تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1402 - 16:21
کد خبر : 100663

مهندس چگینی، در نشست خبری نخستین نمایشگاه پوشاک ایرانی در عراق، بیان کرد:

با سفیر ایران در عراق صحبت کرده ایم که مشکلی در بحث امنیتی نداشته باشیم

با سفیر ایران در عراق صحبت کرده ایم که مشکلی در بحث امنیتی نداشته باشیم
تیتر داغ: نخستین نمایشگاه تخصصی پوشاک ایرانی در نجف اشرف، از 25 تا 30 تیرماه 1402، در نجف اشرف عراق برپا می‌شود و علاقمندان می‌توانند از این فرصت تجاری در جهت توسعه کسب و کار خود بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت فیدار مهام آسیا – مجری برگزاری و دبیر نمایشگاه گفت: شرکت فیدار مهام آسیا با هدف حمایت و معرفی پوشاک و البسه ایرانی، اقدام به برپایی این نمایشگاه تخصصی، در نجف اشرف عراق کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت خبری تحلیلی تیتر داغ، نشست خبری نخستین نمایشگاه تخصصی پوشاک ایرانی در نجف اشرف، عصر شنبه ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲، با حضور مهندس رضا چگینی مدیرعامل شرکت فیدار مهام آسیا – مجری برگزاری و دبیر نمایشگاه، مرتضی هدایتی مدیر مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در عراق – نجف اشرف و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات شرکت فیدار مهام آسیا برگزار شد.

مهندس رضا چگینی، مدیرعامل شرکت فیدار مهام آسیا – مجری برگزاری و دبیر نمایشگاه

مهندس چگینی، در ابتدای این نشست خبری، به تشریح اهمیت و دستاوردهای این نمایشگاه پرداخت و گفت: شرکت فیدار مهام آسیا با هدف حمایت و معرفی پوشاک و البسه ایرانی اقدام به برپایی این نمایشگاه در نجف اشرف عراق کرده است.

وی افزود: مشکلات بسیاری در این حوزه وجود دارد که باید از سوی متولیان امر پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت فیدار مهام آسیا، با انتقاد از سوداگری و سودجویی برخی از دلالان در عرصه لباس ایرانی، بیان داشت: همه از وضعیت موجود ناراضی هستند؛ اما مشخص نیست که چرا افراد مسئول به جمع بندی نمی‌رسند و اهتمام لازم جهت رفع این مشکلات را ندارند.

مجری برگزار کننده نخستین نمایشگاه لباس ایرانی در نجف اشرف، از انتخاب ۳۰ تولیدکننده برتر از بین ۱۰۰ تولیدکننده متقاضی جهت حضور در این نمایشگاه خبر داد و گفت: طی رایزنی که با سفیر عراق در ایران داشتیم، ایشان استقبال خیلی خوبی از برپایی این نمایشگاه به عمل آوردند.

وی ادامه داد: فراخوان برپایی این نمایشگاه در خردادماه سالجاری داده شده است و ۲۰ تا ۲۵ تیرماه این ایونت در شهر نجف و در امنیت کامل برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین نمایشگاه تخصصی پوشاک در شهر نجف – عراق گفت: در بحث لباس و پوشاک، بررسی‌های بسیاری را انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که مشکلات پوشاک بسیار زیاد است. در این خصوص نشست‌های مختلفی داشتیم که البته مسئولان از همین وضعیت گله مند بودند؛ اما عجیب است که نمی دانم چرا با یکدیگر به این هم افزایی نمی رسند که در کنار هم مشکلات حوزه پوشاک را حل کنند.

مهندس چگینی، افزود: با سفیر عراق در ایران رایزنی کردیم و از طرح مان مبنی بر برگزاری رویداد لباس در نجف استقبال کرد و حتی پیشنهاد داد که نمایشگاه دائمی را در شهر کربلا داشته باشیم که ما برای تحقق این امر، ابتدا قرار است رویداد را در حوزه پوشاک و لباس در شهر نجف برگزار کنیم.

وی در ادامه گفت: اولین رویداد تخصصی پوشاک در شهر نجف – کشور عراق از ۲۰ تا ۲۵ تیر در نجف برگزار می‌شود و در ادامه فعالیت‌های مان قرار است مشابه این رویداد را در کشورهای همسایه هم برگزار کنیم.

مدیرعامل شرکت فیدار مهام آسیا گفت: با سفیر ایران هم در عراق صحبت کردیم که مشکلی در بحث امنیتی نداشته باشیم و به نوعی قرار شد تا امنیت تولیدکنندگان حاضر در این رویداد تأمین باشد. برای تحقق این امر با پلیس عراق هماهنگ شده است تا در رویداد حضور داشته باشند.

مهندس چگینی، در پایان سخنان خود گفت: متأسفانه حوزه پوشاک در اختیار کسانی قرار گرفته که تخصص و تعهد لازم را ندارند که البته این حوزه همانند دیگر حوزه‌های اقتصاد و معیشت است. ما پیش از این، طرح‌مان را اعلام کردیم و پیشنهاداتمان را به مسئولان ارائه داشتیم اما همه آنها روی میز باقی ماند و تصمیم گرفتیم خودمان در این حوزه ورود کنیم. مشکلات حوزه عراق و محدودیت‌هایش بسیار زیاد است. به همین دلیل کسی به این حوزه ورود نمی‌کند.

بنا به این گزارش، مطابق برنامه اعلامی از سوی مسئولان مربوطه، هیات‌های تجاری یا افراد علاقمند به حضور در این نمایشگاه، با پرواز مستقیم تهران – نجف سفر کرده و در هتل درجه الف نزدیک به حرم امیرالمونین (ع) اقامت خواهند داشت. زیارت حرم سیدالشهدا (ع) از دیگر برنامه‌های این سفر خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۵۳۸۸۳۸۶۱، ۰۹۳۳۰۹۸۹۴۳۱۸ و ۰۹۳۵۱۷۳۸۴۸۸ تماس حاصل فرمایند.

گفتنی است، نخستین نمایشگاه تخصصی پوشاک ایرانی در نجف اشرف، از ۲۵ تا ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲، در نجف اشرف عراق برپا می‌شود و علاقمندان می‌توانند از این فرصت تجاری در جهت توسعه کسب و کار خود بهره‌مند شوند.

خبرنگار رسانه: فاطمه داداشی

فیلم ویدئویی گفتگو با مهندس رضا چگینی مدیرعامل شرکت فیدار مهام آسیا – مجری برگزاری و دبیر نمایشگاه

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.