تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 - 3:05
کد خبر : 26111

برنامه آمریکا برای مقابله با طرح یک کمربند یک راه چین

برنامه آمریکا برای مقابله با طرح یک کمربند یک راه چین

واشنگتن قصد دارد در سال آینده میلادی طرح‌هایی را برای مقابله با طرح یک کمربند یک راه چین اجرایی کند.

به گزارش تیتر داغ: یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد واشنگتن قصد دارد طرح هایی را برای مقابله با طرح “یک کمربند یک راه” که به جاده ابریشم جدید چین معروف شده است اجرایی کند.

بر این اساس، قرار است یک هیئت به رهبری دیلیپ سینگ، معاون مشاور امنیت ملی جو بایدن حداقل برای ۱۰ طرح زیرساختی بزرگ به منظور مقابله با طرح چین برنامه ریزی های لازم را انجام داده  و تمامی طرح‌ها از ژانویه ۲۰۲۲ به مرحله اجرا برسند.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد این سرمایه گذاری‌ها در کشور‌هایی مانند سنگال و غنا قرار است انجام شود و برنامه‌ها برای اجرایی شدن آن‌ها ممکن است در جریان نشست گروه ۷ در ماه دسامبر نهایی شود.

این منبع آگاه بدون نام بردن از هیچ کشور آسیایی مشخصی گفته که یک هیئت آمریکایی در سفری از پیش تعیین شده در اوایل اکتبر سال جاری میلادی به اکوادور، پاناما و کلمبیا سفر کرده و تعدادی از اعضای این هیئت نیز از برخی کشور‌های آسیایی دیدن کرده اند.

این مقام آمریکایی همچنین فاش کرد: جو بایدن در حاشیه اجلاس آب و هوای سازمان ملل متحد با رییس کمیسیون اتحادیه اروپا، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و برخی شرکای آمریکا در گروه ۷ در مورد طرح زیرساختی عظیم واشنگتن در سال ۲۰۲۲ دیدار و گفتگو کرده است.

کشور چین چند سالیست برای توسعه راه ابریشم و تکمیل یک کمربند مهم بین المللی در حال سرمایه گذاری‌ بیش از دو هزار میلیارد دلاری در کشور‌های مختلف در آسیا، اروپا و آفریقاست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.