تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اردیبهشت 1402 - 13:03
کد خبر : 97746

ایده های نورپردازی روف گاردن ویلا

ایده های نورپردازی روف گاردن ویلا

ایده های نورپردازی روف گاردن ویلا می تواند به شما کمک کند تا فضایی زیبا و با نورپردازی حرفه ای در بام ویلای خود طراحی و اجرا کنید. همانطور که می دانید روف گاردن به فضای مورد استفاده در پشت بام گفته می شود که با فضای سبز پوشیده شده است. در این حالت شما

ایده های نورپردازی روف گاردن ویلا می تواند به شما کمک کند تا فضایی زیبا و با نورپردازی حرفه ای در بام ویلای خود طراحی و اجرا کنید. همانطور که می دانید روف گاردن به فضای مورد استفاده در پشت بام گفته می شود که با فضای سبز پوشیده شده است. در این حالت شما یک باغ در بالای بام و مشرف به شهر با ویوی بی نظیر خواهید داشت.

طراحی روف گاردن ویلا با نورپردازی:

 

مساحتی که از روف گاردن در اختیار شما قرار دارد اگر به درستی طراحی شود شما بهترین استفاده را از فضا خواهید داشت. به همین منظور در حین طراحی روف گاردن باید به نورپردازی آنجا نیز توجه داشته باشید تا زیبایی های فضای شما به خوبی چشم نواز شود. از آنجا که روف گاردن محیطی برای گذراندن اوقات خانوادگی و آرامش بخش است با نورپردازی اصولی می توان این موضوع کلیدی را به خوبی اجرا نمود. نورپردازی در روف گاردن ویلا کاملا مطابق با سلیقه شما انجام می شود و بخشی از هزینه طراحی روف به آن اختصاص دارد.

 

 

انواع نورپردازی در روف گاردن ویلا:

 

نورپردازی ویلا به دو روش پراکنده و متمرکز انجام می شود. برای شناخت بیشتر باید به تعریف این دو مدل بپردازیم.

ایده های نورپردازی روف گاردن ویلا2

نورپردازی پراکنده:

 

در نورپردازی پراکنده از متریالی استفاده می شود که نور محیط را منعکس کنند. به طور مثال در این روش از مصالحی مانند سنگ و شیشه برای دیزاین روف استفاده می شود تا نورپردازی گسترده ای داشته باشید. بسته به ابعاد روف گاردن در این روش از زوایا مختلف برای نورپردازی استفاده می شود تا محوطه شما زیباتر شود.

نورپردازی متمرکز:

 

این روش برای فضاهایی از روف گاردن استفاده می شود که قصد مشخص نمودن آنها را دارید. به طور مثال برای استخر، باغچه ها و آلاچیق از نورپردازی متمرکز استفاده می شود تا در شاخص شدن آن فضاها تاثیر به سزایی داشته باشد.

 

چرا باید فضای روف گاردن خود را نورپردازی کنید؟

 

در طراحی روف گاردن باید به نورپردازی نیز مانند طراحی فضای سبز معمولی اهمیت داده شود. بدیهی است که بخشی از کاربری این فضا در زمان تاریکی شب خواهد بود و عجیب نیست که بخواهیم طراحی نورپردازی آن نیز کاملا درست و اصولی پیش برود.

طراحی روف گاردن اتفاقا بیشتر در اوقات شب و زمان غروب و تاریکی هوا بازدهی دارد و نیازمند ایجاد تغییری خاص در فضای پشت بام هستیم. معمولا برای روف گاردن ها و به منظور حفاظت از گل و گیاهان کاشته شده در آن، از سقف های پیش ساخته نیمه استفاده می شود و به این شکل می توانید به راحتی یک بستر و پلت فرم کامل برای اجرای نورپردازی داشته باشید. از این روی توصیه می کنیم که حتما در طراحی روف گاردن به همان شکلی که در طراحی فضای سبز معمولی از عنصر نورپردازی استفاده می کنید، نورپردازی مناسب را پیاده سازی کنید.

 

داشتن دید بهتر در شب:

 

زمانی که روف گاردن شما نورپردازی شده باشد دید بهتری نیز فراهم می شود. به دلیل اینکه اغلب از روف گاردن برای تفریحات و مهمانی های خانوادگی استفاده می شود وجود نور کافی باعث می شود تا مهمانان شما به راحتی تردد کنند و از فضا لذت ببرند و تجربه ‌ای منحصربه ‌فرد را برایشان ایجاد می‌ کند.

ایده های نورپردازی روف گاردن ویلا3

ایجاد امنیت در فضای روف:

به دلیل اینکه در روف شما انواع گیاهان و گلدان های بزرگ وجود دارد در صورتی که نور کافی نداشته باشد می تواند باعث بروز حادثه شود. چراغ های تعبیه شده در باغچه و فضای باز می توانند با روشن نمودن کافی چنین مناطقی از صدمات جلوگیری کنند.

 

تقویت زیبایی شناسی محیط:

نورپردازی می تواند فضای شما را دنج کند و محیطی زیبا را برای شما ایجاد کند. با شاخص نمودن گیاهان یا سازه های روف خود با المان های نورپردازی می توانید فضایی زیبا خلق نمایید.

 

تفکیک مسیر عبور با نورپردازی:

برای جلوگیری از خطرات زمین خوردن روشن کردن مسیر که می تواند افراد را در فضا راهنمایی کند ضروری است. همچنین می ‌توانید با کمک نورپردازی مسیرهای بیرونی از گیاهان و درختچه‌ ها در برابر لگدمال شدن محافظت کنید. وجود چراغ در راهروها و تفکیک پیاده رو می تواند ویژگی های باغ را برجسته تر کند.

 

زیبایی بیشتر با استفاده از لامپ های بولارد:

 

با لامپ های بولارد کمی زرق و برق و درام به روف خود اضافه کنید! این وسایل روشنایی مختص به فضای باز بوده و بهترین راه برای روشن کردن فضای بیرونی شما و ایجاد فضایی گرم و دلپذیر هستند. چه ظرافت کلاسیک لامپ های دیواری نصب شده بر روی ستون ها یا دیوارها را انتخاب کنید، یا طرح مدرن نورپردازی بولارد در امتداد مسیرها و مرزهای باغ خود را انتخاب کنید، قطعا از مدلی که این گزینه های نورپردازی به فضای بیرونی شما شخصیت و سبک می بخشند استقبال خواهید کرد.

 

جلوه زیباتر برای آلاچیق:

 

اگر روف گاردن شما دارای یک آلاچیق است می توانید یک مکان غذاخوری دنج با استفاده از چراغ های رشته ای ایجاد کنید. با نورپردازی اصولی برای فضاهای نشیمن می توانید استفاده در شب از این فضاها را دلپذیرتر کنید.

 

 

 

برای نورپردازی روف گاردن چه تجهیزاتی لازم است؟

 

شما به سادگی می توانید با استفاده از چند وسیله روشنایی مناسب فضای روف گاردن خود را زیباتر کنید. از جمله پرکاربردترین این وسایل می توان به موارد زیر اشاره نمود :

 

ایده های نورپردازی روف گاردن ویلا4

لامپ های دیواری

لامپ های دارای حسگر

انواع چراغ های LED

ریسه های نوری

چراغ های بولارد

نورافکن ها

انواع چراغ های پایه دار

 

انواع ایده های قابل اجرا در نورپردازی روف گاردن:

 

نورپردازی ویژه آبنما: اگر روف گاردن شما دارای آبنما است یکی از ساده ترین راه های جلوه بخشیدن به آن نورپردازی اختصاصی آن است. با نورپردازی آبنما درخشش و انعکاس نور بیشتری در فضا خواهید داشت.

نورپردازی آلاچیق:

 

آلاچیق هر روف گاردن مکانی است که افراد برای کسب آرامش و جمع شدن گروهی از آن استفاده می کنند به همین دلیل در نورپردازی این قسمت از روف اصلا نباید کوتاهی کنید.

 

نورپردازی برای باغچه ها و گیاهان:

 

همانطور که نام روف گاردن مشخص است، وجود گیاهان تزیینی و باغچه ها این فضا را اختصاصی نموده است. پس برای زیباتر دیده شدن گیاهان می توان با روش های مختلفی آنها را نورپردازی نمود.

 

سخن پایانی:

امروزه ایجاد فضای روف گاردن در ویلاها و ساختمان ها طرفداران بیشتری پیدا کرده است. اما برای اینکه این فضا را منحصر به فرد کنید باید با طراحی اصولی و نورپردازی مناسب اجرا نمایید. همانطور که در این مطلب عنوان شد نورپردازی روف گاردن نکته کلیدی برای زیباتر شدن فضای شما محسوب می شود.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.