تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 - 6:57
کد خبر : 97337

امضا تفاهم‌نامه همکاری سازمان تحقیقات کشاورزی با دانشگاه پیام نور

امضا تفاهم‌نامه همکاری سازمان تحقیقات کشاورزی با دانشگاه پیام نور

تفاهم‌نامه همکاری مشترک آموزشی، پژوهشی و نوآوری بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و دانشگاه پیام نور امضا شد.

به گزارش تیتر داغ؛ تفاهم‌نامه همکاری مشترک آموزشی، پژوهشی، نوآوری و منابع انسانی برای رونق، توسعه و دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی به امضای سیدمجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و ابراهیم تقی‌زاده رئیس دانشگاه پیام نور رسید.

سیدمجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، با اشاره بر ضرورت استفاده از ظرفیت اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور جهت رونق، توسعه و دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی گفت: سازمان تات با داشتن ۲ هزار هیأت علمی در ۲۱ مؤسسه و مرکز علمی و ۳۵ مرکز تحقیقات آموزشی استانی و ۳۱۴ ایستگاه تحقیقاتی در سراسر کشور و ۵۶ آزمایشگاه و تجهیزات و امکانات، به مجموعه بی‌نظیری در بخش کشاورزی تبدیل شده است و این سازمان نقش کلیدی در دستیابی به امنیت غذایی پایدار در وزارت جهاد کشاورزی را بر عهده دارد.

وی افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی را از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان تات دانست و بیان کرد: افزایش ضریب نفوذ دانش و علم و فن‌آوری در بخش کشاورزی می‌تواند با کاهش هزینه‌ها ارتباط مستقیمی در سفره مردم داشته باشد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر استفاده از ظرفیت علمی و فناورانه بخش کشاورزی تاکید و بیان کرد: اگر بخواهیم بدون تکیه بر حوزه علم و فن‌آوری و فقط با شرایط موجود که با محدویت منابع و تغییر اقلیم روبه‌رو است به تولید ادامه دهیم، با کاهش تولید مواجه خواهیم شد، در حال حاضر با ۱۲۵ میلیون تن تولید حدود ۸۰ درصد از نیاز بخش را تأمین می‌کنیم و معتقدیم که قابلیت تأمین ۲۰ درصد باقی‌مانده این نیاز در بخش وجود دارد، مشروط به اینکه ظرفیت علمی و فناورانه در بخش کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن اعلام آمادگی در اجرای تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: با اهتمامی که در مجموعه سازمان تحقیقات کشاورزی و دانشگاه پیام‌نور در اجرای این تفاهم‌نامه وجود دارد، امیدواریم با عملیاتی شدن مفاد این تفاهم‌نامه شاهد خیر و برکت برای هر دو حوزه باشیم.

خیام‌نکویی با اشاره به ظرفیت‌های مشترک سازمان تات و دانشگاه پیام نور، هم‌افزایی این دو مرکز مهم علمی را منشأ تحولات در بخش کشاورزی دانست و ابراز امیدواری کرد؛ این تفاهم‌نامه بتواند جهشی در ارتباطات مشترک به وجود آورد و هم‌افزایی و تحول در تعامل با دانشگاه پیام نور ایجاد کند.

کریم احمدی صومعه معاون توسعه منابع و مدیریت سازمان تات نیز در این مراسم با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه، توضیحاتی پیرامون ۱۸ زمینه مشترک همکاری بیان کرد و قرار گرفتن دانشگاه پیام نور در کنار آموزش و ترویج را در راستای اجرای مأموریت‌های سازمان موجب هم‌افزایی بین‌دستگاهی برشمرد.

منبع: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.