در شمال تا تل‌آویو در مرکز رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت. مقاومت فلسطین دیشب تاکید کرد که تنها در صورت عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از مسجدالاقصی، حملات موشکی را متوقف خواهند کرد. اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین هم بامداد امروز با صدور بیانیه‌ای، پاسخ خود به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به بیت المقدس اشغالی و مسجد الاقصی را نبرد «شمشیر قدس» نام گذاری کرد.

 

آغاز مجدد حملات موشکی حماس همزمان با فرا رسیدن نماز صبح

در حالی که همزمان با عقب‌نشینی نظامیان صهیونیستی از مسجد الاقصی، حملات راکتی حماس هم برای ساعاتی متوقف شد. رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن مجدد آژیر هشدار حمله هوایی خبر دادند. صهیونیست‌ها مانع از برگزاری نماز صبح در مسجد الاقصی شدند و همین موضوع موجب شد تا آرایش تهاجمی گردان‌های عز‌الدین قسام مجددا ایجاد شود. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که تاکنون بیش ۲۵۰ موشک از سوی نوار غزه به اراضی اشغالی صهیونیستی پرتاب شده است.

شبکه المیادین اعلام کرده که رژیم صهیونیستی هم بیکار ننشسته و مواضع فلسطین در نوار غزه را مورد هدف قرار داده است. حملات مجدد رژیم صهیونیستی به موضع «حطین» در غرب خان یونس طی ۱۰ حمله هوایی متوالی، شمار زیادی از فلسطینی‌ها را هدف گرفت. سخنگوی دفاع مدنی در نوارغزه اعلام کرد ۳ فلسطینی از جمله یک زن در حمله صبح امروز سه شنبه در حمله هوایی صهیونیست‌ها در غرب غزه به خانه‌ای در شهرک «الشاطی» به شهادت رسیدند.

استفاده از موشک های « a120» برای نخستین بار از سوی گردان‌های القسام

گردان های القسام اعلام کردند: حمله موشکی عصر دیروز به قدس اشغالی با استفاده از موشک نوع « a120» که به نام فرمانده شهید «رائد العطار» ناگذاری شده بود صورت گرفت. این موشک ها کلاهک های انفجاری با ظرفیت تخرینی بالا و برد ۱۲۰ کیلومتر هستند که برای نخستین بار به صورت عمومی استفاده شده‌اند.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین برای رژیم صهیونیستی جهت پایان دادن به محاصره مسجد الاقصی، ضرب الاجل دو ساعته تعیین کردند.

شهادت ۲۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه دست‌کم ۲۵ تن از جمله ۹ کودک شهید و ۱۰۳ تن زخمی شدند. در این حملات یک موتورسیکلت در شمال نوار غزه مورد اصابت قرار گرفت. معتکفان در مسجد الاقصی پس از نماز صبح و عقب نشینی اشغالگران شعارهایی در حمایت از الاقصی سر دادند. در همین حال، هلال احمر فلسطین اعلام کرد شمار زخمی‌ها در درگیری‌های کرانه باختری به ۷۱۴ نفر افزایش یافته است.

کتائب الانصار، شاخه نظامی جنبش آزادیبخش فلسطین امروز با سه موشک عسقلان را هدف قرار داد. در این میان خبرنگار المیادین اعلام کرد موشک‌های مقاومت سایت نظامی کرم ابوسلم را هدف قرار داده اند.گذرگاه کرم ابو سالم یک گذرگاه مرزی میان نوار غزه، مصر و سرزمین‌های اشغالی است.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره اعلام کرد در حملات موشکی صبح امروز سه‌شنبه مقاومت از نوار غزه به سوی عسقلان، ۶ صهیونیست زخمی شده و دو ساختمان آسیب دیده است. آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که بیش از ۱۳۰ موضع از جمله مواضع حماس را در نوار غزه هدف حملات هوایی قرار داده‌اند. در پی شدت عملیات موشکی مقاومت فلسطین رژیم صهیونیستی مدارس و تجمعات را تعطیل و پناهگاه ها را باز کرد.

حمله جنگنده رژیم صهیونیستی به شمال غزه

شبکه الجزیره از حمله جنگنده رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت در شمال غزه خبر داد. هواپیما‌های اشغالگران صهیونیست زمین‌های کشاورزی در شمال نوار غزه را هم هدف قرار دادند.

ادامه عملیات «شمشیر قدس» مقاومت فلسطین/ پرتاب ۲۰۰ موشک از سوی نوار غزه به اراضی اشغالی صهیونیستی+تصاویر و فیلم

ادامه عملیات «شمشیر قدس» مقاومت فلسطین/ پرتاب ۲۰۰ موشک از سوی نوار غزه به اراضی اشغالی صهیونیستی+تصاویر و فیلم

ادامه عملیات «شمشیر قدس» مقاومت فلسطین/ پرتاب ۲۰۰ موشک از سوی نوار غزه به اراضی اشغالی صهیونیستی+تصاویر و فیلم

طبق گزارش پایگاه صهیونیستی جروزالم پست سازمان آتش نشانی و خدمات امداد و نجات رژیم صهیونیستی، بیش از ۴۰ آتش سوزی در کرانه باختری تنها در یک شب ثبت شده است. آتش سوزی‌ها در امتداد جاده‌های اصلی و نزدیک شهرک‌ها رخ داده است. سازمان آتش نشانی در دو منطقه یهودیه و سامره در حال آماده باش است.

۸ تیپ ذخیره پلیس مرزی صبح سه شنبه فراخوانده شدند تا با کمک پلیس اعتراضات در سرزمین های اشغالی را کنترل کنند.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که باتری‌های توپخانه را در مرز غزه فعال می‌کند. در همین حال، آژیر‌های هشدار در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه  و پایگاه ناحال عوز به صدا در آمده و صدای انفجار‌های ناشی از تلاش گنبد آهنین برای مقابله با موشک‌های مقاومت در آسمان غزه شنیده می‌شود.

قایق‌های جنگی صهیونیستی در ادامه حملات خود مناطق مختلف غزه را نیز هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد تیپ‌های شهید ابوعلی مصطفی نیز در مجاورت برج سرخ نظامی اشغالگران در شرق رفح را هدف قرار دادند.

به دنبال شدت حملات مقاومت فلسطین، شمار زیادی از صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه از این منطقه فرار کرده و راهی مناطق شمالی شده‌اند. رژیم صهیونیستی به طور موقت رفت و آمد قطار‌ها میان عسقلان و بئرالسبع را متوقف کرده است.

جلسه فوری نتانیاهو در پی حملات موشکی مقاومت فلسطین

در پی حملات شدید موشکی مقاومت فلسطین، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی صبح امروز به رایزنی امنیتی با مقامات ارشد نظامی اطلاعاتی این رژیم از جمله بنی گانتس، وزیر جنگ، آویو کوخای، رئیس ستاد کل ارتش و ایدی کوهن، وزیر اطلاعات این رژیم پرداخت.
در همین حال، گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سفر به کره جنوبی را به دلیل اوضاع در اراضی اشغالی نیمه کاره گذاشت. رژیم صهیونیستی در همین راستا ۸ تیپ از نیرو‌های ذخیره خود را فرا خواند.

این در حالی است که مقاومت فلسطین موشک‌های تازه‌ای را از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیستی عسقلان و سدیروت شلیک کرده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور ادامه حملات به غزه را صادر کرد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطقی از شهر رفح را نیز بمباران کردند.

در همین راستا، صهیونیست‌ها یک ساختمان در مجتمعی مسکونی را در محله الرمال در مرکز نوار غزه هدف قرار دادند که دو تن به شهادت رسیدند.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فراخوان ۵ هزار نیروی نظامی ذخیره به مرز‌های غزه را تایید کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد رئیس ستاد مشترک ارتش برای تداوم حملات و هدف قرار دادن فعالان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی دستور صادر کرد.

منابع خبری صهیونیستی اعلام کردند که از روز گذشته تاکنون ۳۴۶ موشک و راکت از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

نزدیک به ۲۰ دیپلمات اروپایی در حالی برای بررسی اوضاع به محله شیخ جراح القدس می‌روند که حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی تا کنون به شهادت ۲۵ نفر از جمله ۹ کودک منجر شده است.

شهادت دو تن از فرماندهان جهاد اسلامی در حملات رژیم صهیونیستی

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: جنبش جهاد اسلامی از کشته شدن دو نفر از رهبران خود در حملات اسرائیل به نوار غزه خبر داد.

گردان های قسام هم اعلام کرد در حمله رژیم اشغالگر به موضعی که نیروها در چارچوب افزایش آمادگی برای مقابله با تجاوزگری در آن حضور داشتند، شماری به شهادت رسیدند و شماری مفقود شدند.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: رژیم اشغالگر محله تل الهوا در جنوب شهر غزه را هدف حمله هوایی قرار داد.

 

بازداشت ۱۸۰ فلسطینی در شبانه روز گذشته
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ – ۱۹:۵۲

پلیس رژیم صهیونیستی طی شبانه روز گذشته ۱۸۰ فلسطینی را بازداشت کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.