تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400 - 7:54
کد خبر : 29528

افزایش ۴ برابری نرخ خودکشی در بین کودکان آمریکایی

افزایش ۴ برابری نرخ خودکشی در بین کودکان آمریکایی

بر اساس تحقیقات منتشر شده، اقدام به خودکشی بین کودکان ۱۰ تا ۱۲ ساله ایالات متحده از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ بیش از ۴ برابر افزایش داشته است.

به گزارش تیتر داغ؛ دلایل افزایش اقدام به خودکشی در مطالعه جدید مشخص نیست، اما محققان راه اندازی شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در طول دوره ۲۰ ساله و گذراندن وقت در رسانه‌های اجتماعی را با افسردگی در نوجوانی مرتبط می‌دانند. پاندمی کووید ۱۹ نیز زندگی عادی و روال عادی کودکان را مختل کرده است.

«دیوید شریدان»، دکتر اورژانس اطفال در دانشگاه علوم و بهداشت اورگن، می‌گوید: «این مشکل بزرگی است که ما در اورژانس می‌بینیم. این مشکل به‌طور تصاعدی در سراسر کشور در حال افزایش است.»

وی افزود: «جوانان اغلب با مصرف مقادیر بیش از حد محصولات رایج بدون نسخه موجود در بسیاری از قفسه‌های دارو نظیر استامینوفن، ایبوپروفن و دیفن هیدرامین، اقدام به خودکشی می‌کنند.»

این روند افزایشی در حدود سال ۲۰۱۳ آشکار شد، زمانی که بسیاری از شبکه‌های اجتماعی محبوب راه اندازی شدند. شریدان و همکارانش به مطالعاتی اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد بین گذراندن زمان بیشتر در رسانه‌های اجتماعی یا تماشای تلویزیون و افسردگی در نوجوانی ارتباط وجود دارد، اما معتقدند تحقیقات بیشتری برای درک دلایل اصلی این افزایش مورد نیاز است.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، افزایش شدید اقدام به خودکشی در بین جوانان در ماه‌های اولیه پاندمی، به ویژه در بین دختران ۱۲ تا ۱۷ ساله را گزارش کرده بود. تا فوریه ۲۰۲۱، اقدام به خودکشی در این گروه نسبت به ۲ سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.