تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 16:37
کد خبر : 16777

اعلام زمان تزریق واکسن وارداتی کرونا از زبان وزیر بهداشت

اعلام زمان تزریق واکسن وارداتی کرونا از زبان وزیر بهداشت

وزیر بهداشت از فوت ۸۴ هموطن مبتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ سعید نمکی وزیر بهداشت در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: متاسفانه امروز ۸۴ نفر از هموطنان ما به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

وی درخصوص واکسن گفت: واکسن ایرانی مراحل خود را در مجموعه برکت به خوبی سپری کرد و هفته آینده از اولین فاز تست انسانی واکسن رازی رونمایی می‌کنیم و واکسن تولید مشترک با کوبا در این کشور در حال گذارندن تست‌ها است و مرحله سوم تست این واکسن در کشور ایران انجام می‌شود، درخصوص واکسن وارداتی نیز اقداماتی صورت گرفته است و امیدواریم تا قبل از ۲۲ بهمن اولین گروه از هموطنان واکسینه شوند.

وزیر بهداشت افزود: یک مورد دیگر کرونای انگلیسی در کشور شناسایی شد که همه اطرافیان وی تحت کمترل قرار گرفتند و مورد جدیدی شناسایی نشده است و خوشبختانه حال همه موارد شناسایی شده مناسب است.

نمکی گفت: پیک سوم کرونا پیک بلندتری است و گرفتارکننده تر است، در پیک اول و دوم میزان کاهش پیک و سرعت آن نسبت به پیک سوم بلندتر بوده است و پیک سوم نزول صاف ناگهانی دارد که نشان می‌دهد ما در پیک‌های اول و دوم تجارب خوبی اندوختیم و با همکاری سایر سازمان‌ها عملکرد خوبی داشتیم. ۱۲ هزار تیم در سازمان‌های مختلف خصوصا بسیج و هلال احمر در اجرای طرح مدیریت بیماری کرونا مشارکت داشتند.

وزیر بهداشت افزود: امروز ۱۰ نقطه قرمز در استان مازندارن داریم و با تلاش‌های مسوولان این استان نقاط قرمز به سمت وضعیت نارنجی پیش می‌روند. درحال حاضر ۱۰ شهر قرمز، ۱۲ شهر نارنجی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به موضوع رعایت پروتکل‌ها در کشور افزود: طی روزهای اخیر با کاهش رعایت پروتکل‌ها مواجه بودیم و هنوز در رتبه منطقی رعایت پروتکل‌ها قرار نداریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.