تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 12:48
کد خبر : 35076

بررسی عمل های زیبایی آقایان + مردان جنجالی که عمل زیبایی انجام داده اند

بررسی عمل های زیبایی آقایان + مردان جنجالی که عمل زیبایی انجام داده اند

در این مقاله سعی داریم عمل زیبایی برای آقایان را بررسی کنیم. در کشور ما و سایر کشورها هجمه ها علیه عمل های زیبایی زیاد است که عمل های زیبایی توسط آقایان را کار نپسندیده میداند. ولی آیا واقعا همین طور است؟ در ادامه با ما همراه باشید. تمایل آقایان به عمل های زیبایی آنقدر

در این مقاله سعی داریم عمل زیبایی برای آقایان را بررسی کنیم. در کشور ما و سایر کشورها هجمه ها علیه عمل های زیبایی زیاد است که عمل های زیبایی توسط آقایان را کار نپسندیده میداند. ولی آیا واقعا همین طور است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

تمایل آقایان به عمل های زیبایی آنقدر زیاد شده که قبلا وارد آمار و اظهارات کارشناسان و مسئولان شده است. همین چند وقت پیش دکتر ابراهیم رزمپا، نایب رئیس و عضو هیئت مدیره انجمن راینولوژی ایران، در مورد پذیرش آقایان از جراحی بینی که یکی از عمل های زیبایی است، گفت: حدود ۴۰ سال پیش میزان جراحی بینی افزایش یافت. در زنان به طور قابل توجهی بالاتر از مردان بود. اما امروز تغییری که رخ داده این است که جراحی بینی در مردان افزایش یافته و فاصله کاهش یافته است.

در حالی که میل به آراستگی در بین مردان که این جراحی ها در ابتدا مربوط به جراحی زیبایی زنان بوده است در سال های اخیر افزایش یافته است، بازار هدف جراحان زیبایی نیز محدود به بانوان است و مخاطبان تبلیغات جراح زیبایی تنها خانم ها هستند. در آن سال ها حتی اگر آقایان می خواستند جراحی زیبایی انجام دهند، اغلب به دلیل جو و فشارهای اجتماعی موجود در کشور که جراحی زیبایی مردان را مطلوب نمی دانستند و غیرطبیعی می دانستند، وارد چاله جراحی زیبایی نمی شدند و اگر می کردند. برای جراحی زیبایی مراجعه کنند، عواقبی داشتند و به نوعی با طرد اجتماعی مواجه شدند. یکی از نمونه های درخشان در این زمینه اقدام زیبای یکی از هنرمندان عرصه موسیقی در آن سال هاست.

بازیگران و خواننده های مرد معرفی که عمل زیبایی انجام داده اند

شادمهر عقیلی خواننده پاپ را باید یکی از اولین درمان های زیبایی مردانه در ایران دانست. او که در اواخر دهه ۱۹۷۰ بینی خود را عمل کرد، بسیار مورد حمله و انتقاد قرار گرفت و حتی برخی از طرفداران خود را از دست داد. اما اکنون آنقدر جراحی زیبایی در مردان وجود دارد که دیگر تعجبی ایجاد نمی کند و انتقادی را به دنبال ندارد. برای تایید این سوال کافی است امروز در کوچه ها و خیابان ها یا مترو و اتوبوس قدم بزنید، بدون شک با مردان زیادی روبرو خواهید شد که برای زیباتر شدن زیر تیغ جراحی رفته اند.

از مردان معروف دیگر که عمل جراحی زیبایی انجام داده اند میتوان به محسن یگانه خواننده معروف، محمدرضا گلزار بازیگر معروف، شهنام شهابی، حسام نواب صفوی و… نام برد.

شاید تا بحال دقت نکرده باشید حتی افرادی مانند سپند امیرسلیمانی، امین حیایی و میکاییل شهرستانی جزو بازیگرانی هستند که با وجود اینکه کاملا مشخص است بینی‌شان عمل شده اما در چهره‌شان عادی جلوه می‌کند و تناسب آن، برهم نخورده است.

آمار جراحی های زیبایی در مردان

آمار دقیقی از عمل های زیبایی مردانه در دسترس نیست و مطالعات پراکنده ای در این راستا انجام شده است که نشان دهنده گسترش چشمگیر تمایل مردان به عمل های زیبایی است. نتایج مطالعه انجمن جراحان پلاستیک آمریکا در ۳۸ کشور جهان در سال ۲۰۱۴ نشان می دهد که جراحی زیبایی در زنان بیش از ۹ برابر مردان است، هرچند در کشور ما آمار دقیقی در این مورد وجود ندارد و آمار غیر رسمی نشان می دهد که مردان دارای قد خیره کننده و آمار سه نفر هستند. طبق میانگین جهانی حدود ۳۵ درصد از جراحی های زیبایی در ایران به آنها اختصاص دارد.

اگرچه آمار رسمی از مردانی که برای خوش تیپ تر شدن تیغه جراح قرار می گیرند در دسترس نیست. اما برخی آمارهای غیررسمی حاکی از آن است که طی ۵ سال گذشته جراحی های زیبایی در بین مردان در ایران ۱۰ برابر شده است. طبق بررسی های انجام شده در مطب های جراحان زیبایی، از هر پنج نفری که برای عمل بینی به پزشک مراجعه می کنند، دو نفر مرد هستند و هزینه جراحی مردان در ایران از مرز ۱۰۰ میلیارد تومان در سال می گذرد.

البته جراحی زیبایی مختص ایران نیست، آمارهای جهانی می گویند بیشترین میزان جراحی پلاستیک مربوط به ایالات متحده آمریکا، برزیل، کره جنوبی و هند است و ایران در این آمار رتبه بیستم را دارد. البته آمارهای جدید می گوید میل زنان ایرانی به زیبایی باعث رشد چشمگیر آنها شده است. بر اساس آمارهای جدید، ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا برای عمل های زیبایی است.

بر اساس این داده ها، ایران از نظر نوع عمل در رتبه اول جراحی بینی قرار دارد. به گونه ای که از هر ۱۰۰۰ نفر شش نفر جراحی می شوند. اما از نظر نوع جراحی، ایران رتبه اول جراحی بینی و کره جنوبی و ژاپن در جراحی چشم و پلک رتبه اول را دارند.

بسیاری از افراد تمایل به زیباتر شدن در بین زنان و مردان را با مشکلات روانی و کمبود عزت نفس مرتبط می دانند، اما بسیاری معتقدند که با افزایش اعمال زیبایی، تعریف جدیدی از زیبایی شکل گرفته است، به طوری که افرادی که دارای چهره طبیعی و طبیعی، بدون تخطی، پشت قافله احساس می کنند و باید به دنبال کارهای زیبا باشند تا با جمعیت همخوانی داشته باشند.

 

بررسی عمل های زیبایی آقایان + مردان جنجالی که عمل زیبایی انجام داده اند

مردان چه عمل های زیبایی انجام میدهند؟

 

جراحی های زیبایی که امروزه انجام می شود فقط مختص خانم ها نیست، آقایان نیز برای زیبایی خود تحت عمل جراحی زیبایی قرار می گیرند. جراحی های مردانه برای اهداف زیبایی بسیار رایج شده است و امروزه غیر معمول نیست. شاید دفعات انجام برخی از عمل های زیبایی برای خانم ها بیشتر باشد، اما جراحی های زیبایی عمومی هستند که روزانه برای آقایان انجام می شود.

  1. لیزر موهای زائد برای خط ریش و گردن
    موهای زائد روی گونه ها، زیر گردن و پشت سر باعث می شود مردان به لیزر موهای زائد روی بیاورند. با لیزر خط ریش، آنها مجبور نیستند موهای صورت را هر روز بتراشند. لیزر موهای زائد می تواند باعث قرمزی صورت و پوست و ظاهری شبیه آفتاب سوختگی شود، که دستگاه لیزر تیتانیوم شرکت کارمانیا طب این مشکل را ایجاد نمیکند.
  2. لیفت صورت یا تزریق چربی
    چین و چروک صورت تنها دغدغه زنان نیست، مردان نیز ممکن است دچار چین و چروک صورت شوند. جراحی صورت مردانه تکنیک های مختلفی دارد. در جراحی صورت، ممکن است پوست را بکشند یا بلند کنند و برای رفع چین و چروک، چربی و فیلر تزریق کنند. از دیگر اعمالی که به منظور زیبایی صورت انجام می شود، می توان به برداشتن خال و یا از بین بردن جای زخم و جوش به کمک لیزر اشاره کرد.
  3. کاشت مو
    کاشت مو یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی در بین مردان است. مردان گاهی اوقات با ریزش موهای جلوی خود اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. ریزش مو و طاسی چیزی نیست که امروزه مردان نگران آن باشند زیرا کاشت مو بسیار رایج شده است. این عمل با قلم های مخصوصی انجام می شود که وظیفه کاشت پیاز مو را با ایجاد سوراخ هایی در سر بر عهده دارند. در فرآیند کاشت مو از قسمت هایی از سر که موهای ضخیم تر و متراکم تری دارند استفاده می شود.
  4. جراحی تقویت عضلات
    از آنجایی که در مردان ماهیچه های مشخصه شکم یا بازوها برای آنها بسیار مهم است، این عمل محبوبیت پیدا کرده است. شاید عضله سازی با ورزش کمی دشوار به نظر برسد، اما با جراحی نیز امکان پذیر است. برای بهبود تون عضلانی، مردان می توانند با انجام پروتزهای زیبایی و تکنیک های شکل دهی بدن توسط جراحان پلاستیک به اندام ایده آل خود برسند.
    از پروتز سینه می توان برای حجم دادن به سینه و شانه مردان استفاده کرد. همچنین ایجاد شکم شش تکه که بسیار محبوب است در جراحی پلاستیک انجام می شود. جراحی افزایش حجم عضلات امروزه به یک جراحی رایج تبدیل شده است و این کار را برای کسانی که به هر دلیلی نمی توانند ورزش کنند آسان کرده است. مردان می توانند به راحتی و به سرعت به اندام ایده آلی که می خواهند با جراحی افزایش عضلات دست پیدا کنند.
  5. کاشت و پیوند ریش یا سبیل
    مردان ممکن است در قسمت هایی از صورت خود که انتظار رشد مو را دارند، موی کمی داشته باشند یا اصلاً مو نداشته باشند. این می تواند به دلیل استرس و فشار روانی مردان باشد یا گاهی اوقات قارچ یا بیماری های پوستی باعث ریزش موی ریش می شود. این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما دلیل آن هر چه باشد جای نگرانی نیست. در کاشت ریش و سبیل، جراح متخصص در این زمینه، عمل کاشت را با استفاده از فولیکول‌های مویی که از ناحیه اهداکننده سر جدا کرده است، در ناحیه مورد نظر که دارای ریش و سبیل کم یا در حال ریزش است، انجام می‌دهد.

سن افراد برای عمل های زیبایی چقدر است؟

میل به زیبا بودن در میان ایرانی ها چنان همه گیر و فراگیر شده است که دیگر پیر و جوان را نمی شناسد. علیرغم اینکه برخی کارشناسان و مسئولان از کاهش سن انجام عمل های زیبایی صحبت می کنند، برخی از سبقت گرفتن از افراد مسن و میانسال برای انجام عمل های زیبایی صحبت می کنند.
چندی پیش ابراهیم رزمپا، نایب رئیس و عضو هیئت مدیره انجمن راینولوژی ایران از کاهش سن مراجعه به جراحی بینی در ایران خبر داد. وی گفت: سن برای جراحی کاهش یافته است و متقاضیان زیادی در سنین پایین وجود دارد. در گذشته حداقل سن ۱۸ سال بود، اما اکنون بعد از بلوغ برای دختران از ۱۴ سال و برای پسران از ۱۶ سال انجام می شود.

در حالی که کودکان ۱۴ ساله برای جراحی زیبایی اقدام می کنند، اخیرا یک روانشناس بالینی نسبت به افزایش جراحی های زیبایی در میانسالان هشدار داده است. مینا رشیدی گفت: مقایسه های اجتماعی نه تنها باعث از بین رفتن عزت نفس و مشکلات هویتی برای بسیاری از افراد شده است، بلکه باعث شده تا گروه میانسال برای حفظ جوانی خود به اقدامات وسواس گونه در جراحی و اعمال زیبایی متعدد روی آورند.

روانشناسان می گویند: نکته جالب در مورد همه جراحی ها چه در بین آقایان و چه خانم ها این است که بسیاری از آنها بعد از عمل از چهره خود ناراضی هستند زیرا فکر می کردند بعد از عمل بسیار زیبا می شوند، بنابراین این عامل بیش از قبل منجر به سرکوب، افسردگی می شود. و اضطراب این افراد معمولاً افرادی که پس از انجام عمل زیبایی از عمل جراحی ناراضی هستند، به دلیل نرسیدن به انتظاراتی که در تصور خود داشتند و احساس پشیمانی می کنند، برای بهبودی برمی گردند.

 

بررسی عمل های زیبایی آقایان + مردان جنجالی که عمل زیبایی انجام داده اند

جراحی زیبایی در مردان خوب است یا بد؟

همیشه برای همه سوال بوده است که آیا جراحی زیبایی واقعا نیاز است؟ چرا باید آن را انجام داد؟ در اینجا قصد داریم مزایا و معایب عمل های زیبایی را بررسی کنیم.

مزایای جراحی زیبایی

  • با جراحی پلاستیک می توانید عیوب خود را اصلاح کنید.
  • این جراحی می تواند شما را جوان تر نشان دهد.
  • اثرات مثبت بر سلامتی در برخی موارد
  • هنگامی که این روش را درست انجام دادید، ممکن است اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.
  • پس از جراحی، کیفیت کلی زندگی شما ممکن است بهبود یابد.
  • جراحی پلاستیک بعد از تصادفات جدی منطقی و ضروری است.
  • هنگامی که نتایج رضایت بخش به دست آمد، این روش می تواند کارایی را بهبود بخشد.
  • جراحی پلاستیک ممکن است برای افرادی که از چاقی شدید رنج می برند منطقی باشد.
  • جراحی پلاستیک می تواند به شما در یافتن شریک زندگی کمک کند.
  • ممکن است انجام این روش در صورت نقص مادرزادی منطقی باشد.
  • این روش می تواند به بهبود بینایی شما کمک کند.

معایب جراحی زیبایی

  • جراحی پلاستیک می تواند گران باشد.
  • جراحی زیبایی ممکن است دردناک باشد.
  • بهبودی پس از جراحی زمان می برد.
  • نتایج ممکن است موقتی باشند و پس از مدتی به حالت قبل برگردند.
  • خطاهای جراحی بسیار رایج هستند.
  • بعد از جراحی زیبایی، ممکن است حتی بدتر از قبل به نظر برسید.
  • رفاه و کیفیت زندگی شما نباید خیلی به ظاهر شما بستگی داشته باشد
  • ممکن است انتظار زیادی از نتیجه جراحی داشته باشید.
  • ممکن است مردم در مورد آن شما را اذیت کنند.
  • خطر عفونت با جراحی زیبایی وجود دارد.
  • خطر ایجاد جای زخم در این جراحی وجود دارد.
  • کیفیت جراحی پلاستیک تا حد زیادی به پزشک بستگی دارد.
  • برخی افراد به جراحی پلاستیک معتاد می شوند.

 

حال انتخاب با شماست. عمل زیبایی انجام دهید یا خیر

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.