تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 اسفند 1399 - 16:32
کد خبر : 18456

برای میزبانی ایران به اینفانتینو و شیخ سلمان نامه نوشتم/ بازی نمایندگان ایران و عربستان باید در کشور ثالث برگزار شود

برای میزبانی ایران به اینفانتینو و شیخ سلمان نامه نوشتم/ بازی نمایندگان ایران و عربستان باید در کشور ثالث برگزار شود

وزیر ورزش درباره شرایط میزبانی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی و میزبانی احتمالی عربستان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی داد.

به گزارش تیتر داغ؛ مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم اختتامیه فیلم‌های ورزشی اظهار داشت: مراسم بسیار خوبی بود و بخش مهم و البته تاسف برانگیز آن، فقدان ورزشکار – هنرمند ما یعنی علی انصاریان بود که جایش در این جمع خالی بود. امیدوارم شر ویروس کرونا از جهان هر چه زودتر کنده شود تا دیگر شاهد چنین وقایع تاسف باری نباشیم. امیدواریم که هر ساله این همایش را برگزار کنیم و پیوند مستحکمی که میان ورزش و هنر وجود دارد را مستحکم‌تر کنیم و با این اقدامات بتوانیم شور و شعف جامعه را افزایش دهیم.

حق ایران است که در ۳ بازی انتخابی جام جهانی میزبان باشد

سلطانی فر در خصوص شرایط ایران برای میزبانی از مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: ۲ نامه برای اینفانتینو و شیخ سلمان نوشتم و ابهامات درباره شیوع کرونا و پخش تلویزیونی را برطرف کردم. در هیچ زمینه‌ای ابهام وجود ندارد. ما در دور برگشت مسابقات انتخابی، ۳ میزبانی از ۴ بازی داریم و حق ما این است که میزبان این ۳ بازی باشیم. در این زمینه هم هیچ مشکلی نداریم و شرایط ما بهتر از سایر کشور‌ها است، زیرا در آن فصل سال، هوای کشور‌های حاشیه خلیج فارس بسیار گرم است و به بازیکنان ضربه می‌زند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: ۲، ۳ روز قبل به اینفانتینو و شیخ سلمان نامه نوشتم و شرایط کشورمان برای میزبانی را تشریح کردم. جای نگرانی نیست، زیرا ایران می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای مسابقات انتخابی جام جهانی باشد.

او در واکنش به این که گفته می‌شود کشور عربستان میزبان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ۳ گروه شده است گفت: ارزیابی خوبی از این اتفاقات نداریم، زیرا عربستانی‌ها به کشور ما نمی‌آمدند و مسابقات ۲ طرف در کشور ثالث برگزار می‌شد؛ بنابراین ما معتقدیم که اکنون هم باید چنین اتفاقی رخ دهد. اگر قرار است میان تیم‌های ایرانی و عربستانی بازی برگزار شود، یا آن‌ها باید به ایران بیایند یا این که مسابقات در کشور بی طرف برگزار شود.

هنوز درباره بازی نمایندگان ایران به میزبانی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا تصمیم نگرفته ایم

سلطانی فر در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا برای بازی به عربستان خواهند رفت گفت: هنوز در این زمینه تصمیمی نگرفته ایم. فدراسیون فوتبال باید درباره این موضوع تصمیم بگیرد و قطعا ما هم ملاحظات دیپلماتیکی داریم.

 

او افزود: تحریم‌ها هیچ مشکلی برای برگزاری مسابقات به میزبانی ایران ایجاد نمی‌کند، زیرا ما امکانات خوبی داریم و مسیر‌هایی پروازی ما هم باز است. تیم‌های خارجی می‌توانند تست کرونا بدهند و ما می‌توانیم مسابقات را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار کنیم. البته تحریم‌ها می‌توانند روی میزبانی ما تاثیر بگذارند، اما ما در صدد هستیم که از طریق فدراسیون فوتبال پیگیری‌های لازم را برای احقاق حقوق ورزش کشورمان انجام دهیم. وزارت خارجه در این زمینه به ما کمک می‌کند و انشاالله به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.