تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1400 - 10:07
کد خبر : 21637

امکان انعطاف با دوپینگ ناخواسته عسگری وجود داشت/ به درخشش المپین‌ها در المپیک امیدوارم

امکان انعطاف با دوپینگ ناخواسته عسگری وجود داشت/ به درخشش المپین‌ها در المپیک امیدوارم

رئیس کمیته ملی المپیگ گفت: فدراسیون جهانی کاراته می‌توانست رسیدگی به پرونده دوپینگ المپین کاراته را به بعد از المپیک موکول کند.

سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک درباره دوپینگ بهمن عسگری، المپین کاراته کشورمان عنوان کرد: چند باری با فدراسیون کاراته و بهمن عسگری درباره  بحث دوپینگ ناخواسته اش جلسه برگزار کردیم  و همچنان پیگیر این قضیه هستیم تا راهکار‌های ممکن را بسنجیم. دارویی که او مصرف کرده است، طبق نظر پزشک معالج بوده و این دارو جزء لیست دارو‌های ممنوعه محسوب نمی‌شود.

او افزود: آخرین تست دوپینگ عسگری منفی شد. امکان انعطاف بیشتری نسبت به این مسئله وجود داشت و انتظار می‌رفت بعد از المپیک توکیو درباره دوپینگ ناخواسته وی رایزنی و اعلام رای شود تا او حداقل بتواند در المپیک به روی تاتامی برود.

صالحی امیری در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی اش از تعداد مدال‌های سهمیه آوران در المپیک  توکیو به چه صورت خواهد بود، بیان کرد: بهتر است این سوال از  سجادی، سرپرست کاروان پرسیده شود. در هر صورت ما به همراه وزارت ورزش و جوانان، آن چه در توان داریم برای ورزش و قهرمانان در توکیو از لحاظ مدیریتی، مالی و معنوی انجام داده ایم و منتظریم تا ورزشکاران در توکیو بدرخشند. منطقی نیست من وعده‌ای بدهم؛ چرا که باید رقبا را سنجید و از نزدیک شرایط را ببینیم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره ۱۰ سهمیه آور خانم در المپیک توکیو اظهار کرد: تعداد بانوان ما در المپیک به ۱۰ نفر رسیده که رقم قابل توجهی است و امید داریم تا در دهه آینده، ظرفیت کمی و کیفی ما بهتر شود. در برنامه تعریف کرده ایم که هر فدراسیونی از ورزش بانوان حمایت کند، کمک چند برابری به آن‌ها می‌کنیم. باید برنامه ریزی، تلاش، حمایت مادی و معنوی از ورزش بانوان در حدی باشد که در میدان آسیایی سال بعد بسیار عالی مسابقه دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.